Skip to main content
Hallo Simyo



Na heel veel heen en weer gebel en vele weken afgesloten te zijn inmiddels heb ik eindelijk 2 betaallinks ontvangen die ik kon betalen, echter van januari nog steeds geen betaallink ontvangen, wordt er een beetje doodmoe van om iedere keer weer wat tegen te komen wat niet klopt!

Ook als ik op de factuur klik in mijn simyo kan ik gewoonweg niet betalen.

Daarbij nog een vraag, nu al de hele maand april ook niet kunnen bellen smssen etc, moet ik dan wel de rekening betalen?



met vriendelijke groet

Sandra Smeenk-Nas
Hoi CreaSan, welkom op het Simyo forum.



Dat is wel bijzonder lastig, dat je geen herinneringsmail krijgt... :(

In onze gegevens zie ik dat ze wel degelijk verstuurd worden naar het mailadres dat bij ons bekend is.

Dat is het mailadres dat je op Mijn Simyo ziet staan bij 'Mijn gegevens'. Hebben ze ook niet in je ook niet in je spambox gezeten?



De manieren om je facturen te betalen zijn door middel van automatisch incasso, of via iDeal. Een link daarvoor zit in de herinneringsmail. Op Mijn Simyo is geen betaalmogelijkheid opgenomen. Daar staat enkel een overzicht van de facturen.



Van januari krijg je nu geen mails meer van ons of van Buckaroo. De afhandeling van die factuur is nu in handen van het incassobureau.

Als die volledige betaald is, inclusief incasso kosten, dan wordt je verbinding weer vrijgegeven. Je abonnement is nog steeds in stand, dus de abonnementskosten blijven doorlopen. Je kunt enkel niet bellen, wel gebeld worden.
Dat ze nu idd naar ons eigen emailadres verstuurd worden klopt, maar ook daar ben ik vanaf begin december mee bezig geweest, ofwel ruim 3 bijna 4  maanden!

Dit omdat t naar t adres van iemand anders werd gestuurd en ik via de site t moest veranderen bla bla en ik dat gedaan alleen komt de bevestiging etc dan op dat oude adres binnen met alle gevolgen van dien!

Heb maart/april meerdere keren om een bankrekening nr gewvraagd om t over te maken, dit zodat we toch konden betalen, bank kan t niet overmaken omdat die rekeningnummers niet bekend waren bij de bank, weer terug aan de telefoon gehangen etc!

Ik vind t gewoon schandalig dat je zolang bezig moet zijn om een emailadres/ bank rekening nr te wijzigen en dat je dan ook nog weer een cent moet betalen, alsnog geprobeerd gisteren om dat te doen, kreeg weer een foutmelding, Dat er vanuit Jullie meerdere keren niet begrepen wordt dat er op dat moment niet met een betaal link betaald kon worden, maar dat we een rekeningnr wilden hebben om t handmatig over te maken, en dat daarna na veel gezeik tot 2x toe een verkeerd nummer wordt gegeven, oa van een deut.... bank nr! en t rekening nr niet wordt herkend en daardoor als niet veilig wordt beschouwd door de bank en er dus niet betaald KAN worden, ligt t dus aan de klant?

nu ook de hele maand april afgesloten, maar die 300 belminuten/smsjes ben je vanaf morgen wel kwijt!

Denk dat ik dit allemaal toch maar eens bij de wetswinkel voor ga leggen!

Want zoals ik nu begrijp duurt de aansluiting nog wel ffkes en kan ik wekenlang gewoon niet bellen nog?
Hoi Sandra,



Wat vervelend dat het allemaal zo lastig is gebleken bij jullie. Het is eigenlijk de bedoeling dat je via Mijn Simyo je emailadres en bankgegevens heel gemakkelijk zelf kunt wijzigen. De gegevens die daar staan, die gebruiken wij om af te schrijven en om contact met je te onderhouden. Het is dus van belang dat die up to date blijven.

Ook de iDeal link die we sturen is bedoeld om het makkelijk te maken om alsnog te betalen.

Simyo is een 100% online provider. Wanneer wij niet kunnen afschrijven van het rekeningnummer bij ons bekend, dan krijg je een link om met iDeal te betalen. Een andere betaalmogelijkheid is er eigenlijk niet. Vandaar dat je voor een Simyo abonnement moet kunnen internetbankieren. Ik begrijp uit je verhaal dat je inmiddels per uitzondering de mogelijkheid kreeg om handmatig over te maken, maar dat is dus niet gebruikelijk. Je bent daarbij ook nog tegen moeilijkheden aangelopen. Dat vinden we heel vervelend.

Wanneer de factuur van januari bij het incassobureau voldaan is, kunnen we de aansluiting deblokkeren. Over de betaling van die factuur neem je het beste contact op met hun. Ik zou ook graag met je nagaan of het rekeningnummer en het emailadres nu wel kloppen. Zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen.



Stuur je me hier daarom een privébericht met wat het zou moeten zijn?



Groetjes, Charlene
Ik heb geen idee hoelang zoiets duurt voordat er bericht komt van een incassobureau?

Maar tot nu toe niks gezien of gehoord ofwel 2 maanden inmiddels voor Jan met de korte achternaam betaald, wel een nieuwe rekening van April sturen terwijl je zelf niet kunt bellen, denk dat de enigste oplossing opzeggen is, zo kan je toch geen kant op????



Email adres klopt nu wel want rekening van april zojuist binnen gekregen, blijven die 300 smsjes/minuten staan????

groetjes Sandra
Hoi CreaSan,



Je krijgt per post bericht van IMNederland. Heb je al iets binnen? Anders raad ik je aan om ze te bellen op 0341 - 56 88 00. Als IMNederland aan ons doorgeeft dat je factuur betaald is, zullen wij je aansluiting weer deblokkeren.



De factuur van april is vandaag online gekomen. Die wordt aan het eind van deze maand automatisch afgeschreven. Daarvoor moet er wel een actief rekeningnummer staan en dat is bij jou niet het geval. Ik raad je daarom aan om op Mijn Simyo => Mijn Gegevens je rekeningnummer te activeren. Dat kan heel simpel door €0,01 via iDEAL aan ons te betalen.



Op 01-05-2014 heb je weer nieuwe bundels gekregen. Als je weer aangesloten bent kun je daar weer gebruik van maken.



Heb ik je vragen zo goed beantwoord?

Reageer