.

Beantwoord

Kan ik mijn bankrekening zonder iDeal wijzigen?

  • 1 July 2018
  • 5 reacties
  • 212 Bekeken

Ik heb een bankrekening zonder bankpas, met deze rekening wil ik graag voortaan Simyo betalen, hoe regel ik dat?
icon

Beste antwoord door Ray 1 July 2018, 17:03

Bekijk originele reactie

5 reacties

En waar lees je dat? Een bron pagina zou handig zijn ;)

Op de service pagina staat namelijk dit 👇

Rekeningnummer wijzigen

Heb je een nieuw bankrekeningnummer of wil je een ander bankrekeningnummer gebruiken? Dan kun je die wijzigen op Mijn Simyo. Ga naar het kopje Instellingen - Persoonlijke gegevens en klik bij je bankrekeningnummer op 'Wijzig'. Vul hier je nieuwe gegevens in. We vragen je ook een proefbetaling te doen. Zo controleren we of dit jouw rekeningnummer is. Als de proefbetaling is gelukt, is je bankrekeningnummer direct aangepast.
Vergeet niet een vinkje te plaatsen waarmee je Simyo toestemming geeft om je bankrekeningnummer te gebruiken voor de betaling van je facturen.
Je factuur verschijnt rond de derde donderdag van de maand op Mijn Simyo. Zorg ervoor dat je het bankrekeningnummer wijzigt voordat de factuur online staat. Je factuur wordt dan direct van je nieuwe rekeningnummer afgeschreven. Staat je factuur al online? Dan wordt de eerstvolgende factuur nog afgeschreven van je oude bankrekeningnummer.
Let op: Via Mijn Simyo wijzig je het snelst je rekeningnummer. Je kunt ook via de Overstapservice van je bank je rekeningnummer laten wijzigen, maar hou er rekening mee dat dit langer kan duren.


Bron: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/rekeningnummer-wijzigen-234?c=409

Het is nog anders dan ik eerst zei: Ik heb geen bankpas en volgens mij kun je dan geen ideal gebruiken én ik kan geen kopie bankpas sturen naar Simyo, dus wat moet ik dan doen?
In dat geval raad ik aan om de reactie van een moderator af te wachten. Zal morgen worden denk ik.
Het is inmiddels gelukt op de mobiele telefoon in combinatie met de rabo-app (geen bankpas nodig). Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi thesrvman,

Welkom op het Simyo Forum! Goed dat je hier je vraag stelt.

Zolang je een betaling kunt verrichten via iDeal, is het mogelijk om via Mijn Simyo je bankrekeningnummer te wijzigen. Inmiddels zie ik dat het je al is gelukt, wat fijn!

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

@ Ray, bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Els

Reageer