Skip to main content
Hallo, 



Sinds kort een simyo abbo en nu geeft mijn app aan dat ik een betalings achterstand heb.

De facturen geven aan dat het via automatisch incasso afgeschreven zou worden.

Dit is tot op heden niet gedaan. Het bedrag is altijd beschikbaar op mijn rekening dus ik vraag me werkelijk af wat hier aan de hand is.



Afschrijven van een rekening als je een machtiging hebt lijkt me niet zo moeilijk?



Graag duidelijkheid.
Ook ik schijn een betalingsachterstand te hebben waar ik part nog deel aan heb. Het is niet klantvriendelijk van Simyo om naar de klant toe te stellen dat er een betalingsachterstand is, terwijl Simyo daar zelf de oorzaak van is.
Ik zie zojuist dat ik schijnbaar ook een betalingsachterstand heb. Dit is al het zoveelste bedrijf dat niet om kan gaan met de IBAN conversie. Moeten wij nu zelf als klant iets ondernemen?
Hallo allemaal,



Bij jullie alledrie is er gelukkig geen sprake van een betalingsachterstand en ook niet van een mislukte IBAN conversie.

Bij een aantal klanten is simpelweg het incasso vertraagd. Ik ben geen financieel specialist dus ik weet niet wat er precies niet goed is gegaan, maar het zit ergens tussen onze betalingsverwerker (Buckaroo) en de bank in.

Morgen (dinsdag) zal er als nog geïncasseerd worden.



Dat er staat 'achterstallig' komt omdat er niet meer dan 'betaald' en 'achterstallig' als waarde mogelijk is.



Onze excuses als er sprake is van enig ongemak.





En welkom op het forum 😃
Het probleem wat Thea omschrijft heb ik ook. Alleen meldt de app op mijn telefoon "betalingsachterstand" terwijl als ik inlog op de PC en naar mijn factuur kijk, vermeld wordt dat deze al betaald is.



Als ik mijn bankrekening controleer zie ik echter dat dit niet het geval is, maar ook dat er geen poging is gedaan om het bedrag te incasseren. Althans er is geen betaling geweigerd. Het e-mailtje mtet het verzoek om via Ideal te betalen, heb ik ook niet gezien. Niet in mijn e-mail en zelfs niet in mijn spam-box.



Met groet,

Huub
Hallo! Factuur van mij is op 25 juni betaald, daarna heb ik nog gekeken bij mijn facturen en weet.ik 1000% zeker dat de status 'betaald ' was. Dus vanmorgen wilde ik de factuur van de mail 4-7 verwerken bleek het bostaand mail te wezen en is de statis.gewijzigd naar achterstallig..

Wel de administratie bij houden he, gelukkig dat ik het maar doe..

De status per omgaande veranderen aub!
Het probleem wat Thea omschrijft heb ik ook. Alleen meldt de app op mijn telefoon "betalingsachterstand" terwijl als ik inlog op de PC en naar mijn factuur kijk, vermeld wordt dat deze al betaald is.



Als ik mijn bankrekening controleer zie ik echter dat dit niet het geval is, maar ook dat er geen poging is gedaan om het bedrag te incasseren. Althans er is geen betaling geweigerd. Het e-mailtje mtet het verzoek om via Ideal te betalen, heb ik ook niet gezien. Niet in mijn e-mail en zelfs niet in mijn spam-box.



Met groet,

Huub




Hoi HuubV,



Goed om te lezen dat je de betaling op de voet volgt 🙂 Ik heb het met de financiële afdeling bekeken en ik zie dat we de betaling op dinsdag (08-07) hebben geïncasseerd. Het kan zijn dit nog niet te zien is geweest door het bankverschil. Zou je willen checken of het er nu wel vanaf is gehaald?





Hallo! Factuur van mij is op 25 juni betaald, daarna heb ik nog gekeken bij mijn facturen en weet.ik 1000% zeker dat de status 'betaald ' was. Dus vanmorgen wilde ik de factuur van de mail 4-7 verwerken bleek het bostaand mail te wezen en is de statis.gewijzigd naar achterstallig..

Wel de administratie bij houden he, gelukkig dat ik het maar doe..

De status per omgaande veranderen aub!




Hoi jmsb,



Het is vreemd dat de status veranderde, maar niet onverklaarbaar. Ik zie dat de betaling van 26-06 op 28-06 weer is teruggekomen. In de tussentijd lijkt het voor Simyo alsof de betaling goed is gegaan, maar is hij toch mislukt. Daarom staat de status eerst als betaald en daarna op achterstallig. De factuur staat nu dus nog wel open en ik verzoek je deze via IDEAL te betalen 🙂 Gaat dat lukken?
Nee dat gaat niet gebeuren! De betaling is op 25-6 voldaan en deze is niet terug gestort.... Op dit moment is het bijna 25-7 en hebben jullie mij afgesloten... Kan een foto maken van de af en bij schrijvingen, geef het mail adres maar, dan stuur ik het.

Dat jullie het niet allemaal op een rijtje hebben, heb ik niks mee te maken.

Het verzoek , per direct aansluiten.
Hoi jmsb,



De betaling is op 26-06-2014 binnengekomen op en vervolgens 2 dagen later weer teruggestort. Je kunt in dit geval inderdaad het beste een betaalbewijs sturen naar [email]Klantenservice@simyo.nl[/email], met de volledige betaalomschrijving zichtbaar. Als je de e-mail hebt verstuurd, kun je mij dan het ticketnummer sturen via een privébericht? Ik hoor het graag van je!

Reageer