.

Beantwoord

buiten bundel kosten, terwijl ik binnen mijn bundel blijf

  • 19 May 2014
  • 5 reacties
  • 1134 Bekeken

beste lezer,

ik heb twee maanden geleden mijn bundel opgehoogd naar 200 belminuten, nu heb ik vorige maand 141 belminuten verbruikt, terwijl er wel 41 euro extra buiten bundel kosten zijn gefactureerd. en deze maand heb ik 199 minuten verbruikt, staat er weer dat ik 13 euro buiten bundel kosten heb, die door telefoontjes zijn veroorzaakt.

weet iemand hier raad mee, of is er ergens iets fout gegaan of kom ik nou uit een ei?

graag snel een antwoord,

mvg arme student Bob,
icon

Beste antwoord door Charlene 21 May 2014, 10:24

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +8
Hoi bobbie2000,

Welkom op het forum :)

Ik kan het denk ik wel verklaren. Heb je er wel rekening mee gehouden dat bij Simyo de belminuten worden afgerond? Als je nu na afloop van de maand bij die balkjes kijkt, dan zie je daar de absolute gesprekstijd. Dus wat je precies hebt gebeld, bij elkaar opgeteld. Maar als je tijdens de maand kijkt op Mijn Simyo, zie je bij Deze maand heb ik nog, hoeveel belminuten/smsjes je nog werkelijk kunt gebruiken.
In april ben je op de 22ste buiten je bundel gegaan. Gesprekken en smsjes daarna zijn dus buiten de bundel gevallen. In maart was je er op de 13de al doorheen, dus heb je een groot deel van de maand tegen buiten bundel tarief gebeld.
Wat ik je aanraad is om tijdens de maand dus wat vaker op Mijn Simyo te kijken. Je kunt ook de app Mijn Simyo installeren. Die heeft ook een hele mooie Widget waar je eigenlijk meteen op kunt zien hoe je ervoor staat.
En ik zou dus ook een beetje opletten met korte gesprekken. 10 seconden bellen, is al 1 minuut. Voor € 1 meer per maand heb je trouwens al een Simyo 300. Dat is misschien ook geen gek idee. Dan zit je gewoon wat ruimer in je minuten :)

Is het nu wat duidelijker wat er gebeurd is? En heb je iets aan de tips die ik je meegeef?

Groetjes,
Charlene
Wat is het nut van die absolute gebruikte minuten?
Je kunt dus achteraf niet meer zien hoeveel minuten je nou buiten je bundel gaat?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Riek, welkom op het Simyo forum!

Je kunt exact terugkijken hoeveel tijd je buiten de bundel gebeld hebt. Op de verbruiksspecificatie kun je nazien welke gesprekken en voor hoe lang er buiten de bundel gebeld is.
Wat heb ik aan een verbruiksapp als ik de 'te factureren' minuten er niet in worden weergegeven? De werkelijk gebelde minuten heb ik dan eigenlijk niets aan, want ik wil weten of ik aan het einde van de maand niets extra's hoef te betalen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi HHH,

Op de Mijn Simyo app en op Mijn Simyo > Overzicht zie je staan hoeveel belminuten je hebt voor die huidige maand. Als je geen belminuten meer hebt, dan zie je daar "0" staan. Je weet dan dat je vanaf dat moment buiten je belbundel belt.

Als je ook je buiten je bundelkosten wilt weten, dan kan dit. Je ziet deze op Mijn Simyo onder het tabblad Verbruik > Februari staan. Volgende maand staat onder dit tabblad de maand 'maart'. Zo blijf je op de hoogte van al je gegevens.

Heb je hierover vragen?

Reageer