.

Beantwoord

Waarom groot aantal keer 1kb verbruik op mijn factuur ?

  • 22 November 2014
  • 3 reacties
  • 798 Bekeken

Ik zit pas een paar maanden bij simyo en heb een abbo met alleen SMS en bellen. Internet doe ik alleen met wifi, dat heb ik in de instellingen van mijn telefoon ook zo ingesteld. Toch staat er op mijn factuur een groot aantal momenten waarop ik 1kb verbruikt heb. Kost me gelukkig niets omdat 1kb zo weinig is dat er telkens 0,00€ achter staat, maar ik vraag me wel af waar dit verbruik vandaan komt? En of ik me zorgen moet maken dat dit verbruik ineens hoger kan worden?
icon

Beste antwoord door Ali 24 November 2014, 13:06

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Vera92,

Leuk dat je je vraag hier stelt en welkom op het forum.

Je abonnement bij Simyo is in september van start gegaan. De optie mobiel internet staat standaard aan. Dit is de reden waarom het mogelijk is verbinding te maken met het internet.

Bovendien kan het voorkomen wanneer je gebruik maakt van Wi-Fi dat er automatisch overgeschakeld wordt naar het Simyo-netwerk als de Wi-Fi-verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval kan dataverbruik in rekening gebracht worden door Simyo. Gelukkig is dit bij jou telkens tot 1 Kb gebleven.

Wanneer je geen internetbundel hebt, dan is er de mogelijkheid om internet op je mobiel via het Simyo-netwerk te blokkeren. Via Mijn Simyo kan je de optie 'Internet op je mobiel/MMS' uitschakelen. Dit kan je doen onder het kopje 'Mijn instellingen & simkaart'. Je kan dan nog wel via Wi-Fi op internet met uw toestel.

Heb ik hiermee je vraag beantwoord?
Bedankt voor je reactie Ali. Ik weet idd dat er een optie is om mobiel internet aan en uit te zetten bij simyo. Het leek mij echter voldoende om in mijn Android toestel 'toegang mobiele gegevens' en 'data roaming' uit te schakelen. En dat lijkt me nog steeds voldoende want anders was het toch niet toevallig wel 100x bij precies 1kb gebleven? Alsof ie wil overschakelen naar het 3G netwerk en daar na 1kb mee stopt ofzo...

Ik zal de optie bij simyo iig even uitzetten, ben benieuwd of die enorme lijst met 1kb's dan van m'n factuur verdwijnt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Vera92,

Goed dat je hier al van op de hoogte was. Het uitzetten van 'toegang mobiele gegevens' is soms niet voldoende. Wanneer je je optie Internet op je mobiel via Mijn Simyo uitzet, dan wordt dit rechtstreeks op het netwerk geblokkeerd. De optie 'data roaming' kun je aanzetten in je toestel wanneer je wilt internetten in het buitenland. Deze staat dus los van internetten in Nederland. Ik zie dat je je optie Internet op je mobiel hebt uitgezet. Je zult inderdaad zien dat er geen kb's meer worden geregistreerd door de blokkade.

Als je nog vragen hebt, dan zien we je graag terug 🙂

Reageer