Net tijdens dat ik aan het bellen was kreeg ik een sms’je met het bericht dat ik 80% van mijn data had gebruikt. Zes minuten later ontving ik een volgend sms’je waarin stond dat de data bundel verbruikt was Ik heb een bundel van 30GB en voorheen gebruikte ik deze hoeveelheid nooit tijdens één maand, dus ik schrok ook wel van de hoeveelheid data die in zo’n korte tijd gebruikt was. Ook was ik tijdens het bellen mijn Wifi aan het gebruiken.
Ik dacht vanaf dat moment ook m’n data roaming uitgezet te hebben, omdat ik wilde voorkomen dat ik over mijn bundel zou gaan en hoge kosten zou maken. Ineens zijn er in de korte tijd dat ik over mijn bundel heen was, disproportioneel hoge kosten in rekening gebracht. Iets waarvoor je bij het aanmelden bij Simyo zeker niet genoeg attend op wordt gemaakt. Ik heb net sinds een maand een Simyo abonnement afgesloten. Ik verbaas me wel heel erg over hoe snel deze kosten oplopen en hoe laat (als de rekening al flink opgelopen is, dit is meer dan 400% van het bedrag dat ik uitgeef aan mijn abonnement zelf) de klant daar pas van op de hoogte wordt gesteld.
Werken jullie in dit soort gevallen ook met een coulanceregeling? Zou er iets geregeld kunnen worden om in deze hoge kosten tegemoet te komen? Dit beleid is namelijk niet erg klantvriendelijk.
Ik zie heel graag een reactie tegemoet.
Alvast dank!
Hannah Kramer