Skip to main content
Hallo.



Ik keek gisteren op mijn factuur en ontdekte dat ik afgelopen maand meerdere dagen maar een paar kb (6-8kb) aan data verbruikt had.

Aangezien ik internet op mijn telefoon alleen aanzet als ik onderweg daadwerkelijk even internet nodig heb vond ik dit heel vreemd en heb die dagen eens aangeklikt op het factuur.

Hieruit bleek dat er 3-4 keer per dag een internet verbruik is van 2 kb per keer.

En dat dit verbruik ook plaats vind 's nachts en 's morgens heel vroeg als ik nog lig te slapen.

Heeft u misschien een idee hoe het kan dat ik ondanks dat ik internet uit heb staan toch blijkbaar data verbruik en wat het kan zijn wat die 2 kb per keer gebruikt?



Ik heb een sony xperia L



Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet.

Susan Meerleveld
Hoi Susan Meerleveld, welkom op het Simyo forum :)



Het is inderdaad een vreemde hoeveelheid data telkens. Ik heb je verbruik even bekeken en er zit ook telkens verband in de tijden waarop je telefoon dit verstuurd/ophaalt van het netwerk.



Wij kunnen vanuit hier niet zien waar dit naartoe is verzonden, maar ik denk dat er op je telefoon wat achtergrond processen doordraaien, zonder dat je hier weet van hebt.



Via instellingen -> datagebruik/gegevensverbruik -> opties -> Achtergrondgegevens beperken, kun je dit uitzetten 🙂 Ik denk dat dit helpt tegen dit vreemd verbruik.



Laat je me weten of het ook zo is?
Hallo Tiury.



Dank u wel voor uw reactie.



Ik heb uw advies opgevolgd en de achtergrond gegevens uit gezet.

Ik zal nu een even moeten afwachten of dit inderdaad helpt.

Zodra ik met redelijke zekerheid kan beoordelen of dit wel of niet het geval is laat ik wat van me horen.



Nogmaals bedankt.



Met vriendelijke groet Susan Meerleveld
Hoi Susan Meerleveld,



Graag gedaan 😮 Super dat je het laat horen! In onze blog vind je nog meer informatie over dataverbruik. Ook lees je hier het een en ander over het verminderen van je dataverbruik.



Tot horens 😉
Hallo Tiury en Naomi.



Helaas heeft de tip om de achtergrond gegevens uit te zetten niet afdoende gewerkt.

Ik heb wel 1-2 keer minder die 2 kb op mijn rekening staan maar gisteravond en vandaag zijn er toch in het totaal 3 x 2 kb's ergens heen gegaan.

Ik heb voor het zekere de gebruiksaanwijzing van mijn mobieltje ook nog eens doorgelezen maar die geeft enkel aan hoe je het mobiele internet uit kunt zetten.

Aan de hand hiervan ging ik er automatisch van uit dat uitzetten ook daadwerkelijk inhield dat ik niet op het mobiele internet kon met de telefoon.

Blijkbaar heeft de telefoon toch een eigen willetje waar ik rekening mee moet houden.



In ieder geval enorm bedankt voor het nakijken en meedenken.

Met vriendelijke groet.

Susan Meerleveld
Hoi Susan Meerleveld,



Ikzelf had wel de hoop dat je hiermee je telefoon onder controle kon houden, maar helaas. Misschien is het wel slim om je dataverbruik na te kijken in je telefoon zelf, zoals in de onze blog staat aangegeven. Hiermee kun je de "boosdoener" wellicht mee achterhalen! :)



Bedankt dat je ons op de hoogte hebt gehouden van deze test. Mocht je de boosdoener nog vinden, horen we het van je 🙂!

Reageer