.

Beantwoord

Niet eens met mijn geregistreerde data verbruik door Simyo, wat nu?

  • 14 December 2015
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Sinds de laatste 3mnd neem ik een databundel van 250mb dit kost mij €4 euro p/m. Mijn verbruik is minimaal ik houd daarom vaak meer dan de helft van mijn bundel over. Nu constateer ik dat ik afgelopen zaterdagavond binnen een half uur mijn databundel heb verbruikt. In die tijd heb ik geen gebruik gemaakt van mijn telefoon. Ook zijn mijn app's/mail zo ingesteld dat updates/synchronisaties alleen uitgevoerd worden bij wifi verbinding.
Ook krijg ik nog steeds sms'jes toegestuurd die melden dat mijn data voor 50% verbruikt is, lekker als je al twee dagen op nul staat!

Heb vandaag klantenservice gebeld met de vraag hoe dit toch mogelijk is? Antwoord: Er is op die tijdstippen inderdaad data verbruikt. Wij, Simyo kan niet inzien waaraan het data verbruikt is i.v.m. privacy wet.

Hier moet men het dan mee doen! Ik ben dan ook van mening dat de welwillendheid van Simyo nogal te wensen over laat en dat men zicht graag verschuilt achter de privacywetgeving. Gemiste kans! :(

Met vriendelijke groet,

Wilfried Marcus
icon

Beste antwoord door Naomi 15 December 2015, 20:33

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Helaas kan Simyo niet zomaar de wet negeren door te gaan meekijken waar klanten heen surfen en wat ze downloaden. Als ze dat wel zouden doen (bijvoorbeeld om in gevallen zoals deze bewijsmateriaal te leveren dat website x is bezocht en dat bestand y is gedownload) dan is Simyo in overtreding.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi kemarc, welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat je graag wilt weten wat zoveel heeft verbruikt. Scotsman heeft al duidelijk verteld waarom we helaas je hierin niet meer duidelijkheid kunnen geven:

Helaas kan Simyo niet zomaar de wet negeren door te gaan meekijken waar klanten heen surfen en wat ze downloaden. Als ze dat wel zouden doen (bijvoorbeeld om in gevallen zoals deze bewijsmateriaal te leveren dat website x is bezocht en dat bestand y is gedownload) dan is Simyo in overtreding.


Gelukkig kun je vaak in je telefoon terugzien welke app hoeveel data verbruikt. Van welk type telefoon maak je gebruik? In een Android telefoon kun je bijvoorbeeld een specifieke periode selecteren en zien waar het aan is opgegaan.

Daarbij geef je aan dat er een 50 % sms is gestuurd. Heb je deze sms van ons gekregen? We sturen tegenwoordig alleen een 80 % sms en een 100 % sms. Heb je deze niet gezien?

Laat je het weten?

@Scotsman; dankjewel voor je reactie. Fijn om te zien dat je je kennis met ons deelt 🙂

Reageer