Skip to main content
Beantwoord

Bellen naar 112 in het buitenland niet gratis?

  • 17 July 2024
  • 5 reacties
  • 45 Bekeken

Op mijn factuur over juni tref ik de volgende kosten aan

Ik heb tijdens mijn vakantie in Oostenrijk inderdaad met 112 moeten bellen na een ernstige val van mijn vrouw bij het bergwandelen. Ik verbaas mij er zeer over dat voor deze 2 gesprekken (in totaal 11 minuten) zulke gepeperde prijzen zijn gerekend, dit terwijl ik op de Simyo-site het volgende lees:

Wie kan dit verklaren?
Foutje, bedankt ? Probeert Simyo mij een poot uit te draaien? Is de informatie op hun website onjuist? zie ik iets over het hoofd?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben ook benieuwd naar een verklaring van Simyo @Dirtyharry , er zal wel ergens een addertje onder het gras zitten in de kleine lettertjes van de voorwaarden.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Dirtyharry,

Bedankt voor je bericht. Wat gek dat er kosten in rekening zijn gebracht hiervoor! Heel goed dat je hier even contact over hebt opgenomen.

Ik ben gelijk met je mee gaan kijken op je aansluiting en ik zie inderdaad dat er kosten zijn berekend voor het bellen naar 112. Zoals op onze website staat, zou dit inderdaad kosteloos moeten zijn. Ik vermoed dat er hier iets mis is gegaan, onze excuses voor het ongemak.. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik zorg er dan voor dat de kosten hiervan vergoed worden.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 6
Badge +3

Gelukkig geen addertje onder het Oostenrijkse ‘graz’ @Dirtyharry 😎😉

Nee, gelukkig niet, @J.D.L. . Ik ben blij dat Simyo het vergoedt.
Bellen naar 112 hoort inderdaad gratis te zijn. Ik ben benieuwd hoe deze fout kon ontstaan.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @J.D.L. en @Dirtyharry,

Bedankt voor de reacties. Het bellen naar 112 hoort namelijk inderdaad gratis te zijn binnen de EU. Ik durf niet te zeggen wat de reden is dat het dit keer mis is gegaan, maar ik heb dit wel intern doorgegeven. Onze technische dienst zal onderzoeken wat er hier mis is gegaan zodat dit hopelijk niet weer gebeurd. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer