Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

whats app wordt aangezien voor smsjes

  • 20 januari 2014
  • 11 reacties
  • 583 Bekeken

Hoi,

Wat een drama. Ben sinds december overgestapt naar Sim Only en net mn eerste factuur ontvangen. Niet normaal zo hoog. Ik dacht maandelijk rond de 20 euro uit te komen. Zit nu tegen de € 150.

Er zijn weet ik veel hoeveel smsjes verstuurd blijkt uit de factuur. Ook blijkt dat er bijna elke seconde!!! een sms is verstuurd. Dat klopt toch ook niet. Echter, ik gebruik mn sms/imessage nauwelijks. 10x per maand is veel. Ik Whats app alleen maar.

Ik denk dat het daar deels misgegaan is. Gebeld met de klantenservice, die zeggen dat dat 2 aparte dingen zijn... Dat zal best, maar verklaar dan maar waar het misgegaan is. Ook kon ze de berichten niet meer terugkijken, want te lang geleden. Ja hallo, ik heb die factuur toch net pas binnen...lekker makkelijk Simyo!!
E.e.a. is doorgezet naar de backoffice. Oftewel van het kastje naar de muur.

Uit 'voorzorg' heb ik net mn bundel al aangepast met een smsbundel, maar die wil ik helemaal niet. Wil gewoon dat het opgelost wordt!

Dus Simyo, ik hoor graag van jullie.

Nee, net klant, maar nu al een ontevreden klant! Kan je ook opzeggen als je voor een jaar een sim only hebt afgesloten? Of blijf ik dan voor een jaar betalen.
icon

Beste antwoord door Ernst 21 januari 2014, 16:26

Hoi Liekee, welkom op het Simyo forum.



Ik heb eens in je verbruiksgegevens gekeken, en wat ik zag verbaasde me wel een beetje 😕

Er zijn vlak achter elkaar naar (ik geloof) 14 nummers telkens 23 SMS berichten verstuurd. Om dit wat meer uit te pluizen heb ik contact opgenomen met een netwerkspecialist. Deze gaf aan dat de berichten daadwerkelijk vanuit een iPhone 4 waren verstuurd.

Een foutje in ons systeem is het dus al niet. Maar wat dan wel? Het enige van 'ons' in je telefoon is je simkaart, en die verstuurt ook niets uit zichzelf. Het is maar een chip.

Je dacht zelf dat Whatsapp berichtjes als SMS verstuurd waren, maar dat kan niet. Je kunt nu eenmaal niet data (want dat is Whatsapp) ineens omzetten in een SMS, en dat dan een paar 100 keer. Het zou zo kunnen zijn dat je smileys uit je aangepaste toetsenbord hebt gebruikt in een SMS groepsbericht. Die Emoji of Emoticons kunnen meer dan 100 tekens lang zijn, en gebruik je er daar een stuk of 25 of 30 van, dan kom je er wel aan...



Nouja, 1 ding is zeker: het is een geval apart. Ik heb hier overlegd met een leidinggevende en iemand van ons Backoffice team en we zijn tot de conclusie gekomen dat wij de beroerdste niet zijn.

We crediteren eenmalig de buiten bundel SMS kosten op je factuur van december.





Scotsman en ahmed_a, dank jullie wel voor het meedenken 😃
Bekijk originele reactie

11 reacties

Alleen als er aanwijzingen zijn dat een probleem veroorzaakt is door een fundamentele storing of fout in "het systeem" die niet had mogen optreden wordt het doorgezet naar de backoffice. Er is dus zeker geen sprake van een kastje en een muur, integendeel er wordt zeer serieus naar gekeken. Gewoon dus even geduld hebben tot een Simyo moderator dit issue oppakt. Ik meen me te herinneren dat een zelfde geval waarbij een groot aantal sms'sen in korte tijd is verstuurd hier al eens eerder aan de orde is gekomen, en dat daarvoor door Simyo een bevredigende oplossing is gevonden.
Dank voor je reactie!
Dat gevoel kreeg ik namelijk wel enorm aan de telefoon, maar jou uitleg helpt een beetje.

Ik hoop snel een antwoord te krijgen. En dat antwoord zal ik hier weer delen.
Reputatie 4
Badge +4
Tenzij je telefoon op hol is geslagen en uit zichzelf smsjes gaat versturen. Dan kan Simyo daar toch weinig aan doen?
Ik heb toch bij hun mijn abonnement lopen? Het lijkt mij niet bedoeling dat whats app-berichten aangezien worden voor smsjes. En nee, zij zeggen dat kan niet. Klopt, maar het gebeurt toch. Want ik verstuur bijna geen normale smsjes/imessages.

Dit is bij vorige abonnementen nooit een probleem geweest en nu ineens klopt er iets niet. Moet ergens aan liggen, lijkt me.
Reputatie 4
Badge +4
Als dat zo is, dan is er sprake van een storing en dan zal Simyo vast en zeker een goede oplossing bieden. Dat lijkt me logisch.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Liekee, welkom op het Simyo forum.

Ik heb eens in je verbruiksgegevens gekeken, en wat ik zag verbaasde me wel een beetje 😕
Er zijn vlak achter elkaar naar (ik geloof) 14 nummers telkens 23 SMS berichten verstuurd. Om dit wat meer uit te pluizen heb ik contact opgenomen met een netwerkspecialist. Deze gaf aan dat de berichten daadwerkelijk vanuit een iPhone 4 waren verstuurd.
Een foutje in ons systeem is het dus al niet. Maar wat dan wel? Het enige van 'ons' in je telefoon is je simkaart, en die verstuurt ook niets uit zichzelf. Het is maar een chip.
Je dacht zelf dat Whatsapp berichtjes als SMS verstuurd waren, maar dat kan niet. Je kunt nu eenmaal niet data (want dat is Whatsapp) ineens omzetten in een SMS, en dat dan een paar 100 keer. Het zou zo kunnen zijn dat je smileys uit je aangepaste toetsenbord hebt gebruikt in een SMS groepsbericht. Die Emoji of Emoticons kunnen meer dan 100 tekens lang zijn, en gebruik je er daar een stuk of 25 of 30 van, dan kom je er wel aan...

Nouja, 1 ding is zeker: het is een geval apart. Ik heb hier overlegd met een leidinggevende en iemand van ons Backoffice team en we zijn tot de conclusie gekomen dat wij de beroerdste niet zijn.
We crediteren eenmalig de buiten bundel SMS kosten op je factuur van december.


Scotsman en ahmed_a, dank jullie wel voor het meedenken 😃
Reputatie 4
Badge +4
Dan is het dus zaak voor Liekee om ASAP te achterhalen waar die berichten vandaan komen. 

Nette oplossing Ernst!
Dag Ernst,
Snap er nog steeds helemaal niks van, maar ben erg blij met jullie oplossing. Ik vond de telefonische hulp nog steeds niet prettig en duidelijk, maar dit forum en het contact via Simyo Nederland verliep snel en duidelijk. Hopelijk gebeurt dit nooit meer.

Dank voor deze service. Ik ben weer blij :-)

Groet Lieke
Badge +6
Dag Ernst,
Snap er nog steeds helemaal niks van, maar ben erg blij met jullie oplossing. Ik vond de telefonische hulp nog steeds niet prettig en duidelijk, maar dit forum en het contact via Simyo Nederland verliep snel en duidelijk. Hopelijk gebeurt dit nooit meer.

Dank voor deze service. Ik ben weer blij :-)

Groet Lieke


Hoi Liekee,

Wij vinden het fijn dat je blij bent met de geboden oplossing. Niet zo fijn vind ik je ervaring met de telefonische klantenservice 😞.
Ik zal dit zeker doorgeven zodat de medewerkers hierop getraind kunnen worden. Van blije klanten worden wij erg blij 🙂.
Reputatie 7
Snap er nog steeds helemaal niks van, maar ben erg blij met jullie oplossing. Ik vond de telefonische hulp nog steeds niet prettig en duidelijk, maar dit forum en het contact via Simyo Nederland verliep snel en duidelijk. Hopelijk gebeurt dit nooit meer.

Neemt niet weg dat we, ik denk dat ik spreek namens meerdere Simyo gebruikers, net als jij héél erg benieuwd zijn wat nu de oorzaak is van de enorme stroom aan sms'jes. Tip: houd eens meermaaldaags je gebruik via je Mijn Simyo in de gaten, zodat in ieder geval niet erg ver terug hoeft om te achterhalen wat eventueel een hoog verbruik aan sms'jes heeft kunnen veroorzaken.
Reputatie 5
Badge +11
Neemt niet weg dat we, ik denk dat ik spreek namens meerdere Simyo gebruikers, net als jij héél erg benieuwd zijn wat nu de oorzaak is van de enorme stroom aan sms'jes. Tip: houd eens meermaaldaags je gebruik via je Mijn Simyo in de gaten, zodat in ieder geval niet erg ver terug hoeft om te achterhalen wat eventueel een hoog verbruik aan sms'jes heeft kunnen veroorzaken.

En wij zijn ook erg benieuwd!

Reageer