Beste meneer/mevrouw,
Allereerst wil ik vooropstellen dat ik al zeer lang een tevreden klant ben van Simyo. Dat is de reden waarom ik tot op heden klant ben gebleven. Helaas is er zeer recent iets gebeurd waar ik zeer ontevreden over ben. Dit zal ik nader toelichten.
Ik ben vorige week erachter gekomen dat ik 's nachts - terwijl ik sliep - voor 300 euro mijn bundel overschreden heb. De volgende dag kwam ik er achter dat mijn simkaart was geblokkeerd wegens administratieve redenen. Hier schrok ik heel erg van. Ik ben altijd zo scherp op mijn verbruik en waar en waarvoor ik mijn mb's gebruik. Ook deze zomer, nu ik aan het werk ben en verblijf op een plek waar geen/zeer slecht internet is. Op het werk download ik alles om zo thuis - zonder internet - alles te kunnen zien. Het enige waar ik mijn mb's voor gebruik is WhatsApp & Spotify. Ook die avond - voordat ik er flink overheen ging - heb ik gebruik gemaakt van 4G. Dit doe ik iedere avond voordat ik ga slapen. Om half 11 heb ik Spotify afgesloten en ben ik gaan slapen. Eerder die dag heb ik - op het werk - een film gedownload. Blijkbaar - waar ik dus later achter ben gekomen - was HBO Max nog niet klaar met downloaden. Dus toen ik die avond gebruik maakte van mijn 4G voor Spotify, ging de HBO Max op de achtergrond door met downloaden. Dit heb ik niet in de gaten gehad om verschillende redenen. Ten eerste krijg ik wel een sms-bericht, maar daarvoor moet ik de berichten eerst openen om het te zien. Een pop-up melding krijg ik niet. Daarnaast is HBO Max - ondanks het feit dat mijn data limiet al heel erg overschreden was - verder gegaan met downloaden toen ik sliep.
Ik heb zelfs - toen ik nog maar 200 MB over had en de volgende maand nog niet in zicht was - MB's bijgekocht om te voorkomen dat dit zou gebeuren. Dit was mijn eigen fout, dit had voorkomen kunnen worden. In de meeste gevallen voorkom ik het, want het gaat bijna altijd goed. Ik ben vergeten om te controleren of HBO Max überhaupt klaar was met downloaden. Dat ben ik - door welke omstandigheden dan ook - domweg vergeten.
Wat ik echter niet begrijp, niet terecht vind en waar ik zeer ontevreden over ben, is het feit dat mijn data pas stop wordt gezet als ik rond de 300 euro boven mijn bundel zit. Waarom is dit zo overdreven hoog? Waar blijft een melding bij 100 en/of 200 euro? Waarom is er geen geforceerde stop bij 100 euro? Over je data heen gaan, daar is niet veel voor nodig. Met de verkeerde omstandigheden heb je het amper door. Maar een extra melding en een geforceerde stop van Simyo, dat is er dus blijkbaar niet.
Ik verbruik gemiddeld eigenlijk nooit het maximum van mijn bundel. Ik ben al lang een tevreden klant. Ik zou nog graag klant bij jullie willen blijven, maar dit is oprecht geen goede reclame. Ik ben student, dit is daarom een flinke domper. Mijn vraag is of jullie een tegemoetkoming kunnen treffen. Ook al is het een deel, dan zou ik jullie al heel erg dankbaar zijn.
Bedankt voor het lezen.
Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
- Dokter