Skip to main content
antwoord

Door onbekendheid met telefoonbundels en verbruik hoge kosten, kan er iets gedaan worden aan de kosten?

• August 20, 2025
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Beste,

Na 42 jaar en 9 maanden ben ik 17 juni met pensioen gegaan en heb mijn zakelijke telefoon in moeten leveren.

De zakelijke telefoon heb ik ook altijd privé gebruikt omdat ik heel weinig privé bel.
Dus een simkaart van Simyo besteld en eigenlijk alleen om bereikbaar te zijn.
wij zijn twee weken op vakantie gegaan naar Brabant en daar wilde mijn vrouw graag naar B&B programma kijken. De Wifi op de camping was niet toereikend dus ben ik naar een KPN winkel gegaan voor een digitenne. Dit kon alleen opgestuurd worden naar ons huis dus geen optie. Dan maar via de telefoon streamen. twee dagen het verbruik in de gaten gehouden en voor de zekerheid maar 500mb data bijgekocht en de laatste uitzendingsdag van die week op donderdag 31 juli schijn ik buiten mijn bundel gegaan te zijn en kostte ons €190,44. Om dit te kunnen voorkomen had ik mijn bundel verhoogd maar dat ging pas 1 augustus in.

Ik vind dit toch wel een heel vervelende kennismaking met Simyo.  Daar ik van de “Oude stempel” ben en echt behoorlijk wat minder schermtijd met mijn telefoon heb heb ik de meldingen van de bundeloverschrijding helaas ook gemist en zag ik toen het kwaad al was geschied.
Toch wel even een slechte avond en nacht gehad hiervan.
Is hier mogelijk nog iets van een coulance regeling in de vorm van een tegemoetkoming in de kosten?

Beste antwoord door wimj12

Dat is geen leuk begin van je pensioen.

Je krijgt inderdaad waarschuwings SMSjes van Simyo, en daar moet je op letten. Ik weet niet of je een data plafond had ingesteld, maar als je dat niet hebt gedaan moet je dat doen voor de volgende keer.

Verder kan je in op een Android toestel ook een maximaal verbruik per maand instellen.

Maar goed, dat is achteraf. Ik werk niet bij Simyo, maar ik weet dat Simyo soms/regelmatig of zoiets een coulance regeling heeft voor “first offenders”. De moderators zullen bepalen of dit ook voor jouw geldt.

Tot slot: Ik lees vaak berichten hier van mensen die zo’n vervelende rekening hebben gekregen. Soms komen daar woorden als oplichterij of nog grover in voor. Het is dan ook een verademing om een bericht als het jouwe te lezen: zelf het boetekleed aantrekken in plaats van de schuld op anderen te schuiven. 

4 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • antwoord
  • August 20, 2025

Dat is geen leuk begin van je pensioen.

Je krijgt inderdaad waarschuwings SMSjes van Simyo, en daar moet je op letten. Ik weet niet of je een data plafond had ingesteld, maar als je dat niet hebt gedaan moet je dat doen voor de volgende keer.

Verder kan je in op een Android toestel ook een maximaal verbruik per maand instellen.

Maar goed, dat is achteraf. Ik werk niet bij Simyo, maar ik weet dat Simyo soms/regelmatig of zoiets een coulance regeling heeft voor “first offenders”. De moderators zullen bepalen of dit ook voor jouw geldt.

Tot slot: Ik lees vaak berichten hier van mensen die zo’n vervelende rekening hebben gekregen. Soms komen daar woorden als oplichterij of nog grover in voor. Het is dan ook een verademing om een bericht als het jouwe te lezen: zelf het boetekleed aantrekken in plaats van de schuld op anderen te schuiven. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 21, 2025

Hoi ​@Renschoen,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier erg van bent geschrokken en baalt van de hoge kosten. 

Ik ben het volledig met je eens ​@wimj12! Super fijn om te zien dat er ook klanten zijn die ons op een respectvolle manier benaderen wat betreft de buiten bundel kosten.

Ook ik raad inderdaad aan om een dataplafond in te stellen, zo voorkom je extra kosten als je internetbundel op is 😊.

@Renschoen Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat we voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • August 21, 2025

Dank jullie wel voor jullie leuke reactie wimj12 en Amy.

in mijn 42 jaar bij de woningcorporatie heb ik duizenden bewoners gesproken, klachten behandeld en meestal op laten lossen. Ik heb zeggen en schrijven 3 maal ruzie gehad met bewoners waar ik helaas toch echt een NEE moest verkopen.

ik hou niet van hoog van de toren blazen en ook niet van spierballentaal.

bij een normale vraag krijg je meestal ook een normaal antwoord toch?
En uhhhh NEE kan ook het antwoord zijn. 

• auteur
  • Beginner
  • August 22, 2025

Beste ​@wimj12 Wim,

Na mijn bericht op dit forum heb ik gezocht naar klantenservice en via Google een mailadres gevonden
Ik heb mijn verhaal ook naar klantenservice gemaild en gisteren bericht gehad dat de kosten 50% vergoed wordt.

ik ben hier heel blij mee. 
Ook jij nogmaals bedankt voor je berichtje.