.

Beantwoord

Verbruik klopt niet, niet gemaakte kosten in rekening gebracht

  • 27 January 2014
  • 8 reacties
  • 834 Bekeken

Badge
Er zijn 0 sms berichten verstuurd maar toch berekent simyo 2 verstuurde berichten. Hoe kan dat? En internet is inmiddels uitgezet na onverwachte hoge kosten maar toch blijft simyo Mb's in rekening brengen. Hoe kan dit? Wifi via je eigen netwerk is toch gratis? Graag ontvang ik een reactie van Simyo op deze vragen want ik begin toch echt te twijfelen aan de juistheid van die verbruikmeter.
icon

Beste antwoord door Natascha 29 January 2014, 10:46

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heb je een iPhone? Dan is wellicht dit aan de hand.
Badge
Heb wel een iphone maar er worden geen kosten buiten de bundel in rekening gebracht wat het geval zou zijn als het hierom zou gaan . Dus vraag blijft waar deze kosten vandaan komen???
Reputatie 7
Badge +9
Na het verwisselen van de simkaart en/of het aanzetten van Facetime/iMessage worden er 1 of meer activatie sms'sen naar de UK verstuurd en omdat sms'sen naar het buitenland door Simyo altijd in rekening worden gebracht (en niet binnen je bundel vallen) dacht ik dat zoiets aan de hand was. Hopelijk pakt een moderator dit topic binnenkort op.
Bij zijn er mms kosten in rekening gebracht, maar ik heb geen internet in mijn bundel!!,
Reputatie 7
Badge +9
Het maakt niet uit of je wel of geen internetbundel hebt, ook zonder internet bundel kan je bij Simyo gebruik maken van het internet, alleen dat is wel een stuk duurder. Alleen als je "Internet op mijn mobiel" uitzet op Mijn Simyo is internet toegang volledig geblokkeerd.
Ik heb nooit internet aan op mijn mobiel, toch kosten in rekening gebracht voor mms.
Badge +6
Er zijn 0 sms berichten verstuurd maar toch berekent simyo 2 verstuurde berichten. Hoe kan dat? En internet is inmiddels uitgezet na onverwachte hoge kosten maar toch blijft simyo Mb's in rekening brengen. Hoe kan dit? Wifi via je eigen netwerk is toch gratis? Graag ontvang ik een reactie van Simyo op deze vragen want ik begin toch echt te twijfelen aan de juistheid van die verbruikmeter.

Heb wel een iphone maar er worden geen kosten buiten de bundel in rekening gebracht wat het geval zou zijn als het hierom zou gaan . Dus vraag blijft waar deze kosten vandaan komen???

Hoi Verbruik,

Ik heb je verbruik bekeken in het systeem. Nadat je de optie 'Internet op je mobiel/MMS' hebt uitgezet via je persoonlijke pagina is er geen internet verbruik in rekening gebracht. De sms'jes die naar Engeland zijn verstuurd zijn verstuurd door de apps Facetime & iMessage. Deze app dienen zich te registreren en doen dat door middel van het sturen van een sms.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Badge +6
Bij zijn er mms kosten in rekening gebracht, maar ik heb geen internet in mijn bundel!!,

Ik heb nooit internet aan op mijn mobiel, toch kosten in rekening gebracht voor mms.

Hoi Anja59,

Welkom op het forum!
Zoals Scotsman aangeeft is het ook mogelijk om zonder een internetbundel gebruik te maken van het internet en een MMS te versturen. Wanneer je geen MMS wilt versturen dan raad ik je aan op de optie 'Internet op je mobiel - Nederland' uit te zetten via je persoonlijke pagina. Wanneer deze optie uitstaat is het niet meer mogelijk dat er een MMS zal worden verstuurd,

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.

Reageer