.

Beantwoord

Woekerwinst bij data overschrijding.

  • 18 October 2014
  • 9 reacties
  • 646 Bekeken

Ik ben ontevreden over Simyo. Men wil dat ik graag verleng maar gezien mijn ervaring denk ik dat ik vertrek.
Waarom??
  • Mijn databundel staat op 500Mb
  • In een maand heb ik incidenteel 185Mb meer verbruikt. 
  • Dit zag ik aankomen maar het is NIET mogelijk om tijdens de lopende maand mijn limiet aan te passen.
  • van 500 naar 1000Mb kost normaal slechts €3,- meer
  • Symio rekent echter maar liefst €27,75  (!) voor de incidentele data overschrijding (0,15 cent per Mb maar liefst.. )
  • Data overschrijding 37%
  • Extra kostenmaar liefst 925%
Dit is je reinste woekerwinst ! 
En niet te voorkomen als er incidenteel een overschrijding is. De wijziging in je abbo gaat immers pas op de eerstvolgende maand in....
Dit is mijns inzien schadelijk voor de Simyo reputatie en een klacht waard.
Ton
icon

Beste antwoord door Ernst 21 October 2014, 11:09

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge
Bedankt ik moet nog 11 maanden, maar dit soort reactie s zijn treurig , ik hoop dat de 11 maanden goed verlopen en dan snel terug naar mijn oude Provider
Badge
gewoon overstappen,die ik nu ook.
aantal overstappers zal wel duidelijke signaal zijn richting simyo,dat iets moet veranderen.
kunnen ze wel ophangen aan wall of change..........
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ecm.ton,

Ik heb dit topic met je vraag verplaatst naar het subforum Factuur. Andere forumbezoekers met eenzelfde vraag kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.

Ook al ben ik het niet eens met je woordkeuze, is het één een beetje de oorzaak van het ander.
Juist omdat de bundelprijzen zo laag zijn is het buiten bundel tarief relatief hoog. Of andersom; doordat de buiten bundel tarieven relatief hoog zijn kunnen we de bundels zo goedkoop maken.
Dát er een groot verschil zit in het binnen- en buiten bundel tarief doen we ook helemaal niet moeilijk over, alle tarieven staan gewoon hier.

Dat betekent niet dat het de bedoeling is om, grof gezegd, iemand een poot uit te draaien.
We hebben Mijn Simyo, waar je op elk gewenst moment de stand van je bundels kunt nakijken. We hebben een app waarmee je op je mobiel je bundels kunt checken.
Verbruiks SMS berichten worden realtime verstuurd op het moment dat je 50% en 100% van je bundel verbruikt hebt en we plaatsen met grote regelmaat artikelen met tips en tricks op onze blog en facebookpagina om iedereen te helpen hun dataverbruik onder controle te houden of te verminderen.
Dit artikel en dit artikel zijn daar hele mooie voorbeelden van, vind ik zelf.

Door dit alles is Simyo de provider bij uitstek voor mensen die zich bewust zijn van hun verbruik en dit goed weten in te schatten.
En als dit dan een keer niet goed gaat, zijn we ook de gekste niet. Als je wilt kan ik je eenmalig tegemoet komen door je buiten bundel kosten van september te verrekenen met een extra bundel van 500 MB van €7.
Ga je daarmee akkoord?


@Mareintje; heb ik je zo een beetje gerust kunnen stellen?
Hoi ecm.ton,

En als dit dan een keer niet goed gaat, zijn we ook de gekste niet. Als je wilt kan ik je eenmalig tegemoet komen door je buiten bundel kosten van september te verrekenen met een extra bundel van 500 MB van €7.
Ga je daarmee akkoord?




Beste Ernst. Ik ben mij bewust van de overschrijding, de meldingen etc etc. Dit kon echter niet voorkomen worden, ik had buiten wifi nu eenmaal net wat meer data nodig in een maand.

Wat mij stoort en waarop mijns inzien geen goed antwoord komt is dat het niet mogelijk is om TIJDENS de maand je bundel aan te passen. Wat meer betalen, ok, geen probleem. 

Ik heb nu zelf voor de komende maand al mijn bundel aangepast naar 1000Mb. Dat kost 3 euro meer. Faire prijs... en het voorkomt de veel te dure buiten bundel tarief van 15cent per MB

Mocht je me willen restiueren met een tegemoetkoming in mijn rekening. Graag. Extra data heb ik volgens mij gezien mijn aanpassing nu niet nodig
Ton
Badge +6
Hoi ecm.ton,

Ik begrijp dat je in deze situatie graag een extra Internetbundel had willen aanschaffen tijdens de maand, maar dat is helaas een mogelijkheid die we niet hebben.
Goed dat je nu je Internetbundel hebt opgehoogd, zodat je in de toekomst hopelijk geen verbruik buiten je bundel meer hebt :)

Ik zal, zoals voorgesteld door Ernst, je eenmalig tegemoetkomen in je verbruikskosten door mobiel internet op je factuur van september, omdat we begrijpen dat het niet je bedoeling was om deze extra kosten te maken.

Om deze tegemoetkoming voor je te kunnen verwerken, wil ik je vragen de incasso van de factuur te storneren. Vervolgens ontvang je zo spoedig mogelijk van onze financiële afdeling een e-mail om de factuur incl. tegemoetkoming via iDEAL te kunnen voldoen.
Ok bedankt
De betaling is gestorneerd. Ik wacht de email graag af
Badge +6
Helemaal goed, graag gedaan, ecm.ton :)

Overigens, je zal eerst waarschijnlijk nog een betaalherinnering ontvangen om het gehele bedrag te voldoen. Die e-mail mag je negeren.

Ik hoor het graag van je als je de e-mail voor de factuur incl. tegemoetkoming hebt ontvangen 🙂
Beste Kim

Ik heb het nieuwe betalingsverzoek ontvangen. Met daarin opgenomen een ruimhartige tegemoetkoming.
Waarvoor mijn dank. Het restantbedrag zal ik zo direct overmaken. 

Ter afsluiting van deze klacht:
Positief: Meedenkend en goed opgelost
Verbeterpunt: Inhoudelijk heeft Simyo nog geen oplossing voor tussentijdse (dus dagelijks aanpasbare) data overschrijding en rekent in de maand teveel per Mb. 

Hopelijk kan Simyo er in de toekomst wat mee.
Bedankt en tot ziens
Ton
Reputatie 5
Badge +11
Hi ecm.ton,

Dank je voor je compliment :o

Ten aanzien van je verbeterpunt kan ik je melden dat dit ook best wel eens geopperd wordt. Alleen met alle ideeën die geopperd worden is het zo dat de meesten concreet zullen gaan worden. En de ideeën die dat wél worden zijn niet stante pede geïmplementeerd.
Hier gaat tijd overheen, planning, goedkeuring her en der en dan moet het nog ontwikkeld worden om uiteindelijk op Mijn Simyo te komen.
Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat je idee best prima is, maar lang niet alle wensen van onze klanten werkelijkheid zullen worden. En daarom doen we ook zo ons best qua voorlichting.

Reageer