Skip to main content
Goedenavond,



Na al een paar keer contact te hebben gehad over het gebruik van mijn internet. Ben ik niet te vreden.

Krijg geen smsjes of berichten dat mijn bundel op is? Nu heb ik opeens meer als 300 mb te veel gebruikt. Telefoon geeft als verbruik 685 mb aan van start en eind datum van de maand?

Je kan als bedrijf er niet vanuit gaan dat mensen altijd elke dag op internet kijken wat er verbrukkt is.

Dit is wel heel simpel geld binnen harken, slechte zaak.

Eerst altijd bij kpn gezeten, altijd netjes bericht als de bundel bijna op was.



Simyo heeft wat dat betreft de boel niet op orde.



Graag oplossing?
Hoi Albertvdh, welkom op het Simyo forum!



Je geeft aan al een paar keer contact te hebben gehad over je dataverbruik. Bedoel je dan over je dataverbruik van juni?

Helaas kan ik dit niet terugvinden. Niet met je Simyo telefoonnummer (dat was op 27 februari voor het laatst), maar ook niet met je e-mailadres. Heb je dan op een andere manier onlangs contact met ons gehad?



Sinds 1 juni worden de berichten over bundelverbruik die we sturen realtime verstuurd. Waar ze daarvoor nog met een paar uur vertraging gestuurd werden, is dat nu dus óp het moment dat je 50% en 100% van je bundel verbruikt hebt.



In zijn geval zijn je deze berichten ook gewoon verstuurd. Het smsje over 50% databundelverbruik is verstuurd op 13 juni om 08.35 uur en die van 100% is verstuurd op 24 juni, om 10.14 uur.



Verder begrijpen we dat je niet 24/7 op Mijn Simyo zit of de app checkt, maar dat is ook niet nodig, toch? Als je dit af en toe checkt krijg je een goed genoeg beeld hoeveel je nog over hebt van je bundels en wanneer ze ongeveer op raken.



Ook staan hier handige tips om ervoor te zorgen dat je dit niet weer overkomt.
Hallo,



Heb zelfs 2 keer contact gehad van de week met jullie. 



Probleem wat ik heb aangekaart is dat ik die 100% verbruik soms wel, soms niet binnen krijg. Van de maand juni niks binnen gekregen over te hoog verbruik.

Weet niet waar het probleem dan ligt? Kijk ik zit niet te wachten op zoveel verbruik, kon ik net zo goed men abonement verhogen?



Ik klaag niet snel maar, dit is wel irritant.



Mvg
Hoi Albertvdh,



Vreemd verhaal hoor 😞 Simyo stuurt je op de exact zelfde manier een SMS'je zoals KPN dat deed. Daarom heeft Ernst dit ook laten uitzoeken door een netwerkspecialist van KPN en is hij met de precieze tijdstippen gekomen. Dit zijn tijdstippen waarbij ook een ontvangstbevestiging is gekomen, zodat we zeker weten dat je ze hebt gekregen.



Ik zou de tips van Ernst even goed bekijken en vooral een Datameter installeren. Hier kun je ook instellen dat je direct een waarschuwing krijgt mocht je over een bepaald datalimiet heengaan. Daardoor hoef je niet elk moment de App te checken, maar springt het automatisch in beeld.



Toch verbaas ik me over het feit dat je aangeeft dat contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Hoe is dit precies gegaan en met welk nummer? Er is namelijk sinds 27-02 niet meer met je eigen nummer gebeld naar onze klantenservice.

Reageer