Skip to main content
Simyo heeft mij afgesloten anders waren de kosten blijkbaar nog hoger geworden.

alleen in hun mailtje staat dat je word afgesloten als er binnen 24 uur meer dan 100 euro of binnen 7 dagen meer dan 250 euro aan verbruikskosten is geweest.

nu kreeg ik een SMS om 19:10 dat mijn data bundel op was. en om 22:27 dat ik was afgesloten.

Het geval is dat ik nu een rekening heb van 330 euro terwijl mijn normale kosten 14 euro per maand zijn 🙂 en ik nu nog 211 bel minuten over heb. oftewel data verbuik is behoorlijk toegenomen.



hoe kan het dat ze zeggen dat je word afgesloten binnen 24 uur als je meer dan 100 euro verbruikkosten gemaakt hebt,terwijl ik nu ongeveer een factor 3 (300 euro) hogere factuur tot heden heb.?

tuurlijk heb ik een fout denk ik gemaakt dat ik iets op downloaden heb gezet met gebruik van mobiele data ipv wifi (per ongeluk)

maar verwacht dat wel dat ze me afsluiten als de kosten meer dan 100 euro zijn binnen 24 uur.



Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is gegaan ?
Mobiel internet wordt de laatste jaren alsmaar sneller (4G, 5G....) en daar heb je als klant alleen maar voordeel van. De keerzijde is wel dat het risico dat je onbedoeld een gigantische hoeveelheid data aan het downloaden bent via 3G of 4G ook steeds groter wordt. Vermoedelijk trad de 100 euro noodrem pas in werking nadat je al veel meer dan 100 euro aan mobiele data had verstookt. Het lijkt me technisch onmogelijk dat een netwerk bij het bereiken van de 100 euro limiet de datastroom onmiddellijk stopt. Een auto die 150 km per uur rijdt staat ook niet meteen stil bij een noodstop. Gebruik je soms 4G? Heb je je downloadsnelheid wel eens gemeten?
Nee ik maak niet gebruik van 4G.

Ik snap dat je niet precies op 100euro kunt stoppen, maar pas stoppen rond de 300 euro is wel erg lang wachten met de snelheid van 3G
Hoi JeroenK,



Wat ontzettend vervelend dat je zoveel verbruikskosten hebt gemaakt. Het klopt inderdaad dat je aansluiting bij meer dan €100,- geblokkeerd wordt. Omdat Simyo niet zijn eigen netwerk heeft, krijgen we maar een aantal maal per dag de gegevens door vanaf het KPN netwerk. Omdat je echt heel veel verbruik hebt gehad in de tussentijd, is je verbruik in één keer verwerkt. Helaas stond de teller toen al op €315,86.



Begrijp je nu hoe het komt?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je aanvullende uitleg, Scotsman! 🙂

Reageer