Skip to main content
Volgens een medewerker van simyo (die overigens zeer vriendelijk en correct mijn vragen beantwoordde) ben ik eind mei uit mijn bundel van 300 minuten gegaan, ook al geeft mijn simyo aan dat ik maar 192 minuten verbruikt heb. Reden hiervoor is volgens de medewerker dat korte gesprekken van bijv. 10 seconden ook afgerond worden naar een hele minuut. In 6 dagen heb ik daardoor voor meer dan 30 euro verbeld. Ik vind dit ongehoord en vind dat simyo niet aan zijn informatieverplichting voldoet door mij de indruk te geven dat ik nog voldoende kan bellen terwijl dit in werkelijkheid niet zo is.
Volgens een medewerker van simyo (die overigens zeer vriendelijk en correct mijn vragen beantwoordde) ben ik eind mei uit mijn bundel van 300 minuten gegaan, ook al geeft mijn simyo aan dat ik maar 192 minuten verbruikt heb. Reden hiervoor is volgens de medewerker dat korte gesprekken van bijv. 10 seconden ook afgerond worden naar een hele minuut. In 6 dagen heb ik daardoor voor meer dan 30 euro verbeld. Ik vind dit ongehoord en vind dat simyo niet aan zijn informatieverplichting voldoet door mij de indruk te geven dat ik nog voldoende kan bellen terwijl dit in werkelijkheid niet zo is.



Hoi Johan123,



Welkom op het forum :)

Die 192 minuten, die staan er pas als de maand voorbij is. Dat is inderdaad de absolute gesprekstijd. Of het wenselijk is om die weer te geven dat zijn we nog aan het bekijken.

Wanneer je tijdens de maand wilt weten hoeveel je nog kunt bellen, zie je meteen na het inloggen bij Overzicht staan Deze maand heb ik nog.. Daar staat hoeveel minuten/smsjes je daadwerkelijk nog kunt gebruiken. Daar zijn al je gevoerde gesprekken namelijk afgerond van je bundel afgetrokken. Wanneer je in die 6 dagen naar je verbruik had gekeken, had je dat dus wel kunnen zien.

dat we alle gesprekken afronden, staat ook bij de tarieven vermeld.

Het spijt ons dat dat jou niet duidelijk was.



Groetjes,

Charlene

Reageer