Skip to main content

Goedenavond,

Ik krijg net de melding dat mijn abonnement is geblokkeerd en ik 100 euro moet overmaken om weer te kunnen bellen. Vervolgens zie ik in de app dat ik 646 euro over mijn bundel heen ben??! Ik ben me helemaal kapot geschrokken. Hoe kan dit in vredes naam? Ik werk thuis en ben de afgelopen dagen ook niet de deur uitgeweest. Op de momenten dat ik volgens de app mijn bundel heb aangesproken, heb ik gewoon wifi gehad. Dus hoe kan dit? Ik ben al jaren klant van jullie en gebruik elke maand max. 4G terwijl ik een 10G bundel heb. Ik kan aantonen dat ik met de wifi verbonden was, dus ik snap echt niet waar deze kosten vandaag komen en ben ook heel erg geschrokken. Ik heb al jaren abbonementskosten van rond de 17 euro en kan dit betalen. Ik zou echt niet weten waar ik opeens 646 euro vandaan moet halen om dit te bekostigen!! 

 

Groet,

Lotte

Zet als eerste het dataplafond aan om dit in de toekomst te voorkomen @LotteSch  

Op app niveau kan je in je mobiel zien waar de data aan verstookt is 

Je mobiel kan thuis naar mobiel overschakelen bij mindere wifi, dat automatisch overschakelen kun je uitzetten.

Binnen je mobiel kun je zelf ook een data waarschuwing en data blokkade instellen 

Neem morgen via de bekende kanalen contact op met Simyo voor een betalingsregeling of wacht de reactie van een moderator af 

 


Hoi @LotteSch,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gelezen?

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Wellicht is het een goed idee om het dataplafond in te schakelen zoals @J.D.L. al voorstelde (bedankt!). Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen. 

Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust gemaakt hebt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag mee of ik iets voor je kan betekenen.

Groetjes,
Seren


Reageer