.

Beantwoord

Disproportioneel hoge buiten bundel kosten, wat nu?

  • 26 September 2023
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Net tijdens dat ik aan het bellen was kreeg ik een sms’je met het bericht dat ik 80% van mijn data had gebruikt. Zes minuten later ontving ik een volgend sms’je waarin stond dat de data bundel verbruikt was Ik heb een bundel van 30GB en voorheen gebruikte ik deze hoeveelheid nooit tijdens één maand, dus ik schrok ook wel van de hoeveelheid data die in zo’n korte tijd gebruikt was. Ook was ik tijdens het bellen mijn Wifi aan het gebruiken.

Ik dacht vanaf dat moment ook m’n data roaming uitgezet te hebben, omdat ik wilde voorkomen dat ik over mijn bundel zou gaan en hoge kosten zou maken. Ineens zijn er in de korte tijd dat ik over mijn bundel heen was, disproportioneel hoge kosten in rekening gebracht. Iets waarvoor je bij het aanmelden bij Simyo zeker niet genoeg attend op wordt gemaakt. Ik heb net sinds een maand een Simyo abonnement afgesloten. Ik verbaas me wel heel erg over hoe snel deze kosten oplopen en hoe laat (als de rekening al flink opgelopen is, dit is meer dan 400% van het bedrag dat ik uitgeef aan mijn abonnement zelf) de klant daar pas van op de hoogte wordt gesteld.

Werken jullie in dit soort gevallen ook met een coulanceregeling? Zou er iets geregeld kunnen worden om in deze hoge kosten tegemoet te komen? Dit beleid is namelijk niet erg klantvriendelijk.

Ik zie heel graag een reactie tegemoet. 
Alvast dank!

 

Hannah Kramer

icon

Beste antwoord door Roeqajja 26 September 2023, 13:52

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo @hannahmk als je een Android-toestel hebt, kun je daar een waarschuwing en slot op zetten tegen het einde van je maandbundel, zodat je niet voor hoge kosten komt te staan.

In de voorwaarden staat duidelijk vermeld wat er gebeurt bij overscheiding van de data-limiet.

Wacht de reactie van een moderator af als je het bedrag niet in 1 keer kunt betalen om een betalingsregeling te treffen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @hannahmk,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen zoals @JanD ook aangeeft. Bedankt voor je hulp, Jan 😉! Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Wij kunnen het ons voorstellen dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. :)


Groetjes,
Roeqajja

Reageer