Beste Simyo,
Op 1 maart is er binnen een half uur (16:56 - 17:18) extreem veel data verbruikt: ruim 14.000mb waarvan ruim 11.000mb buiten mijn bundel. Dit resulteerde in een rekening van €1.623,05 Daar ben ik mij rot over geschrokken, juist omdat ik thuis was (of wifi) en niet met mijn telefoon bezig was. Het is voor mij onverklaarbaar waar dit extreem hoge verbruik heeft veroorzaakt. Via eerder contact via Whatsapp is er gelukkig een tegemoetkoming gedaan om het overige verbruik van 11.000mb te verrekenen als extra bundels van 500mb a €5 waardoor er nog een rekening kwam van €110,-. Echter, graag wil ik hier nog op terugkomen. Want hoe blij ik was dat de rekening van €1600 naar €110 is teruggebracht, blijft het toch knagen dat ik nu alsnog met een fikse rekening zit opgezadeld, terwijl dit komt door een onverklaarbaar extreem hoog verbruik in een zeer korte tijd. Net heb ik telefonisch gesproken met de klantenservice, die vertelde dat hij helaas niets meer kon doen omdat er al eerder een handreiking is gedaan, en het beleid van Simyo is dat dit maar één keer per aansluiting gedaan kan worden. Dat ik na dit gesprek nog op deze manier contact zoekt is omdat het blijft knagen en erg onredelijk voelt om een rekening van 110 euro te betalen voor een onverklaarbaar hoog piekverbruik. Ik hoop dat jullie deze case nog eens goed willen bekijken (4 jaar klant, geen uitschieters in mobiel internet verbruik), en dan hopelijk tot de conclusie komen dat het een heel stuk sympathieker is om het openstaand bedrag te crediteren dan om je strikt te houden aan “het beleid”. Bovendien, volgens het beleid wordt er per aansluiting één keer een handreiking gedaan voor een tegemoetkoming. Echter, als er morgen of volgende week weer zo'n onverklaarbare uitschieter is, dan moet ik dus sowieso een extreem hoge rekening betalen? Daarnaast, is het niet theoretisch uberhaubt mogelijk om 14gb te verbruiken in 30min? Hoe kijken jullie daar naar?
Vriendelijke groet,
Hanneke Rijnhart