Skip to main content
Heb vanaf het begin in mijn simyo bellen in en naar het buitenland uitgezet, en toch is er inmiddels twee keer een sms verstuurd naar het buitenland hoe kan dit?
Naar welk nummer zijn die verstuurd?
Volgens simyonaar Verenigd Koninkrijk 004475.....
Ik vroeg naar het nummer want als het naar 0044 7786 205094 verstuurd is dan betreft het activatie sms'sen van FaceTime en iMessage (als je een iPhone hebt). Maar kennelijk is het nummer in jouw geval anders. Even in Google stoppen en kijken wat er terugkomt, ik vermoed dat het een app is die (net als FaceTime) automatisch een sms verstuurt om zich aan te melden bij een server. Als dat zo is dan is dat eenmalig.



PS. Heb even wat gegoogled en het blijkt een mobiel nummer in het Verenigd Koninkrijk te zijn (alle mobiele nummers hier beginnen met 07).
Om exact antwoord te geven op jouw vraag het betreft 00447506576124 en 00447539850017.

De simkaart zit niet in een iphone maar in een alarm installatie en deze heeft twee jaar lang probleemloos gedraaid op een prepaid kaart van het kruidvat.

En er is maar 1 nummer ingeprogrammeerd (mijn mobiel en ben met deze niet in het Verenigd Koninkrijk geweest) waar naar hij kan bellen/sms-en.
Even 07506576124 gebeld maar de wektoon klinkt niet als dat van een gewoon mobiele telefoon. Het is vast een apparaat (computer?). Er werd niet opgenomen. (Had ik ook niet verwacht). Misschien is het van de fabrikant van de alarminstallatie waar een sms naar toe wordt gestuurd als het ingeprogrammeerde nummer (jouw mobiel dus) geen ontvangstbevestiging terugstuurt. Ik weet niet of Simyo het terugsturen van een ontvangstbevestiging ondersteunt en zo ja, of dat wel eens mis gaat.
ik kan ook niet sms=en en gebeld worden.Ook niet bellen Zit in Frankrijk

graag reactie
ik kan ook niet sms=en en gebeld worden.Ook niet bellen Zit in Frankrijk

graag reactie




Weet je zeker dat bellen in en naar het buitenland AAN staat op Mijn Simyo?
Hoi Wgnnnh,



Over het hoe en waarom er op een bepaald moment een SMS bericht gestuurd wordt kan ik best kort zijn. Ik heb geen mogelijkheid om dit na te gaan.

Een SMS wordt gestuurd door het apparaat waar de simkaart in zit, niet door de simkaart, die doet niets uit zichzelf.

De naam van de optie 'Bellen in en naar het Buitenland' spreekt ook een beetje voor zich. Die optie regelt het bellen in en naar het buitenland.

Een SMS versturen/ontvangen kan altijd en overal.



elbelt, ik zie dat je gisteravond de optie 'Bellen in en naar het buitenland' hebt aangezet. Is dit naar aanleiding van Scotsmans tip?

Ook voor jou geldt overigens dat het sturen van een SMS altijd kan. Als het nu nog steeds niet lukt, zou je kunnen proberen om handmatig de netwerken 1 voor 1 te selecteren en het uit te proberen.



Oh, en allebei: welkom op het Simyo forum!

En Scotsman, dank je voor het meehelpen!

Reageer