Skip to main content
Beste Simyo,



Door hoogverbruik is mijn nummer geblokkeerd, met de mededeling dat ik een aanbetaling moet doen om mijn simkaart weer te activeren. Echter is dit probleem een beetje paradoxaal, want toen ik net de aanbetaling probeerde te doen via iDEAL, lukte dat natuurlijk niet. Ik ontvang immers een sms TAN-code om betalingen te doen, en ik kan geen smsjes ontvangen omdat mijn simkaart is geblokkeerd. Ik probeerde het probleem op te lossen door via de app van mijn bank te betalen (daarvoor heb ik geen TAN-code nodig), maar ook dit lukt niet. Zowel mijn Simyo app, als de Simyo website op mijn telefoon geeft een foutmelding. Hoe is het nu de bedoeling dat ik de aanbetaling voldoe? Ik wil best meewerken hoor.. maar dat gaat op dit moment een beetje lastig.
Hoi Iris,



Vreemd.

Eigenlijk zou je wel sms'jes moeten kunnen ontvangen.

Je bent namelijk eenzijdig afgesloten. Dat is normaal. Je ontvangt wel dingen maar kunt geen dingen versturen en niet uit bellen. Mensen kunnen jou daarin tegen wel gewoon bellen.

Zit je wel op wifi anders zou het kunnen dat je het niet zou werken!
Beste Maikel,



Ja, het probleem is nu gelukkig ook opgelost. Klantenservice met de telefoon van een huisgenoot gebeld, en ik bleek mijn telefoon eerst opnieuw te moeten opstarten om te zorgen dat de smsjes wel binnenkwamen en ik weer bereikbaar was. Het is dus eigenlijk iets wat misschien handig voor ze is om er even bij te zetten als je zo'n aanbetaling moet doen: 'als je tan-codes niet binnenkomen moet je waarschijnlijk even je telefoon opnieuw opstarten'.
Hoi Iris Staalman,



Gelukkig heb je het alsnog voor elkaar gekregen om de aanbetaling te doen, door je telefoon even opnieuw op te starten. Dit is normaal gesproken niet nodig, omdat je telefoon automatisch éénzijdig is geblokkeerd. Uiteraard is het wel handig dat, mocht het voorkomen, dit toch vermelden op Mijn Simyo 🙂.



Om deze reden ga ik dit ook meteen op onze Wall of change hangen. Hier hangen we alle vragen of ideeën van klanten op, die we in de toekomst kunnen gebruiken om nog beter te worden.



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je hulp maikel.twinnie!

Reageer