.

Beantwoord

Buitenbundel verbruik Kiel - Gotenburg

  • 1 April 2024
  • 1 reactie
  • 26 Bekeken

Ik heb een vraag over de volgende situatie: Mijn schoonvader (ook een Simyo abonnee) is laatst met de boot naar zweden gegaan. Terwijl hij lag te slapen heeft hij een sms gekregen dat hij verbonden was via een satelliet verbinding en 's morgen gelijk een melding dat hij meer dan 60 euro verbruikt heeft (11 MB). Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en is er nog kans op restitutie? Of is dit ‘eigen schuld, dikke bult’?

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 2 April 2024, 16:47

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hi @WalterV,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je vader extra kosten heeft gemaakt door een satellietverbinding! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten zodra je verbinding maakt met het maritieme netwerk, dit valt namelijk niet binnen je bundel. Je telefoon maakt automatisch verbinding met het sterkste netwerk wat er op dat moment aanwezig is, dat is dus de satellietverbinding geweest op het moment dat je vader op de boot reisde. Wij sturen altijd meteen een waarschuwing per sms met de tarieven hiervan, je kunt in dit geval het beste zo snel mogelijk je telefoon op vliegtuigmodus zetten of handmatig een netwerk selecteren in je telefoon!

Ik begrijp dat je vader op het moment dat de sms’jes verstuurd werden aan het slapen was en dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Ik wil graag met je meekijken wat wij hieraan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kan nog niks beloven, maar ik kijk graag wat er mogelijk is. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer