Skip to main content
Hallo

Als gevolg van een overschrijding van het datalimiet ben ik inmiddels afgesloten. Ik ben nagegaan hoe dit mogelijk is en ben er achter dat dit komt door het updaten van een routeplanner op mijn telefoon. Afgelopen zaterdag moest ik voor mijn dochter naar een voetbalwedstrijd in een stad die ik niet kende, de routeplanner werkte niet, waarop ik een update heb laten uitvoeren. Ik heb mij hierbij niet gerealiseerd dat dit wel eens een hele grote update kon zijn (wat helaas ook het geval was). Waar ik normaliter giga onder mijn limiet gebruik (volgende maand zelfs mijn limiet maar naar beneden bijgesteld) zit ik er nu plots boven. Omdat ik daarna de voetbalwedstrijd heb gevolgd heb ik de door u verzonden sms'jes ook niet gelezen waardoor het leed is geschiedt.



Ik begrijp dat dit mijn eigen schuld is, maar ik lees op het forum dat u soms klanten tegemoet komt. Ik wil u vriendelijk vragen dit ook voor mij te doen.



Ik hoor graag van u.

NB ik heb inmiddels ook al mijn telefoon dusdanig ingesteld dat hij mij direct afsluit als ik het limiet overschrijdt. Stom dat ik dit niet eerder heb gedaan.



mvg mummarielle
Hoi Mummarielle,



Welkom op het Simyo Forum.



Oei, dat is vervelend! Gelukkig ben je er zelf achter gekomen waaraan deze MB's op zijn gegaan. Het is natuurlijk super jammer dat je de sms'jes niet gelezen hebt die wij jouw verstuurd hebben. Zo had je een hoop van de kosten nog kunnen voorkomen.



Het klopt dat wij in sommige gevallen coulance kunnen aanbieden. Alle gevallen worden individueel bekeken en beoordeeld. Dit betekent dat niet iedereen hier recht op heeft. In sommige gevallen bestaat er bijvoorbeeld twijfel over het ontvangen van de waarschuwingssms'jes. Ik heb met je meegekeken en ik zie dat deze update inderdaad de boosdoener geweest is. Helaas kan ik je hierin geen coulance aanbieden.



De waarschuwingssms'jes zijn op tijd verzonden en de MB's zijn daadwerkelijk verbruikt op ons netwerk. Er is een connectie geweest. Daarnaast zijn de MB's bewust verbruikt bij het updaten van de app. Ik begrijp heel goed dat je niet had verwacht dat dit een grote update zou zijn. Sorry dat ik hierin niets voor je kan doen. Laat je het weten of je nog vragen hebt?



Groetjes,

Angela
Dank u wel voor uw reactie. Wat ik echter niet begrijp is waarom ik hier op het forum meerdere soortgelijke verzoeken als die van mij zie waarbij u wel een soort coulance heeft toegepast door bijvoorbeeld het extra dataverbruik te verrekenen met een extra internetbundel. Zelfs nog redelijk recent, ook bij die persoon waren er sms-jes verstuurd en ontvangen staat in uw reactie onder de vraag van deze persoon, en wist deze persoon waar het aan lag, dus daar kan het niet aan liggen. Ik snap dat alle gevallen individueel worden bekeken en beoordeeld, maar als ik de berichten afstruin op uw internet bekruipt mij het gevoel van geen gelijke behandeling :? en dat lijkt mij toch niet voor een bedrijf zoals die van u. vriendelijk wil ik u vragen hoe dit zit. Ik hoor graag van u.

mvg mummarielle
Hoi mummarielle,



In de meeste gevallen is het bij iemand dusdanig verkeerd gegaan met een update, op een tijdstip waarbij iemand hier niet op zou kunnen inspringen etc. Dit is bij jou niet het geval. Toch heb ik er naar gekeken en komen we, met oogpunt dat het gewoon vervelend om met zo'n gevoel achter te blijven, toch tegemoet. Laat dit verbruik wel een soort van les zijn dat je dit goed in de gaten moet houden en eventueel kijkt naar een blokkade app op je telefoon. Dat je niet meer zo uit de bocht kunt vliegen, want een twee keer tegemoetkomen zit er echt niet in.



Groetjes, Tiury
Hoi

top, dank jullie wel. Dat een tweede keer tegemoetkomen er niet in zit begrijp ik helemaal. Ik heb ok afgelopen zaterdag direct een blokkade ingesteld op mijn telefoon.

mvg

mummarielle
Hoi mummarielle,



Graag gedaan 🙂. Goed dat je afgelopen zaterdag meteen een blokkade hebt ingesteld! Voorkomen is beter dan genezen, toch? Als je nog verdere vragen voor ons hebt, zien we je graag terug op het Simyo forum 🙂.



Groetjes, Tiury

Reageer