.

Beantwoord

Korting internetbundel verdwenen

  • 24 October 2012
  • 12 reacties
  • 668 Bekeken

Waarom heb ik geen korting meer op mijn internetbundel? :mad:

Ongevraagd krijg ik vorig maand een mail over een beeindiging internetbundel.
Tot mijn verbazing zie ik op de factuur van deze maand dat er enkel korting word gegeven over mijn belbundel.

Concreet, ik word genaaid voor 5 euro.
icon

Beste antwoord door Arie 26 October 2012, 11:51

Bekijk originele reactie

12 reacties

Tot mijn verbazing zie ik dat mijn laatste factuur is gestegen van €11.94 naar €19,44. Notabene heb ik voor enkele mnd terug deze mail ontvangen van Simyo met de volgende aanhef:

Beste XXXXXXXX

Simyo waardeert je als vaste klant en daarom hebben we goed nieuws: we verlengen je maandelijkse korting op je Simyo Sim Only abonnement met 1 jaar!

De afgelopen periode heb je extra voordelig gebeld met je Simyo Sim Only abonnement met telefoonnummer XXXXXXXXXX. Je huidige actieaanbod blijft ook het komende jaar geldig. Je blijft dus bellen tegen het voordelige actietarief!. 

Ja, vergeet het maar. Natuurlijk gebeld met Simyo en de callcenter medewerker die ik aan de lijn kreeg was alleen maar bezig is met hoe onglijk ik had en dat ik er niets van snapte. De tijd om mijn verhaal fatsoenlijk uit te leggen kreeg ik niet. Wel alleen maar op mijn vragen  "mijnheer ik zal het nog een keer vertellen want u begrijpt het niet" en dat wel 5 keer. Ja zeker begrijp ik het wel mijn factuur is hoger dan normaal en ik heb een mail gekregen dat het nog 1 jaar verlengd zou worden. Callcenter medewerker weer,  ja mijnheer maar na dat deze mail verstuurd is aan u is alles veranderd en zijn bepaalde abonnementen en acties vervallen en dan weer "mijnheer u begrijpt het niet enz".  Dus dat kan allemaal, je krijgt een mail over een bepaalde korting maar hierna verandert intern de zaak en alles vervalt, Simyo heeft geen verplichtingen meer jegens de klant maar nog erger steld je ook niet in kennis van die veranderingen. Maar goed ik heb mijn abonnement voor te bellen alvast gewijzigd internet ging schijnbaar volgens de medewerker nog niet want eerst moest mijn nieuwe abonnement voor te bellen in gebruik zijn. Ondanks de korting die ik kreeg hebben ze genoeg aan mij verdienst want ik gebruikte nog geen 50% van waar ik voor betaalde. Maar dat terzijde, "ik snap het inderdaad allemaal niet meer, u wel". Ja het zal wel aan mij liggen.

Mvg

Zwarte
Badge +2
Beste arjendub,

De korting op de internetbundel had moeten lopen tot 17-10. Echter is deze door een wijziging van de belbundel komen te vervallen per 01-10. Wij zullen de korting voor die 17 dagen alsnog toekennen. Je krijgt geen € 5 korting maar naar rato een bedrag voor de 17 dagen. Dit komt neer op € 2,83. Dit zal je op de volgende factuur terugvinden onder het kopje 'korting en verrekeningen'.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Zwarte,

De mail die je hebt ontvangen heeft enkel betrekking op de belbundel. De korting op de internetbundel is wel komen te vervallen per 15-09. Echter blijkt dat je inmiddels ben overgestapt naar Simyo 100 per 01-11. Hierbij betaal je 12 maanden sowieso een gereduceerd tarief. Voor de internetbundel betaal je nu € 9,95 voor 1GB.

Groetjes,

Arie
Arie,

Je probeert er een mooi verhaal van te maken.
De mail waar Zwarte naar verwijst en die vele andere zoals ik ook gehad hebben,
maakt niet duidelijk dat enkel de korting op de belbundel verlengt word met 1 jaar.
Misleiding is de enige juiste (juridische) conclusie.

Begrijp ook niet goed wat Simyo hiermee wil bereiken.
Mijn inziens gaan hierdoor weer een hoop klanten overstappen naar andere providers.
Betaal onder deze voorwaarden namelijk € 16,95 voor 300 belminuten en 1GB internet.

Telfort (ook KPN?), Youfone, Hollands Nieuwe zijn allemaal goedkoper met soortgelijke bundels.
Beste Zwarte,

De mail die je hebt ontvangen heeft enkel betrekking op de belbundel. De korting op de internetbundel is wel komen te vervallen per 15-09. Echter blijkt dat je inmiddels ben overgestapt naar Simyo 100 per 01-11. Hierbij betaal je 12 maanden sowieso een gereduceerd tarief. Voor de internetbundel betaal je nu € 9,95 voor 1GB.

Groetjes,

Arie


Bovenstaande gegevens zijn ook de reden dat ik voor iets anders heb gekozen. Ik vind het allemaal maar een wazig verhaal. En met dat callcenter is helemaal hopeloos die spreken over flexibel en per mnd terwijl ik een jaarabonnement had en nu weer. Maar ja laat maar het is goed zo ik bewandel hierin mijn eigen weg. En ik snap er nog steeds niks van.
Badge +2
Beste arjendub,

In de mail staat 'We verlengen je maandelijkse korting op je Simyo Sim Only abonnement met 1 jaar!'.
Een Simyo Sim Only abonnement is enkel een abonnement met belminuten/sms'jes. Opties als een internetbundel of smsbundel zijn aanvullende opties. Hier wordt niet over gesproken in de mail. Het is voor mij wel deels begrijpelijk dat je de conclusie trekt dat alles wordt verlengd, echter is dit niet het geval. Simyo heeft er voor gekozen om onze trouwe klanten te belonen met nogmaals 12 maanden korting op de belbundel. Je krijgt dus 24 maanden korting waar wij een overkomst hadden gesloten voor 12 maanden korting.

Ik ben niet op de hoogte van de tarieven van andere providers. Echter weet ik toevallig uit persoonlijke ervaring dat 300 min/sms plus 1 GB internet bij Simyo goedkoper is dan bij Telfort.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Zwarte,

Het betreurt mij ten zeerste dat jij dit zo ervaart. Er waarschijnlijk enige verwarring ontstaan bij u en daardoor bij mij collega('s) aan de telefoon. U heeft altijd een abonnement gehad bij ons die maandelijks opzegbaar was. Hierbij kreeg u wel 12 maanden korting. Dit nam niet weg dat het een maandelijks opzegbaar abonnement was.

De jaar abonnementen bieden wij nu iets langer dan een maand aan. Hierbij maakt zijn de bundels goedkoper dan bij de maandelijks opzegbare abonnementen die we overigens nog steeds aanbieden. Uit onze gegevens blijkt dat je inmiddels per 01-11 over gaat stappen naar een Simyo jaarabonnement. Hierbij betaal je voor 100 minuten/sms € 3. Voor de internetbundel 1 GB betaal je 9,95. Dit is een jaarabonnement en kan dus op z'n vroegst per 01-11-2013 worden opgezegd.

Groetjes,

Arie
Hoi Arie,

Jou woorden in bovenstaan draadje "Voor de internetbundel 1 GB betaal je 9,95. Dit is een jaarabonnement en kan dus op z'n vroegst per 01-11-2013 worden opgezegd". Hoe is het dan mogelijk dat ik vanmorgen een mail heb gekregen met als inhoud dat ik mijn internetbundel heb beeindigd, ik heb geen internetbundel beeindigd. Maar oke denk ik bij mijn eigen ik heb geen zin meer in allemaal die trammelant en wil mijn bundel aanpassen naar 500 mb p/mnd voor het bedrag van € 7,50.- voor een jaar lang.  Ga dus naar bundels aanpassen om de internetbundel aan te passen naar 500mb p/mnd voor een vol jaar . Maar alweer een verrassing, kom hier tot de ontdekking dat ik dit alleen maar per mnd kan tegen hoe kan het ook anders een veel hoger tarief. Wat moet ik hier nu weer allemaal bij denken, is dit allemaal zo verwarrend gemaakt dat mensen door de bomen het bos niet meer zien of voor jullie om van die aanbiedingen af te komen. Graag een duidelijk antwoord. En nog een keer voor de duidelijkheid  "ik heb geen internetbundel opgezegd" en al zou ik dat willen telefonsich is mij medegedeeld dat een internetbundel alleen maar gewijzigd kan worden na het ingaan van het nieuwe telefoonabonnement.

Groet,

Zwarte

ps. En ondanks deze bovenstaande bevestiging "Voor de internetbundel 1 GB betaal je 9,95. Dit is een jaarabonnement en kan dus op z'n vroegst per 01-11-2013 worden opgezegd".was ik goedgelovig en niet allert geweest had ik onwetend mijn internet continu geactiveerd en op het eind van de rit met een flinke rekening opgezadeld geworden.

Het heeft lang goed gegaan maar worden er zaken gewijzigd moet je bij Simyo goed op passen. Moeilijk om dan als klant toch tevreden te blijven en begrip te tonen.
Hoi Arie,

Jou woorden in bovenstaan draadje "Voor de internetbundel 1 GB betaal je 9,95. Dit is een jaarabonnement en kan dus op z'n vroegst per 01-11-2013 worden opgezegd". Hoe is het dan mogelijk dat ik vanmorgen een mail heb gekregen met als inhoud dat ik mijn internetbundel heb beeindigd, ik heb geen internetbundel beeindigd. Maar oke denk ik bij mijn eigen ik heb geen zin meer in allemaal die trammelant en wil mijn bundel aanpassen naar 500 mb p/mnd voor het bedrag van € 7,50.- voor een jaar lang.  Ga dus naar bundels aanpassen om de internetbundel aan te passen naar 500mb p/mnd voor een vol jaar . Maar alweer een verrassing, kom hier tot de ontdekking dat ik dit alleen maar per mnd kan tegen hoe kan het ook anders een veel hoger tarief. Wat moet ik hier nu weer allemaal bij denken, is dit allemaal zo verwarrend gemaakt dat mensen door de bomen het bos niet meer zien of voor jullie om van die aanbiedingen af te komen. Graag een duidelijk antwoord. En nog een keer voor de duidelijkheid  "ik heb geen internetbundel opgezegd" en al zou ik dat willen telefonsich is mij medegedeeld dat een internetbundel alleen maar gewijzigd kan worden na het ingaan van het nieuwe telefoonabonnement.

Groet,

Zwarte

ps. En ondanks deze bovenstaande bevestiging "Voor de internetbundel 1 GB betaal je 9,95. Dit is een jaarabonnement en kan dus op z'n vroegst per 01-11-2013 worden opgezegd".was ik goedgelovig en niet allert geweest had ik onwetend mijn internet continu geactiveerd en op het eind van de rit met een flinke rekening opgezadeld geworden.

Het heeft lang goed gegaan maar worden er zaken gewijzigd moet je bij Simyo goed op passen. Moeilijk om dan als klant toch tevreden te blijven en begrip te tonen.


Hoi Arie,

In antwoordt op bovenstaande reactie van mij kan hier een slotje op. Jammer dat de site nu pas is aangepast en de mogelijkheden cq onmogelijkheden nu pas duidelijk zijn. Waren de toch diverse reacties niet nodig geweest.

Groet,

Zwarte
Er is €5,- teveel in rekening gebracht en ik wil mijn abbonement veranderen maar heb daar specifieke vragen over helaas krijg ik de gehele dag al geen medewerker aan de telefoon. 

Kan iemand van simyo mij bellen of mailen?

gr. Heleen Florijn
Badge +2
Beste Zwarte,

Onze excuses voor de verwarrende berichtgeving. Wij zijn blij om te horen dat het nu duidelijk is.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Heleen Florijn,

De reden dat je laatste factuur wat hoger is uitgevallen dan gebruikelijk is dat de korting op de internetbundel is komen te vervallen. Je betaald nu € 9,95 voor de internetbundel van 1 GB.

Groetjes,

Arie

Reageer