.

Beantwoord

Verzoek om coulance

  • 28 March 2023
  • 1 reactie
  • 96 Bekeken

Badge

Afgelopen zaterdag heb ik ongemerkt bijna 4GB buiten mijn bundel verbruikt. Dat heeft me een rekening van ruim € 535 opgeleverd. Ik begrijp dat dat gewoon volgens de voorwaarden van Simyo is, maar ik wil voor deze situatie toch om coulance vragen.

Ik had zaterdag de algemene ledenvergadering van een vereniging waarvan ik secretaris ben. Ik had mijn laptop bij me en had me goed voorbereid, dacht ik: de dag van tevoren thuis (via de wifi) Windows updates gedraaid, Office geüpdatet, Norton gedraaid, zodat dat niet allemaal nodig zou zijn als ik op pad was met mijn laptop. Ik werk thuis op mijn pc, dus de laptop gaat niet dagelijks aan.

Op de locatie van de alv bleek dat de wifi niet goed werkte. Ik gebruikte mijn telefoon dus als hotspot voor mijn laptop, omdat ik bestanden nodig had die in mijn Google Drive stonden. Ik had Windows Updates voor de zekerheid toch maar uitgezet en aangeven dat mijn hotspot een metered connection is, zodat ik niet voor verrassingen zou komen te staan met mijn hotspot. Ik had me alleen niet gerealiseerd dat mijn Google Drive niet automatisch opstart op mijn laptop, wat wel gebeurt op de pc, en toen ik de Google Drive opstartte, begon hij dus te synchroniseren. Daar had ik de dag ervoor niet aan gedacht en de vorige keer dat ik de laptop had gebruikt was zes weken geleden. Ik heb daar niet bij stilgestaan, want de alv zou zo gaan beginnen en ik was daarop gefocust, dus ik heb gewoon de bestanden gezocht die ik nodig had. Binnen korte tijd heb ik dus onnodig een enorme hoeveelheid data gebruikt door het synchroniseren van talloze bestanden. Als ik me dat had gerealiseerd zou ik gewoon online naar de Drive zijn gegaan en had ik het benodigde bestand daarvandaan gedownload.

Omdat ik als secretaris aanwezig was en voor in de zaal zat met de rest van het bestuur, had ik mijn telefoon op stil staan, dus ik heb de sms’jes gemist die om 12.34 en 12.39 uur binnenkwamen, evenals de e-mail waarin stond dat ik veel data aan het gebruiken was en de e-mail die vrijwel gelijktijdig aankwam (beide om 13.20 uur) waarin stond dat mijn simkaart was geblokkeerd omdat ik zo veel data had gebruikt (en die mails kon ik sowieso niet lezen omdat ik toen dus al geen internetverbinding meer had).

Ik heb de aanbetaling gedaan (met hulp van iemand die een hotspot voor me maakte zodat ik bij mijn bank-app kon zonder wifi) en toen is mijn simkaart gelukkig snel gedeblokkeerd.

 

Zoals gezegd, ik realiseer me dat dit mijn eigen fout is. Ik had alerter moeten zijn, ondanks dat ik andere dingen aan mijn hoofd had. Het is alleen wel heel jammer dat zo’n fout dan meteen zo veel kost. Van die € 535 had ik vier jaar mijn abonnement kunnen betalen en die heb ik er in minder dan een uur doorheen gejast. Ik was diep onder de indruk van mezelf.

Inmiddels heb ik op mijn telefoon een limiet van 3GB ingesteld zodat ik tijdig weet dat ik veel data gebruik, in de hoop dat die werkt zoals ik denk dat die werkt. Meestal kom ik niet eens in de buurt van mijn beschikbare 4GB, dus het zal wel even duren voor ik dit uit kan testen. En nee, ik ga niet weer mijn Google Drive synchroniseren met de telefoon als hotspot om het uit te proberen. Dat lesje heb ik wel geleerd.

Ik maak al jaren van jullie diensten gebruik en heb alleen maar positieve ervaringen met Simyo. Op dit Forum lees ik dat jullie weliswaar een zakelijk bedrijf zijn, maar dat jullie oog hebben voor jullie klanten en best wel eens coulant zijn. Daarom durf ik in deze situatie ook om coulance te vragen. Ik begrijp dat ik daar geen recht op heb, maar goed, dat is dan ook het idee van coulance. Ik hoor graag van jullie.

 

Hartelijke groet,

Margreet

 

 

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 29 March 2023, 14:07

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Catnap,

Bedankt voor je bericht. Ojee, wat lastig dat je hoge kosten hebt gemaakt vanwege dataverbruik buiten je bundel! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent..

Wij kunnen het ons goed voorstellen dat het een keer mis kan gaan en daarom wil ik graag overleggen met de financiële afdeling of wij hier éénmalig iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer