Beste meneer/mevrouw
Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik binnen 40 minuten met 200 euro mijn bundel heb overschreden en hier ben ik ontzettend van geschrokken.
Dit is gebeurd omdat ik een film aan het kijken was, terwijl ik dacht de wifi van het huis aan te hebben staan, zat ik op de hotspot van mijn telefoon. Dit is een domme fout natuurlijk, en gewoon mijn eigen schuld. Maar omdat ik mijn telefoon aan de oplader had liggen, heb ik het sms’je dat vermeldde dat mijn bundel op was gemist. In de 40 minuten nadat mijn bundel op was en ik lekker film aan het kijken was zonder mijn telefoon bij de hand te hebben, is er dus 200 euro doorheen gegaan. Ik las in een eerder berichtje hier op het forum (Een antwoord op JoskeJos) ook dat jullie een regeling hebben waarbij er bij een overschrijding van 100 euro je simkaart wordt geblokkeerd om hogere kosten te voorkomen. Dit is dus bij mij niet gebeurd, is dit een fout? Had mijn data bij de 100 euro geblokkeerd moeten worden? In een bericht dat ik op de app kreeg stond wel dat ik niet meer kan bellen, maar mijn data is niet geblokkeerd.
Hier ben ik erg ontevreden over. Zou je data niet stopgezet kunnen worden zodra je het maximum van je bundel hebt gebruikt? Dat je het daarna weer handmatig aan kan zetten. Ik vind het namelijk wel raar dat dit zomaar zo kan gebeuren, met zulke grote gevolgen ook. Ik heb van vrienden gehoord dat dit bij hun providers wel gebeurd.
Ik ben inmiddels vier jaar lid bij Simyo, en ben altijd tevreden geweest met de prijzen en mijn bundels, tot nu toe nooit een klacht gehad. Ook heb ik tot nu toe nog nooit zoveel kosten gemaakt zoals nu, de enige keer dat ik me kan herinneren dat ik mijn bundel onbewust heb overschreden was op vakantie een paar jaar terug. Ik ben me normaal gesproken goed bewust van hoeveel mb’s ik gebruik, en hoeveel ik nog kan gebruiken en vaak kom ik niet eens in de buurt van het maximum van mijn bundel. De afgelopen elf maanden heb ik gemiddeld 5262 mb’s per maand gebruikt. Wat, met een snelle rekensom, 66 procent van mijn bundel is. Hierbij heb ik alleen mijn bundel overschreden toen ik op vakantie was, en mb’s bij heb gekocht.
Daarom zou ik willen vragen of er misschien ook een regeling is waarbij ik mijn geld terug zou kunnen krijgen? 200 euro vind ik namelijk wel heel erg veel, en wordt als student lastig in te calculeren in mijn maandelijkse kosten.
Ik snap dat ik zelf maatregelen had kunnen nemen om dit te voorkomen (maar omdat ik nooit in de buurt kwam van mijn limiet dacht ik dat dit niet nodig was). Inmiddels heb ik ook zelf maatregelen ondernomen om dit in de toekomst te voorkomen. Ik heb mijn bundel aangepast zodat ik meer mb’s per maand heb en minder snel mijn data overschrijdt. Ook heb ik Inmiddels een datalimiet ingesteld op mijn apparaat die ervoor zorgt dat ik een bepaald aantal mb niet kan overschrijden. Dit loopt echter niet synchroon met Simyo, en geeft een andere datahoeveelheid aan waardoor het niet een waterdicht systeem is. Daarom zou ik het mooi vinden als hier ook vanuit Simyo wat mee zou worden gedaan.
Met vriendelijke groet,
Hilde