Skip to main content
Goedemorgen,

Vanmorgen kreeg ik een mailtje van Sinti dat de incasso van vorige week is mislukt. Daarna ben ik gaan kijken bij mijn afschriften en tot mijn verbazing is er helemaal niks afgeschreven. Uiteraard keek ik ook voor de zekerheid bij mijn bijschrijvingen maar daar staat ook niks bij. Waarom is er niks door jullie geïncasseerd en krijg ik dan een mail??? Gaat het vanaf nu elke maand zo of ligt de fout bij jullie?

Groetjes Rachel
Sinti moet namelijk Simyo zijn. Handige he automatische spelling.
Hier hetzelfde geval.
Hoi Rachel11 en peter421966, welkom op het Simyo forum!



Rachel11, In jouw gegevens zie ik dat je hier ook al over hebt gebeld gisteren. Ik weet alleen niet of het je duidelijk is nu.

Met onze financiële afdeling heb ik de factuur van maart nagezocht en het blijkt dat deze op 13 mei is gestorneerd.

Of de bank dit gedaan heeft of jijzelf is niet te zien. Er is wel te zien dat deze factuur in eerste instantie op 30 april is geïncasseerd, maar nu dus is teruggehaald :(

Omdat deze factuur nu dus niet is betaald heb je een automatische betaalherinnering gekregen met een link naar iDeal. Op deze manier kun je als nog deze factuur makkelijk overmaken, zonder dat je straks tegen een betalingsachterstand aankijkt.



peter421966, je schrijft

Hier hetzelfde geval.


Het zit bij jou wel iets anders. Het is gebleken dat Simyo (Buckaroo, eigenlijk) niet kan incasseren van het rekeningnummer dat je op 3 april hebt geactiveerd.

Dit kan verschillende redenen hebben. De IBAN (je rekeningnummer) kan ongeldig zijn, vervallen zijn, geblokkeerd voor onze incasso's, of het is een spaarrekening. Daar kunnen we namelijk niet van incasseren.

Jou wil ik ook adviseren om via dat mailtje te betalen met iDeal. Én om een juiste IBAN activeren op Mijn Simyo met een 1 cent iDEAL betaling. Dan kunnen we weer automatisch incasseren, anders blijf je elke maand zo'n herinnering krijgen.



Is dit zo een beetje duidelijk voor jullie beiden?

Reageer