Goedemorgen @Tommy123
Bij een internetbundel krijg je een waarschuwing bij 80 en 100% verbruik omdat internet veel meer verbruik kan zijn door verschillende soorten van toepassingen. Een waarschuwing bij bellen is er niet omdat 1 minuut bellen gelijk staat met 1 minuut.
Waarom krijg ik geen melding dat ik over het belbundel ben gegaan en wel over internetbundel?
Een moderator, medewerker zal met je meekijken of er iets mogelijk is wat betreft de kosten.
Hoi Tommy123,
Welkom op ons forum!
Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Voor je belbundel versturen we zoals Friesian aangeeft (thanks Friesian ) inderdaad geen waarschuwing op het moment dat 80% of 100% van je belbundel verbruikt is. Technisch gezien is dat namelijk niet mogelijk zoals dat wel kan bij je internetbundel. We gaan er ook vanuit dat je zelf af en toe controleert hoeveel belminuten je nog hebt en je bewust bent van hoeveel je belt. Dat we je waarschuwen per SMS is echt een verkeerde aanname geweest
Om dit in de toekomst te voorkomen is het belangrijk om af en toe op onze app te controleren hoeveel belminuten je nog hebt voordat je aan een gesprek begint. Verbruikt wordt met een vertraging van een paar uur verwerkt, maar je kan wel goed inschatten hoeveel minuten je nog over hebt als je die dag nog niet gebeld hebt. Vind je dat teveel gedoe? Dan is het misschien interessant om Simyo Onbeperkt te nemen voor € 7,- per maand. In dat geval kun je namelijk bellen zoveel je wilt en hoef je je dus ook geen zorgen te maken over extra kosten (tenzij je naar een servicenummer of het buitenland belt)
We begrijpen natuurlijk wel dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken en daarom komen we je graag eenmalig tegemoet. Ik heb een verzoek bij onze financiële afdeling ingediend voor de vergoeding van de helft van de belkosten. Dit bedrag wordt uiterlijk volgende week verrekend met je belkosten.
Heb je hier nog vragen over?
Groetjes,
Bas
Hi Friesian en Bas,
Dank voor de berichten en uitleg.
Afgelopen dagen heb ik gesprekken gehad van 45 minuten (je weet wel, dan sta honderden minuten in de wacht bij de klantenservice) en toen is het allemaal bij ingeschoten. Ik geef ook niet jullie de schuld want ik had het kunnen weten als ik wat meer had opgelet door vaker in de app te kijken (ook al ging ik er verkeerd van uit dat ik bericht zou krijgen). Normaal bel ik nooit zo veel maar het ging allemaal mis met pakketjes waardoor ik niet zo bewust was van de vele belminuten. Ik zal er weer beter opletten.
Veel dank voor de coulance met de kosten en zal even kijken of een ander abonnement misschien beter past op dit moment.
Fijne dag beiden!
Nog een kleine aanvulling wat ik nog vergeten was:
Ook dank voor de snelle berichten. Erg fijn dat er vlot gereageerd en meegedacht word. Nogmaals dank!
Hoi Tommy123,
Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent!
Het is heel begrijpelijk dat je wat meer moest bellen door de problemen met de pakketjes. Ik heb zojuist nog wat extra gratis belminuten voor je klaargezet in Mijn Simyo, deze hoef je alleen maar even te activeren (binnen een jaar) op het moment dat je ze nodig hebt. Dan zijn de minuten tot het einde van diezelfde maand geldig. Maar hopelijk gaat alles omtrent jouw pakketjes gewoon goed in het vervolg.
Ik wil je nog een heel fijn weekend wensen verder!
Nog bedankt Friesian!
Groetjes,
Tessanne