Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ik zie sms-diensten op mijn rekening staan, waarom?

  • 6 december 2014
  • 14 reacties
  • 593 Bekeken

Simyo heeft geregistrreerd, dat ik op op een dag op mijn 06 nummer 4 x een betaalde sms zou hebben ontvangen a 3 euro per stuk! IK heb niets besgtyekd en niets ontvangen. Hoe kan deze fout ontstaan en weer terug worden gedraaid? Hoe kan dit worden voorkomen?
icon

Beste antwoord door Ali 8 december 2014, 17:21

Hoi bog3li2oni1,



Welkom op het forum.



Je bent met je simkaart aangemeld (geweest) voor sms-diensten. Sms-diensten zijn betaalde diensten die je per sms van derden ontvangt bijvoorbeeld ringtones, wallpapers, horoscoop, spelletjes etc. waarbij je voor elk ontvangen sms-bericht een x-bedrag moet betalen.



Ik zie dat je vandaag al telefonisch contact hebt gehad met onze collega's van de klantenservice. Ze hebben je klacht over de betaaldiensten doorgezet.



Klopt het dat je per e-mail uitleg is gegeven waar de kosten precies vandaan komen?



@koorelle, bedankt voor het meedenken 🙂
Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hallo bogetcetera,

Ik neem aan dat me met "besgtyekd"  verstuurd bedoelt! :D
Zelf zit ik er ook vaak naast op die kleine toetsjes.

Kun je in "mijn Simyo" zien van welk nummer deze SMSjes afkomstig zijn?
Bedankt voor je reactie Koorelle. Sorry, de typefout moest  "besteld." zijn. Op mijnsimyo  staat 4 x alleen "Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst"
Reputatie 3
Badge +7
Hoi bog3li2oni1,

Welkom op het forum.

Je bent met je simkaart aangemeld (geweest) voor sms-diensten. Sms-diensten zijn betaalde diensten die je per sms van derden ontvangt bijvoorbeeld ringtones, wallpapers, horoscoop, spelletjes etc. waarbij je voor elk ontvangen sms-bericht een x-bedrag moet betalen.

Ik zie dat je vandaag al telefonisch contact hebt gehad met onze collega's van de klantenservice. Ze hebben je klacht over de betaaldiensten doorgezet.

Klopt het dat je per e-mail uitleg is gegeven waar de kosten precies vandaan komen?

@koorelle, bedankt voor het meedenken 🙂
Beste medewerkers (Sandor, Bas, Ali) bij Simyo,
Jullie medewerking is geweldig! Op zaterdag 6 dec. heb ik per mail een klacht  ingediend over, in rekening gebrachte, kosten van een betaalde SMS dienst, die ik toevallig bij een tussentijdse controle van mijn facturen zag. De maandag daarop werd ik al gebeld door Sandor, die echt naar mij luisterde. Er werd geopperd, dat ik ik ooit mijzelf via een sms aangemeld zou hebben voor een betaalde dienst, maar dat is absoluut niet het geval. Het is van de gekke, dat een malafide "dienst" ongevraagd smsjes kan sturen en die in rekening kan brengen! Die smsjes heb ik bovendien niet eens ont vangen. Ik was van plan om aangifte te doen en Sandor zei, dat ik dan het nummer van de afzender moest opgeven, maar ook dat nummer was niet in mijn telefoon vermeld! Jullie hebben mijn klacht serieus genomen, het (onbekende?) nummer geblokkeerd en de kosten, die inmiddels al waren opgelopen tot 39 euro, van de rekening afgehaald. Uiteraard hoop ik ook, dat jullie in de toekomst dit soort onverkwikkelijke zaken kunnen voorkomen. Ik heb een jarenlange goede ervaring met Simyo en ben door jullie goede aanpak van het aangemelde probleem is mijn vertrouwen in Simyo opnieuw bevestigd..
Nogmaals hartelijk dank voor jullie snelle en accurate oplossing!
Reputatie 4
Badge +8
Super tof en heel netjes afgehandeld door Simyo bogetcetera!!! Wat leuk dat je dit nog even komt melden!!!!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi bog3li2oni1,

Goed om te horen dat je tevreden bent met onze medewerking. Ik ben blij dat we het voor je konden verduidelijken :)

Heb je nu een blokkade ingesteld voor alle diensten?
Nu is de berichtgeving even verwarrend! Jullie hebben een blokkade (op mijn 06nummer) ingesteld voor die foute dienst! Hoe kan ik nu een blokkade instellen voor alle (nog onbekende) diensten?
Nu is de berichtgeving even verwarrend! Jullie hebben een blokkade (op mijn 06nummer) ingesteld voor die foute dienst! Hoe kan ik nu een blokkade instellen voor alle (nog onbekende) diensten?

Breng even een bezoek  aan www.payinfo.nl ....... dan kun je zelf alles vinden wat nodig is.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi bog3li2oni1,

De website die Friesian deelt, kun je vergelijken met een "bel-me-niet" register. Die kan je inderdaad helpen om van deze ongewenste diensten af te komen. :D

Gaat dat lukken?
Het lijkt (voor jullie) of het gesneden koek is!  Hoe moet ik weten dat "payinfo" bestaat? Ja nu, pas na de trammelant, wordt dat genoemd! Iedere provider zou eigenlijk al zijn klanten hierover informatie moeten verstrekken,  voordat er problemen ontstaan. Ik heb op de site gekeken, maar voor mij staan er geen aanknoop gegevens (meer) op. Je kunt er o.m. betaalde sms diensten opzeggen door het nummer van de desbetreffende dienst in te voeren. Leuk hoor, maar ik kreeg op mijn telefoon geen sms en ook geen nummer in beeld! Toch bracht die nummerloze dienst bij mij kosten in rekening! Gelukkig is het in dit geval goed opgelost door Simyo.
Reputatie 4
Badge +4
Ik hoop niet dat dat payinfo net zo 'goed' werkt als het bel-me-niet register :rolleyes:. Fijn dat je zo goed geholpen bent door Simyo!
Echt wel. 🆒 Payinfo werkt en daarbij, eenvoudig, easy, kind kan de was doen. 
Alleen dat laatste doen ze dus niet. :D 
Jammer, hè. 

http://www.smilies.paintingfun.nl/T/Tekst-Spuitbus/4.gif
Reputatie 4
Badge +10
Hoi bog3li2oni1,

Begrijpelijk dat je nog nooit van deze site hebt gehoord. Heel goed dat je de stappen hebt opgevolgd 🙂 Ook fijn om te horen dat je blij bent met onze oplossing.

Wij zien je graag terug op het forum!

@ahmed_a & Friesian; bedankt voor jullie reactie 😮
Badge +8
Hoi bog3li2oni1,

Ik zal het nog even verduidelijken, want ik zie een hele hoop verwarring in dit topic.

Jij had last van betaalde sms'jes van 1 bepaalde dienst. De blokkade die Simyo op je aansluiting heeft geplaatst, geldt voor alle sms betaaldiensten. Dat heeft Sandor toen je met hem sprak meteen voor je gedaan. Daar was je dus al prima mee geholpen 🙂

Payinfo.nl (vroeger smsdienstenfilter.nl) is een website waarmee je kunt kijken bij welke smsdiensten jouw nummer is aangemeld. Je kunt je daar per nummer afmelden. Je hoeft dus zelf het nummer niet te weten. Je vult je 06nummer in en zij weten dan waar je allemaal op bent geabonneerd. Bij jou gaf dat geen gegevens meer, geef je aan? Gelukkig heb je dus al een totale blokkade van ons.
Die website zou je kunnen gebruiken als je sommige diensten wilt blokkeren en andere wel graag wilt gebruiken.

Wij bij Simyo kunnen niet 1 specifiek nummer blokkeren. We hebben alleen de blokkade op alle smsbetaaldiensten. Die staat nu op jouw aansluiting, en dat is wel zo veilig 🙂
Alles duidelijk nu?

Groetjes,
Charlene

Reageer