.

Beantwoord

Bellen naar buitenland wordt toch buiten bundel gerekend. Hoe kan dit?

  • 19 October 2017
  • 2 reacties
  • 192 Bekeken

Badge
Beste allemaal. Ik ben overgestapt van prepaid naar sim-only. Ik reis vaak naar Denemarken, en bel er vaak naar. Dat land zou volgens de gegevens van Simyo binnen de bundel vallen maar toch zie ik in mijn factuur dat de gesprekken en smsjes buiten de bundel vallen. Wat is de verklaring?
icon

Beste antwoord door Scotsman 19 October 2017, 18:05

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Even een misvatting rechtzetten: bellen naar een Deens nummer valt alleen binnen je bundel als je vanuit elk willekeurig EU land belt als dat maar niet Nederland is. Dat is de kern van de nieuwe EU regels, die gelden namelijk alleen als je aan het roamen bent (d.w.z. verbonden met een buitenlands netwerk), en in Nederland ben je niet aan het roamen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Llanister,

Ontzettend balen dat er onduidelijkheid is over het verbruik buiten je bundel. Ik kan mij goed voorstellen dat jij je afvraagt hoe dit komt.

Het klopt dat je bundels geldig zijn binnen de EU. Ik zie dat Scotsman je hier goed mee heeft geholpen, want het klopt wat hij zegt. Je bundels zijn namelijk alleen geldig wanneer je aan het roamen bent. Dit houdt in dat je gebruik maakt van een ander netwerk (dan die van ons). Wanneer je daarentegen vanuit Nederland naar een EU-land belt, dan betaalt u hier kosten buiten de bundel voor. Meer informatie over de tarieven vind je hier.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

@ Scotsman, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer