Skip to main content
Beste Simyo,



Sinds kort ben ik klant bij jullie en heb een abonnement van 300 belminuten afgesloten. Nou heb ik in de factuur van oktober bekeken en daarin belde ik 287 minuten binnen de bundel en 84 minuten erbuiten....

Mijn vraag is: Hoe kan dat? Want volgens mij zouden er nog 13 minuten in mijn bundel passen...



Bij voorbaat dank voor het behandelen van mijn vraag.
Beste Simyo,



Ik heb precies dezelfde vraag! En heb ook een abo van 300 belminuten.

In November voor 222min binnen de bundel gebeld en 249min buiten de bundel gebeld.

Waar zijn 78min binnen de bundel gebleven? 300min binnen de bundel moeten toch eerst opgaan, daarna gaat bellen buiten de bundel pas tellen.

Graag een reactie!



Alvast bedankt!
Tenzij je een onbeperkt SMS bundel hebt, worden ook SMSjes van deze 300 minuten bundel gehaald. Iedere SMS kost één minuut van je bundel.



Daarnaast rond Simyo alle gesprekken van naar boven. Als je 1 minuut en 1 seconde of 1 minuut en 59 seconde belt, dan rekent Simyo in beiden gevallen 2 minuten.



Waarschijnlijk zijn dat de verschillen waardoor jullie op andere waarden uitkomen. Ik wil daarbij vermelden dat de grafiek op mijn Simyo ook NIET afrond!



Alleen een moderator kan inzien of mijn bovenstaande vermoedens correct zijn. Een moderator zal hier waarschijnlijk morgen antwoord op geven.
Hoi Roosjuh23 en MaR4JaY,



Welkom op het Simyo Forum.



Groentjuh heeft jullie beide al van veel informatie voorzien 🙂 Wat hij heeft verteld klopt. De minuten worden afgerond en hierdoor kan het soms verwarrend zijn op je factuur. Dit wordt hier namelijk zo vermeld. Op je factuur zie je de exact gebelde minuten en seconden. Als je wilt weten hoeveel minuten er vanuit je bundel berekend zijn, kun je elk gesprek naar boven afronden.



@Roosjuh23, in jouw geval heb je 347 minuten gebeld. Dit is inclusief afronding. Dit betekent dat er 47 minuten buiten je bundel zijn gevallen. Hierdoor heb je kosten buiten je bundel gemaakt. Let goed op je verbruik via Mijn Simyo of de Simyo App. Hier wordt precies aangegeven hoeveel je nog over hebt voor die maand.



Jij maakt gebruik van Eindeloos SMS. De sms'jes die je stuurt gaan dus niet vanuit je belbundel. Dit scheelt al een hoop!



@MaR4JaY, ook voor jou heb ik het nagekeken. Jij heb geen sms´jes gestuurd. De minuten die buiten je bundel zijn gevallen zijn dus allemaal gesprekken geweest. In totaal heb je 470 minuten gebruik. Hiervan zijn er uiteraard 300 binnen je bundel gevallen. 170 minuten zijn buiten je bundel berekend. Als je vaker zoveel belt, is het wellicht voor jou verstandig om voor een hogere belbundel te kiezen.



Ook voor jou geldt, de afronding van je belminuten staat niet op je factuur. Dit moet je zelf per gesprek afronden om op het juist aantal belminuten te komen.



Als jullie nog vragen hebben, laat je het dan weten?



@Groentjuh, heel erg bedankt voor je uitleg 🙂 Je had het bij het helemaal goed.



Groetjes,

Angela
Even voor alle duidelijkheid. De minuten op de factuur kloppen dus niet altijd. Maar de minuten die op de site staan als je ingelogd hebt, die mij verteld hoeveel minuten ik nog over heb (nu 208 geloof ik), heeft wel echt gelijk??



Vind het wel een beetje verwarrend hoor...



Maar heel erg bedankt voor de uitleg hierboven!!
Hoi Roosjuh23,



De belminuten in Mijn Simyo zijn zeker correct. Op dit moment nog 207 minuten zie ik. De minuten die op jouw factuur staan kloppen ook. Alleen zijn deze gesprekken nog niet afgerond. Zie je dus een gesprek staan van 3:15 minuten, dan is dit wat je daadwerkelijk gebeld hebt.



Dit gesprek wordt afgerond naar 4 minuten en er worden dus ook 4 minuten van je belbundel afgehaald. Maakt dit het wat duidelijker?



Groetjes,

Angela

Reageer