.

Beantwoord

Worden dubbele kosten in rekening gebracht voor 0900-nummers?

  • 18 October 2016
  • 1 reactie
  • 354 Bekeken

Goedendag,

Helaas moest ik vanavond constateren dat plotseling een erg hoge rekening klaar stond voor september. Normaal heb ik al nooit een hoge rekening, daarom is dit wel erg opvallend. Hierbij viel mij vooral op dat voor elk 0900 nummer een dubbel tarief in rekening gebracht is (elke minuut dubbel, namelijk servicekosten en verkeerskosten). Nu stond dit ook bij het nummer van Ziggo, 09001844. Ik heb Ziggo hierover net gebeld gehad omdat er op hun website staat dat dit Normaal tarief" is, en dit hebben zij beaamd; er hoort voor dit nummer per mobiel gewoon NORMAAL tarief berekend te worden.

Kan iemand van simyo deze rekening voor mij nalopen, met name dus op deze dubbele kosten voor de 0900 nummers? Wat mij betreft klopt de factuur op dit moment dus niet.

Groet, Erik
icon

Beste antwoord door Jihane 19 October 2016, 14:14

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Erik Smits,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je factuur hoger is uitgevallen dan je verwacht had! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad een aantal keer contact hebt gehad met de Ziggo klantenservice. Het nummer van Ziggo is 0900-1884. Je hebt gelijk: je betaalt niet voor de servicekosten van Ziggo, maar slechts de verkeerskosten. De verkeerskosten zijn de normale tarieven die je ook zou betalen als je naar een normaal nummer belt, en de servicekosten zijn extra kosten die in rekening worden gebracht door degene die jij bent. Als je bijvoorbeeld aan het begin van het gesprek hoort "U betaalt € 0,50 per minuut", dan zijn dat de servicekosten. De servicekosten bestaan bij dat Ziggo nummer niet. Jij betaalt slechts de verkeerskosten.

Toen je nog binnen je bundel zat, betaalde je dus niets voor het bellen van die Ziggo-nummers. Maar zodra je bundel op was, betaalde je daar de buitenbundeltarieven voor.

Ik hoop dat het zo helder is! Maar als je nog vragen hebt, dan kun je die gewoon stellen :)

Groetjes,
Jihane

Reageer