Skip to main content
Beantwoord

Buitensporing hoogverbuik, late waarschuwing

• June 27, 2026
  • 1 reactie
  • 9 Bekeken

Als trouwe Simyo klant schrokken wij ons vandaag een ongeluk door de hoge datakosten buiten de bundel. De meldingen hierover kwamen om 12:49 binnen… toen bleken we al € 681,93 buiten de bundel te hebben gebruikt.. Even terugkijken op mijn.simyo leert dat we al om 12:10 over de bundel gingen, maar de melding 39 minuten later kwam.. zodoende konden we niet tijdig stoppen.. als je per ongeluk via mobiele data zit te streamen gaat het dan wel erg hard. 

Is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een coulancebeoordeling??

Uiteraard hebben we zojuist gelijk het dataplafond aangezet, we wisten eigenlijk niet dat het bestond. Maar ja, daar hebben we voor deze maand niets meer aan.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Niek Thomas,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat jullie zijn geschrokken van de hoge kosten! 

Ik heb zojuist even meegekeken en ik zie dat wij de eerste waarschuwing hebben verstuurd op 27-06-2026 om 11:52. Hierin gaven we aan dat de internetbundel voor 80% is verbruikt. Daarna (om 12:10) hebben wij de tweede waarschuwing sms verstuurd waarin we aangeven dat de internetbundel op is. Vanaf dit moment zijn de kosten ook ontstaan. Onze waarschuwing sms'jes zijn afkomstig vanuit het 1200 nummer omdat deze rechtstreeks vanuit het netwerk worden verstuurd. Wij blokkeren de simkaart uitgaand als er binnen 24 uur kosten zijn gemaakt van €100,00. Het bedrag kan achteraf nog oplopen omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt. 

Goed om te lezen dat jullie een dataplafond hebben ingeschakeld! Zo voorkom je extra kosten als je internetbundel op is. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee naar de kosten. 

Groetjes,
Amy

1 reactie

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • June 29, 2026

Hoi ​@Niek Thomas,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat jullie zijn geschrokken van de hoge kosten! 

Ik heb zojuist even meegekeken en ik zie dat wij de eerste waarschuwing hebben verstuurd op 27-06-2026 om 11:52. Hierin gaven we aan dat de internetbundel voor 80% is verbruikt. Daarna (om 12:10) hebben wij de tweede waarschuwing sms verstuurd waarin we aangeven dat de internetbundel op is. Vanaf dit moment zijn de kosten ook ontstaan. Onze waarschuwing sms'jes zijn afkomstig vanuit het 1200 nummer omdat deze rechtstreeks vanuit het netwerk worden verstuurd. Wij blokkeren de simkaart uitgaand als er binnen 24 uur kosten zijn gemaakt van €100,00. Het bedrag kan achteraf nog oplopen omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt. 

Goed om te lezen dat jullie een dataplafond hebben ingeschakeld! Zo voorkom je extra kosten als je internetbundel op is. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee naar de kosten. 

Groetjes,
Amy