.

Beantwoord

59mb en 400euro verder?

  • 27 March 2024
  • 3 reacties
  • 26 Bekeken

Context: 12 jarige dochter met 10 euro per maand/6gb data/jaarabo. bij het lezen van dit forum,  inmiddels al >6jr bekende probleem per minuut 59mb = 8,79 per minuut in rekening = 450 euro buitenbundel in totaal. 

Vandaag met verschillende klantenservice medewerkers gesproken….ze verschuilen zich achter het protocol =. systeem liegt niet. Ik verwijt het de medewerkers niet.

Simyo vertikt het ook om dataplafond in te stellen...want je moet toch ergens je marge vandaan halen als low cost provider 

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem met simyo..heeft gelukkig een maand abo..die gaan we maar vast opzeggen.

 

Jullie geven aan dat er berichten worden verstuurd met 80% en 100% dataverbruik. Deze berichten zie ik niet terug op de iphone 12 en zijn dus ook niet ontvangen en gelezen. Er zijn GEEN berichten gewist. 

icon

Beste antwoord door Ashley 28 March 2024, 14:10

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hoi @NielsenLine,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat jullie geschrokken zijn van de hoge buitenbundelkosten. Bij Simyo hebben we momenteel geen dataplafond, waardoor het de verantwoordelijkheid van de klant is om mobiele gegevens uit te schakelen zodra de bundel is verbruikt. Omdat Simyo geen dataplafond heeft versturen wij wel waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% bundelverbruik. In de laatste sms geven wij ook aan wat het tarief vanaf dat moment is €0,15 en dat het verstandig is om de mobiele data uit te zetten. De app loopt niet altijd gelijk met je daadwerkelijke verbruik, maar de sms’jes die wij versturen komen rechtstreeks van het netwerk en zijn leidend. Het is verstandig om de mobiele 4G direct uit te schakelen zodra je het sms'je van 100% ontvangt, om hoge kosten te voorkomen. Daarom is het ook belangrijk deze sms'jes goed in de gaten te houden. Bij Simyo is het niet mogelijk om een abonnement af te sluiten als je minderjarig bent. Een kind kan namelijk op dat moment niet inzien wat zo'n sms'je betekent. Wellicht is het een idee om dit ook even te bespreken met jouw dochter? Dan kan ze in de toekomst actie ondernemen wanneer ze deze sms'jes ziet. 

Het kan natuurlijk voorkomen dat je de sms’jes over het hoofd ziet. Daarom is het handig om eventueel een datalimiet via je toestel zelf in te stellen. Bij Android toestellen kan dit via de toestelinstellingen zelf. Hier kan je stap voor stap terugvinden hoe je dit installeert. Bij Apple toestellen kan dit alleen via verschillende apps zoals DataMan Pro, Dataman Next, My data manager en Data counter. Daarnaast kan deze blog handig zijn om het risico op hoge kosten te voorkomen. Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven.

Ik zou graag met jullie mee willen kijken. Kan je mij een prive bericht sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens? 

Groetjes,

Ashley

Leg je het weer bij de gebruiker neer!!!!

Het kan natuurlijk voorkomen dat je de sms’jes over het hoofd ziet.

Wij hebben de sms’jes dus NIET ontvangen. 

Leg je het weer bij de gebruiker neer!!!!

Het kan natuurlijk voorkomen dat je de sms’jes over het hoofd ziet.

Wij hebben de sms’jes dus NIET ontvangen. 

Hoi @NielsenLine,

Het was niet mijn bedoeling om dit bij je neer te leggen. Mijn excuses daarvoor. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je deze sms’jes niet hebt ontvangen. Nogmaals wil ik graag met je meekijken naar een oplossing. Kan je mij een prive bericht sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens?

Groetjes,

Ashley

Reageer