Skip to main content
begin juni ben ik overgestapt van Rabomobiel (KPN) naar Symio (ook KPN)

nummerbehoud aangevraagd

verwachte hoogte van 1e afrekening 15 euro afsluitkosten +4.50 (300belminuten abbonement)

na 63 minuten bellen in juni een rekening van 42 Euro

nummer overzetten heeft 4 weken geduurd, erg lang voor een papier van de ene KPN afdeling naar de andere KPN afdeling



een teleurgestelde Symio gebruiker
Hoi Ton1963, welkom op het Simyo forum :)



In het volgende stuk tekst zal ik je proberen uit te leggen wat er in jouw geval gebeurd is.



Jij hebt op 3 juni een bestelling gedaan via een derde partij die onze abonnementen aanbiedt via hun website.

Je had ook weinig keuze om weg te gaan bij Rabomobiel, want zij stoppen er medio september mee.

Nadat jouw bestelling bij Simyo is binnengekomen heb je een e-mail gekregen met daarin je tijdelijke 06 nummer en onder meer de volgende tekst

Heb je nummerbehoud aangevraagd, maak dan pas gebruik van je Simyo simkaart nadat je nummer is overgezet. Voordat we je nummer overzetten betaal je de buiten-bundel tarieven als je belt of sms't en de pay-as-you-go tarieven als je gebruik maakt van 'Internet op je Mobiel'.




Je hebt bij het doen van je bestelling nummerbehoud aangevraagd en als voorkeursdatum is 7 juli aangegeven.

Rabomobiel heeft deze datum voor het overzetten van je 06 nummer geaccepteerd en goedgekeurd.

Hiervan ben je per e-mail op de hoogte gesteld en ook in díe e-mail heeft een waarschuwing gestaan over de kosten van het gebruiken van je tijdelijke 06 nummer.



Jij hebt al best veel gebeld met je Simyo simkaart voordat je telefoonnummer is overgezet naar Simyo. Dat heeft geresulteerd in bijna €27 aan kosten.





Overigens is het nummerbehoud niet simpelweg een kwestie van

een papier van de ene KPN afdeling naar de andere KPN afdeling




Rabomobiel en Simyo zijn 2 volledig van elkaar verschillende providers die beiden gebruik maken van het netwerk van KPN.

Rabomobiel is 100% eigendom van de Rabobank en Simyo is als zelfstandig opererend provider eigendom van KPN.

We zitten niet eens in het zelfde gebouw en al was dat wel het geval, dan ging er nog geen papier van de enen naar de andere afdeling, maar gaat nummerbehoud gepaard met een best ingewikkeld technisch proces om het telefoonnummer van de ene simkaart en administratie over te zetten naar de andere simkaart en administratie.



Bovendien heb je bij Rabomobiel te maken gehad met de standaard opzegtermijn van 1 maand.



Op 7 juli is je nummer dus overgezet en sindsdien bel je binnen je belbundel.



Je abonnement bij Simyo kost €6 per maand en van de partij waar je besteld hebt krijg je elke maand €1,50 of €18 ineens op je rekening overgemaakt.





Heb ik het zo een beetje duidelijk uit kunnen leggen voor je?
Hallo,

bedankt voor je reaktie

opzegtermijn bij Rabomobiel 1 maand?kan ik niets over terug vinden in de emailcommunicatie van de rabobank

ik kan/mocht per direkt weg

nadat de aanvraag voor nummerbehoud is gedaan bij de rabobank is aldaar mijn rabosimkaart waarschijnlijk meteen gedeactiveerd

deze had ik teruggeplaatst in mijn reserve telefoon, maar daar kon ik dus niet meer mee bellen(fout van rabobank dus?)



ik weet dat ik 67 minuten gebeld heb in 1 maand, dat is in jullie ogen best veel zoals je dat zelf noemt 

mijn dochters kunnen dat samen binnen 1 uur ! 



uit voorgaande blijkt volgens mij dat het belangrijk is voor de consument om een provider te zoeken die

snel is met het omzetten van telefoonnummers

of tijdelijk een prepaid kaart te nemen i.v.m. de te verwachten hogere kosten



ik heb ooit geruime tijd van een werkgever een telefoon in gebruik gehad en daar zijn we destijds 2 x van provider gewisseld

omzetten naar een andere provider hoeft geen half uur te duren(is destijds bewezen) 



Omzetten van mijn vaste telefoonnummervan KPN naar internetbellen van online(met nummerbehoud) was ook in 5 werkdagen geregeld

met ingewikkelde technische processen houd ik mij dagelijks bezig :-)

als de structuur goed is opgezet hoeft dit in mijn ogen geen 4 weken te duren,



mischien is dat een verbeterpunt in jullie organisatie



gr. Ton
Simyo kan prima binnen 5 dagen een nummer overzetten, maar een andere provider moet daar dan ook aan meedoen. Simyo en Rabomobiel waren overeengekomen dat jij op 7 juli overging. Het is dan meestal zo dat de vorige provider (dus Rabomobiel) tot die dag jouw abonnement laat doorgaan, zodat je niet onbereikbaar bent.



Rekening houdend met dat Rabomobiel jouw abonnement tot 7 juli zou laten doorlopen, liet Simyo je abonnement pas beginnen op 7 juli. Hierdoor voorkomt Simyo dat jij dubbele abonnementskosten betaald. In dit geval is het duidelijk anders gegaan, want Rabomobiel stopte jouw aansluiting al gelijk na de aanvraag. Hierdoor moest je al voordat je abonnement bij Simyo begon al overstappen en zoals je nu ziet betaal je dan de buiten de bundel tarieven. Dat laatste is best logisch, want je betaald nog geen abonnementskosten en hebt dus ook nog geen bundels.



Waarschijnlijk als Simyo dat had geweten via jou, dan hadden ze je abonnement al eerder in laten gaan. Of dit nou echt aan Simyo te wijten is, is zeer lastig te zeggen. Dat Rabomobiel gelijk de simkaart afsloot is opmerkelijk te noemen en wijkt in mijn ogen flink af van andere providers.



67 minuten wordt als veel aangemerkt, omdat dat die 67 minuten buiten de bundel vielen. Bij Simyo zitten ook klanten die ruim 1000 minuten verbruiken. Daar is 67 minuten niets bij.
Dan maar even hier vragen. Hoe kan t dat op mijn app factuur niet betaald staat. Terwijl deze wel betaald is? Want mijn internet en belminuten zijn wel verwerkt
Hoi tkloens,



Je hebt je vraag ook in dit topic gesteld. Daar heb ik er op gereageerd.

Reageer