.

Beantwoord

Dubbele abonnnementskosten en 0900 nummers

  • 20 April 2013
  • 4 reacties
  • 716 Bekeken

Ik heb zojuist mijn nieuwe factuur ontvangen. Ik ben in maand overgestapt naar Simyo en heb een abonnement van € 19,50 (1500mb +300min). De factuur is nu ruim € 58. Het valt mij op dat er abonnementskosten zijn afgeschreven over maart en april. Dat lijkt mij een beetje vreemd?

Verder moet ik € 21 buiten de bundel betalen voor gesprekken naar de klantenservice van Ziggo. Ik heb gebeld naar 0900 2020 000 (gratis, zie https://www.ziggo.nl/#klantenservice/televisie-radio/smartcard-activeren) en 0900 1884 (€ 0,10 p/m). Kan iemand mij uitleggen waarom ik voor beide gesprekken circa € 0,40 per minuut betaal? Naar mijn idee is het eerste tegen lokale tarief en dus binnen de bundel. Zoals het nu is gefactureerd, is het een leuke verdienste voor Simyo.

Ik moet zeggen dat dit me toch wel een beetje tegenvalt voor de eerste maand. Het betreft trouwens factuur 24032834
icon

Beste antwoord door Alex 24 April 2013, 16:27

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Buddow,

De vaste abonnementskosten van je factuur zijn hoger uitgevallen omdat je abonnement per 4/3/13 is ingaan. De vaste abonnementskosten van maart en april zijn beide op je factuur berekend. In dit topic vind je hier alle informatie over.

Het bellen naar 0900 nummers valt buiten de bundel. Hiervoor wordt daarom het buiten de bundel tarief berekend. Je betaalt dus de kosten van het nummer en het buiten de bundel tarief. Daarom geven ze aan het begin van het gesprek vaak aan 'dit telefoonnummer kost xx per minuut + de kosten van je mobiele telefoon. Voor het telefoonnummer 0900 2020 000 wordt het lokale tarief berekend. Dat is 0,10 cent. Je hebt op hele minuten afgerond 27 minuten gebeld. 27 x 0,10 + 27 x 0,31 = 11,07

Is je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,

Alex
Ja, al valt het me wel wat tegen dat het niet zo is als je verwacht. Het is misschien een beetje flauw, maar je belt dus bij Simyo nooit voor een lokaal tarief naar een 0900 nummer. In dit geval dus een leuk extraatje voor Simyo, aangezien ik het wel betaal, maar Ziggo alleen lokaal tarief berekend.
Verwarrend, want normale lokale gesprekken gaan namelijk wel gewoon uit de bundel.

Die 0,31 per minuut voor het 'gratis' nummer, waar is dat voor, aangezien het lokale tarief 0,10 is per minuut?
Reputatie 3
Badge +9
Bij de meeste providers valt het bellen naar 0900 nummers buiten de bundel dus dat is niet anders hier bij simyo. Die 0,31 cent is dus het tarief buiten de bundel. En het ene 0900 nummer kost 0,10 en de ander weer 0,20. Dus de melding die stem geeft van de 0900 dienst is ook de waarschuwing dat je belt voor 0,10 + de kosten van je mobiele telefoon...0,31.
Badge +6
Hoi Buddow,

Het staat vermeld in onze tarieven dat het bellen naar 0900 nummers buiten de bundel valt en dat je het buiten de bundel tarief voor het bellen hier naar betaalt per minuut.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.

Reageer