.

Rekening klopt niet heb niet zoveel mb's gebruikt

  • 24 August 2013
  • 5 reacties
  • 861 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Simyo,

Ik ben een week klant bij jullie en ben nu al ontevreden. Ik moet zeggen dat alles soepel is verlopen met het nummerbehoud. Maar er zijn een aantal dingen die totaal niet kloppen.

Allereerst vind ik het vreemd dat het sms'je dat ik van simyo heb ontvangen waarin mij gemeld word dat mijn nummer wordt overgenomen ineens van mijn telefoon verdwenen (en ik verwijder nooit mijn sms'jes).
Dus ik zou graag willen weten wanneer mijn nummer is ingegaan.

Wat me verder nog opviel is dat ik in mijn rekeningoverzicht zag staan dat ik een sms'je heb verstuurd maar het Verenigd Koningrijk. Wat ik absurd vind, want ik ken daar niemand en ik heb niet eens een nummer dat begint met het netnummer 0044 in mijn telefoon staan. Dus wil ik daar graag verklaring voor.

En als laatst zijn mijn 554 MB''s op in 1 week tijd. Are you kidding me? Ik heb bij mijn vorige mobiele aanbieder (Vodafone) iedere maand 800 MB verbruikt. Dus ik vind dit belachelijk. Ik wil graag een overzicht van Apps die ik heb gebruikt. Dit moeten jullie vast hebben aangezien jullie ook een sms'je van mij op mijn rekening hebben geplaatst welke ik nooit heb verstuurd.

Ik vertrouw simyo na 1 week niet meer en ik wil duidelijke antwoorden en bewijzen dat ik zo veel MB heb verbruikt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hebt u een iPhone misschien? Dan betreft het een activatie SMS voor FaceTime en iMessage. Omdat Simyo geen contract heeft met Apple, wordt dit in rekening gebracht.

U ontvangt deze maand augustus een evenredig deel van de belminuten en internetbundel van uw abonnement vanaf het moment dat het abonnement ingaat. Met ingang van de nieuwe maand en vervolgens de maanden erna krijgt u pas de volle mep.

Over nummerportering ontvangt u normaliter een email. Bellen en internetten met een tijdelijk nummer valt altijd buiten de bundel.

Overigens, niemand..dus ook Simyo niet kan SMS-jes virtueel verwijderen van uw telefoon.
Ik heb inderdaad een iPhone maar gebruik geen FaceTime, alleen whatsapp en iMessage maar dat valt onder het gewone internetgebruik.

Wat betreft de bundel ik weet dat ik deze maand maar de helft van mijn MB's, belminuten en sms'jes heb ontvangen. Maar in 1 week tijd 500 MB verbruiken is totaal niet logisch bij mij omdat ik de afgelopen twee jaar bij Vodafone 800 MB per maand heb verbruikt. Dus dat vind ik gewoon niet logisch.

Ik ga dit scherp in de gaten houden. Want eerlijk gezegd vertrouw ik het nu al niet. En het gaat me niet om die € 0,25. Maar het gaat me om feit dat ik gewoon geen nummer met de landcode 0044 heb. Want ik heb nog andere sms'jes maar het buitenland verstuurd en dat klopt wel gewoon.

Ik wil hier graag duidelijkheid over.
Reputatie 7
Badge +9
Als je iMessage aanzet dan wordt er eenmalig een SMS naar de UK (landcode 0044) gestuurd, en die registreert Simyo als een SMS naar het buitenland en valt dus buiten je bundel.

Om het internetverbruik in de gaten te houden kan ik uit eigen ervaring Onavo Count en Datawiz aanbevelen. Laat Onavo een maandje of zo draaien dan krijg je een goed idee welke apps de meeste MBs verstoken, en kun je overwegen dit te beperken door bepaalde instellingen te wijzigen. Datawiz staat bij mij permanent aan want het laat je heel mooi zien als je je week- of dagrantsoen aan MBs dreigt te overschrijden (of hebt overschreden).
Reputatie 7
Badge +9
Logisch dat u de boel scherp in de gaten wilt houden.
Blijf vooral goed lezen, zou ik zeggen. 😉
Badge +6
Simyo,

Ik ben een week klant bij jullie en ben nu al ontevreden. Ik moet zeggen dat alles soepel is verlopen met het nummerbehoud. Maar er zijn een aantal dingen die totaal niet kloppen.

Allereerst vind ik het vreemd dat het sms'je dat ik van simyo heb ontvangen waarin mij gemeld word dat mijn nummer wordt overgenomen ineens van mijn telefoon verdwenen (en ik verwijder nooit mijn sms'jes).
Dus ik zou graag willen weten wanneer mijn nummer is ingegaan.

Wat me verder nog opviel is dat ik in mijn rekeningoverzicht zag staan dat ik een sms'je heb verstuurd maar het Verenigd Koningrijk. Wat ik absurd vind, want ik ken daar niemand en ik heb niet eens een nummer dat begint met het netnummer 0044 in mijn telefoon staan. Dus wil ik daar graag verklaring voor.

En als laatst zijn mijn 554 MB''s op in 1 week tijd. Are you kidding me? Ik heb bij mijn vorige mobiele aanbieder (Vodafone) iedere maand 800 MB verbruikt. Dus ik vind dit belachelijk. Ik wil graag een overzicht van Apps die ik heb gebruikt. Dit moeten jullie vast hebben aangezien jullie ook een sms'je van mij op mijn rekening hebben geplaatst welke ik nooit heb verstuurd.

Ik vertrouw simyo na 1 week niet meer en ik wil duidelijke antwoorden en bewijzen dat ik zo veel MB heb verbruikt.


Hoi Neer,

Op 15 augustus heeft Simyo je telefoonnummer overgenomen van je vorige provider. Dit is je per e-mail bevestigd. Wanneer je de app's Facetime of iMessage activeert dan sturen deze app's een registratie sms naar Engeland. Het versturen van deze sms gaat buiten Simyo om daar hebben wij geen invloed op. Doordat je later in de maand klant bent geworden heb je geen volledige bundels ontvangen. In dit topic lees je meer over je eerste factuur.

@ De Leon & Scotsman bedankt voor het meedenken.

Reageer