Skip to main content
Besten,

In de maand januari zie ik op mijn simyo bij verbruik dat ik 172 minuten gebeld heb en 3 smsjes verstuurd heb.

Ik heb een bundel met 200 min.

Nu zie ik op de factuur van januari dat ik ineens € 3,68 verbruikskosten heb.

In de specififcaties zie ik dan dat dit belminuten waren.

Hoe kan dit? Ik ben naar mijn weten niet over mijn minuten heen gegaan.
Zelfde vraag hier.... volgens mij niet over mijn belbundel gegaan, maar wel verbruikskosten in januari.....
Hebben jullie de factuur al bekeken? Je kunt dan zien waaraan je extra betaalt. Ik had 0,20 euro extra belkosten terwijl ik niet over mijn bundel ben gegaan. Dat bleek een telefoontje naar 0900-8844 te zijn geweest (politie niet heel dringende zaken).
ja hoor, 70 cent voor servicenummers en 39 cent voor gewone nummers 😉
Opgelost 🙂
Hoi thom87, welkom op het Simyo forum!



Op Mijn Simyo kun je je verbruik inderdaad terug bekijken 🙂 Je gaat dan naar Overzicht > Mijn verbruik en daar worden verschillen verbruiksbalkjes weergegeven. In de verbruiksbalkjes zie je je aantal gebelde seconden in totaal staan.



Alleen worden je minuten op een andere manier in rekening gebracht. Je gesprekstijd wordt naar boven afgerond.

Als je bijvoorbeeld 6 seconden belt, dan betaal je voor 1 minuut. Als je 5 minuten en 12 seconden belt, dan betaal je 6 minuten. In de balkjes zie je alleen de totale seconden, dus 5 minuten en 20 seconden.

De belminuten die van je belbundel afgaan zijn in totaal 7 minuten. De afgeronde minuten dus.



Het verbruik dat je tijdens de maand te zien krijgt op Mijn Simyo > Overzicht > Deze maand heb ik nog staan klopt. Dit zijn de afgeronde minuten die je die maand nog over hebt. De verbruiksbalkjes worden pas achteraf weergegeven wanneer de maand voorbij is.

Je hebt dus tijdens de lopende maand altijd de juiste aantallen :o



Heb je hierover nog vragen?



Groetjes,

Naomi







Hoi HHH, welkom op het Simyo forum!



Fijn om te zien dat je al een antwoord hebt gekregen. Bedankt koorelle voor je hulp!



Servicenummers daar betaal je inderdaad apart voor. Je buiten je bundelkosten kunnen hier ook uit bestaan.



Als je nog vragen hebt, dan zien we je graag terug 🙂

Reageer