.

Beantwoord

Incasso mail - virus of echt?

  • 22 October 2013
  • 37 reacties
  • 11803 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik krijg zojuist drie keer dezelfde mail binnen dat de automatische incasso niet is gelukt, wat erg vreemd is. Ten eerste omdat ik de mail drie maal achter elkaar krijg en ten tweede omdat er voldoende geld op de rekening staat, waardoor er gewoon automatisch geïncasseerd zou moeten kunnen worden. Is dit een virus, is simyo gehackt of is er iets anders aan de hand?
Ik heb geprobeerd in te loggen op Mijn Simyo om e.e.a te controleren, maar kan niet inloggen.... Krijg een melding : "Oeps" in beeld....


Onderstaand een kopie van de tekst.... 

Geachte mevrouw XXXXXXXXX,

Omdat het niet mogelijk is gebleken om je factuur of aankoop automatisch te incasseren, nodigen wij je uit tot online betaling van je factuur XXXXXX bij Simyo (incasso). Simyo (incasso) hanteert een betaaltermijn van 14 dagen na factuurdatum.

Het openstaande bedrag bedraagt: EUR XX.XX  inclusief EUR X.XX administratiekosten.

1. Klik op onderstaande iDEAL link 
2. Een nieuw scherm opent met de betaalpagina
3. Kies de gewenste betaalmethode
4. Vul de benodigde gegevens in
5 Voer de betaling uit.

“Buckaroo Online Payments Services” treedt op namens Simyo (incasso). Betaal je factuur nu veilig en eenvoudig met iDEAL.

Check je factuur online door in te loggen via Mijn Simyo. Vragen? Je vindt veel antwoorden via de Kennisbank of op ons forum.

Met vriendelijke groet,
Simyo (incasso) Debiteurenbeheer
icon

Beste antwoord door Alex 23 October 2013, 01:10

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

37 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie berichtjes. We zijn daarom direct aan de slag gegaan om te achterhalen wat er aan de hand is. Ik heb hier zojuist een algemeen topic voor geopend. Het topic is hier te vinden.

Het gaat om een verkeerd verstuurde email. Deze is wel afkomstig van Simyo, maar had niet verstuurd moeten worden. Ik zal dit topic sluiten om het overzichtelijk te houden. Graag verwijs ik jullie naar het topic. Morgen zal ik in dat topic een update plaatsen.

Fijne nachtrust :)

Nogmaals. Heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe.

Groetjes,

Alex
Idem hier!

Ik doe er niets mee.....

Waarom geen reactie van een moderator????
Bij mij hetzelfde, 6 maal dezelfde mail en genoeg op de rekening?
Zelfde hierzo....
Ik heb ook 5 e-mails ontvangen m.b.t. niet te incasseren factuur!!!!
Eerst telefonisch contact opnemen met Simyo.

Maria Lemmerling
Ik heb ook 4 e-mails ontvangen over niet te incasseren factuur. Banksaldo is ruim voldoende.
Vorige maand wel automatische incasso.
Wat is het probleem? Virus!!!!
5 X deze email ontvangen maar maak mij geen zorgen simyo lost het wel op???????
Reputatie 7
Badge +9
@fraaie: dank je voor je info. We gaan ervan uit dat jij wel real bent.;)

Voor de rest: welcome to the world die internet heet. Ook daar gaan dingen mis en is het gebruiken van je gezonde verstand aan te raden.
Mailtjes met linken vereisen altijd extra aandacht en met eerst telefonisch navragen voor actie genomen wordt, is niets mis mee.

Ik heb overigens ook geen emails ontvangen.
Badge +2
Ik heb deze mail zojuist ook 7x binnen gehad, het is niet echt geloofwaardig aangezien er voldoende saldo op mijn rekening staat.
Daarnaast staat er dat het bedrag op of na de 4e donderdag van de maand wordt afgeschreven. En deze moet nog komen!
Ook hier een vreemde mail, wat is hier aan de hand??? Saldo is gewoon voldoende. Dit veroorzaakt wel de nodige onrust, ik hoop dat Simyo wel de gedupeerden een mailtje gaat sturen en dat we niet straks worden afgesloten wegens wanbetaling!! Ik ga echt die ideal betaling niet doen hoor. Vreemde gang van zaken. Ook ING trouwens, ligt het daar aan?
Ik kreeg hem ook 5x binnen. Vreemd
Ook dit bericht 7 maal ontvangen voor twee abonnementen. Ben blij met alle bovenstaande reacties want ik vertrouwde het ook al niet. Waar blijft de reactie van Simyo ?
Ook 2x mail gehad.

Bedrag klopte en was inderdaad nog niet betaald (zie mijn Simyo), dus heb ik dat alsnog gedaan (klein bedrag)
Volgens mij is er iets fout gegaan tussen Buckaroo & Simyo, waardoor het niet afgeboekt is geweest.
Want ook op een ander Simyo nummer is het nog niet betaald/verwerkt, maar daar heb ik (nog) geen bericht van gehad.
Ik heb precies hetzelfde gehad! 5 x achterelkaar dezelfde mail..
Bovendien klopt bij mij ook het bedrag niet!
Heel erg vreemd..
Reputatie 4
Badge +8
Bedankt Fraaije voor het melden.

Dat is voor de betrokken klanten een geruststelling.
Beste iedereen,

Ik ben medewerker van Buckaroo en heb het intern nagevraagd. Er is iets fout gegaan in het berichten verkeer tussen Simyo en Buckaroo, waardoor er onterecht emails uitgegaan zijn. Mocht je betaald hebben via iDEAL, dan heb je gewoon je factuur voldaan. Op je afschrift zal je ook zien staan: Stichting Derdengelden Buckaroo inzake Simyo.

Ik ben niet degene die dit gaat oplossen. Ik wil alleen melden dat het NIET om een virus of rare praktijken gaat. Simyo is NIET gehackt, gegevens liggen NIET op straat.
Reputatie 4
Badge +8
Zal wel iets op hol zijn geslagen bij Simyo.
We wachten de dag van morgen af.

Ik heb in ieder geval geen mails ontvangen.

Rare zaak.
Ik zit inderdaad met hetzelfde. 
6x een mailtje gehad, op mijn Simyo staat
dat de factuur niet betaald is maar het bedrag staat 
wel bij mijn bankafschrijvingen. Ik heb ook een ING-rekening
maar weet niet of dat het probleem is.. 
Hier nog iemand met hetzelfde probeem. Wat nu?


ja, ook 5 emails ... incasso niet gelukt, onzin, probleem by simyo?
Hier hetzelfde. Ik krijg twee keer dezelfde mail dat een betaling niet gelukt is. Ruim voldoende saldo op de rekening. Ik ga morgen in ieder geval even bellen.
Reputatie 4
Badge +8
Geen paniek mensen, wachten tot er een moderator reageert.
Niets doen in de tussentijd. Geen linken aanklikken oid.
Ik heb 4 keer zo'n mail ontvangen, en als ik bij de facturen kijk op Mijn Simyo staat de factuur van September op "Niet Betaald". 

Aangezien meerdere mensen hetzelfde probleem hebben zal het wel een probleem bij Simyo zijn, dus eerst maar afwachten wat Simyo gaat doen.

Alhoewel, ik heb een rekening bij de ING en als de anderen met dit probleem dit ook hebben kan er ook daar een probleem zijn.
Heb deze mail ook vijf maal ontvangen. Mij saldo is ook voldoende. Graag reactie van simyo of dit wel save is.
Badge
Ik hoop dus echt niet dat al onze persoonsgegevens bij een hacker terecht zijn gekomen... Simyo, graag reageren!!! 
Heb hem ook 5x gehad, kan geen reden verzinnen dat incasso zou mislukken. Ik wacht het nog maar mooi een paar daagjes af, heb sowieso toch 14 dagen.