Zet als eerste het dataplafond aan om dit in de toekomst te voorkomen @LotteSch
Op app niveau kan je in je mobiel zien waar de data aan verstookt is
Je mobiel kan thuis naar mobiel overschakelen bij mindere wifi, dat automatisch overschakelen kun je uitzetten.
Binnen je mobiel kun je zelf ook een data waarschuwing en data blokkade instellen
Neem morgen via de bekende kanalen contact op met Simyo voor een betalingsregeling of wacht de reactie van een moderator af
Hoi @LotteSch,
Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten.
Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gelezen?
Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.
Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven.
Wellicht is het een goed idee om het dataplafond in te schakelen zoals @J.D.L. al voorstelde (bedankt!). Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen.
Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust gemaakt hebt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag mee of ik iets voor je kan betekenen.
Groetjes,
Seren