.

Beantwoord

Kosten gemaakt ondanks binnen bundel?

  • 18 April 2013
  • 8 reacties
  • 569 Bekeken

Badge
Hallo Simyo!

Ik ben sinds dit maand voor het eerst een klant bij jullie en dusver bevalt alles me uitstekend.
Echter heb ik een vraag m.b.t. mijn verbruikgegevens.
Er staat dat ik 3x gebruik heb gemaakt van internet op mijn mobiel binnen Nederland.
Vervolgens staan er maar 2 datums onder (ik dacht dat ik 3 had?) waarvan er bij een daarvan kosten achter staan (dit valt toch binnen de bundel?).

Graag wat toelichting. 3x of 2x internet gebruikt en 1x met kosten?
icon

Beste antwoord door Alex 19 April 2013, 14:34

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum MarjoleinB,

Ik heb je aansluiting even bekeken. Ik zie dat je telefoonnummer op 4/4/13 is over gezet. Er is op 3 en op 4 april verbinding gemaakt met internet. Het verbruik van 3 april is buiten de bundel berekend, omdat je abonnement op dat moment nog niet was ingegaan. Je verbruik heeft op datums plaats gevonden. Vandaar dat je 2 datums ziet staan en 3 momenten van verbinding.

Groetjes,

Alex
Badge
Bedankt voor je reactie. Maar een beetje vreemd blijf ik het wel vinden, sorry daarvoor.

Ik heb namelijk - uit voorzorg - bewust tot ongeveer het laatste moment gewacht met het activeren van de simkaart om juist te voorkomen dat ik eventueel kosten zou maken. Ik heb de simkaart op 3-4 om 22.10 uur thuis op eigen wifi verbinding geactiveerd en vervolgens niet meer gebruikt tot ik melding kreeg dat het nummer overgeplaatst en actief was.

Nu ben ik bekend met het fenomeen dat als een wifi signaal zwak is, een mobiel automatisch kan overschakelen naar een abonnement verbinding (indien mobiele gegevens actief is). Maar mijn thuis signaal is zeer sterk en daarom vind ik het raar dat ie desondanks toch gebruik heeft gemaakt van de 3g verbinding.

Daarnaast zie ik in mijn internt verbruik overzicht alleen de 2 data en de totale verbruik voor elke dag (dus zonder momenten van verbinding).
Badge +6
Bedankt voor je reactie. Maar een beetje vreemd blijf ik het wel vinden, sorry daarvoor.

Ik heb namelijk - uit voorzorg - bewust tot ongeveer het laatste moment gewacht met het activeren van de simkaart om juist te voorkomen dat ik eventueel kosten zou maken. Ik heb de simkaart op 3-4 om 22.10 uur thuis op eigen wifi verbinding geactiveerd en vervolgens niet meer gebruikt tot ik melding kreeg dat het nummer overgeplaatst en actief was.

Nu ben ik bekend met het fenomeen dat als een wifi signaal zwak is, een mobiel automatisch kan overschakelen naar een abonnement verbinding (indien mobiele gegevens actief is). Maar mijn thuis signaal is zeer sterk en daarom vind ik het raar dat ie desondanks toch gebruik heeft gemaakt van de 3g verbinding.

Daarnaast zie ik in mijn internt verbruik overzicht alleen de 2 data en de totale verbruik voor elke dag (dus zonder momenten van verbinding).


Hoi MarjoleinB,

Je toestel heeft op 3 april verbinding verbinding gemaakt met het internet. Wanneer je toestel kan schakelen tussen het mobiel netwerk en wifi zal je toestel dit doen. Wellicht kan je dit uitschakelen in de opties van je toestel.
Reputatie 3
Badge +9
@Marjolein. Tip neem een gratis app. Deze kan zien of er verbinding is geweest en hoeveel. Voor zowel wifi als 3g.
Ik heb watchdog 3g en zie ook welke app en hoeveel.
Uiteraard mag je er vanuit gaan dat er bij simyo correct wordt gemeten.
Badge +6
Hoi Martijn®,

Bedankt voor je tip en het meedenken ons. Hopelijk heeft Marjolein iets aan tip.
Badge
Bedankt voor de goeie tip Martijn. Ik heb echter geen app nodig hiervoor, mijn mobiel heeft al een functie ingebouwd dat verbruik toont.

Ik vond/vind het alleen zo gek dat mijn mobiel op moment van activering 3g koos over mijn eigen wifi verbinding terwijl ik zonder problemen de hele week al van de wifi gebruik deed maken (kreeg toestel eerder als simkaart).

Maar goed... het zal wel. Beetje vreemd maar alé, what ya gonna do?

Tegenwoordig heb ik standaard de functie 'mobiele gegevens' uitstaan zodat mijn mobiel niet zomaar verbinding maakt met 3g. Als ik 3g wil gebruiken, hoef ik enkel die functie weer even aan te zetten. Op deze manier ben ik als het goed is verzekerd van geen verdere onverwachte kosten.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Marjolein
Mijn telefoon heeft ook de functie maar wat 3gWatchdog als meerwaarde heeft dat je kan instellen dat de verbinding verbroken wordt door de jou ingestelde quota...zeg 95%.
Badge +6
Hoi MarjoleinB,

De functie in je toestel dat deze je gebruik kan meten is niet leidend. De gegevens die je op je persoonlijke pagina staan die zijn de juiste gegevens. Ik raad je aan af en toe in te loggen op je persoonlijke pagina en daar je aantal resterende MB's en belminuten tot het einde van de maand.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.

Reageer