Skip to main content
Hallo,



Ik keek zojuist naar mijn factuur voor de maand augustus, en vooral bij "SMS vanuit het buitenland" lijkt hier

niks van te kloppen. Alle data zijn tussen 30 juli en 9 augustus, terwijl ik zeker weet dat ik later in de maand

ook heb gesmst vanuit het buitenland, en op één item na staat bij alle SMSjes hetzelfde telefoonnummer,

maar dit is een nummer dat ik niet ken.



Ik weet dus ook niet of de hoeveelheid SMSjes wel klopt.



Maarten
Misschien dat je nummer op de factuur +31653131313 is. +31653131313 de berichtencentrale van Simyo.





Een sms wordt verstuurd via een berichtencentrale. Een berichtencentrale heeft een nummer. Bij Simyo is het nummer van de berichtencentrale +31653131313.



Een sms welke binnen 72 uur niet aan komt bij de ontvangen (telefoon ontvanger staat uit), wordt op je verbruik aangeduid als sms naar +31653131313. Een sms welke naar een verkeerd nummer wordt gestuurd wordt op je verbruik ook aangeduid als sms naar +31653131313. Ook een sms vanuit het buitenland wordt op je verbruik aangeduid met dit nummer.




Als dat nummer ook het nummer dat op de factuur staat, dan 'klopt' dat. De SMSjes zijn door de berichtencentrale afgeleverd bij de daadwerkelijke ontvanger. Een moderator kan vast de reden geven, waarom dat nummer ipv de daadwerkelijke ontvanger op het factuur staat.
Dat is inderdaad het nummer wat op mijn factuur naar voren komt - alleen klopt het niet dat al die SMSjes,

op één na, niet binnen 72 uur aan kwamen - dat kan ik met vrij grote zekerheid zeggen als ik op een dag

een gesprek voer van meerdere SMSjes op en neer. Daarnaast verklaart dit niet de verkeerde data.



Wellicht inderdaad dat een moderator meer inzicht kan geven.
Niet alleen nummers die niet binnen 72 uur aan kwamen maar ook een sms vanuit het buitenland wordt op je verbruik aangeduid met dit nummer. De verkeerde data kan ik ook niet verklaren, daar is echt een moderator voor nodig.
Ah, daar heb ik overheen gelezen. Dat is... suf. Gecombineerd met de verkeerde data maakt dat 

het "SMS vanuit het buitenland" gedeelte van de factuur vrij nutteloos.
Hallo,



Ik keek zojuist naar mijn factuur voor de maand augustus, en vooral bij "SMS vanuit het buitenland" lijkt hier

niks van te kloppen. Alle data zijn tussen 30 juli en 9 augustus, terwijl ik zeker weet dat ik later in de maand

ook heb gesmst vanuit het buitenland, en op één item na staat bij alle SMSjes hetzelfde telefoonnummer,

maar dit is een nummer dat ik niet ken.



Ik weet dus ook niet of de hoeveelheid SMSjes wel klopt.



Maarten




Hoi Aistina,



Het telefoonnummer van de berichtencentrale zie je zoals Groentjuh aangeeft op je factuur ook wanneer je vanuit het buitenland sms'jes verstuurt. De data's waar wij op wij het verbruik hebben geregistreerd komt af vanaf je simkaart. Je simkaart geeft het verbruik door aan het netwerk en dat verwerken wij in het systeem.



@ Groentjuh bedankt voor het meedenken.

Reageer