.

Beantwoord

Ik heb een hoge factuur. Hoe komt dit?

  • 21 September 2017
  • 10 reacties
  • 166 Bekeken

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb met u in Juli gebeld met betrekking tot een rekening van 529€,-
Wat een erg hoog bedrag is. Ik heb die rekening betaald. Mij werd verteld dat als mijn verbruik hoog zou zijn er een harde stop zou komen op mijn internetbundel. Dit is niet gebeurd waardoor ik nu een rekening ga krijgen van 423,19€, voor september. Dit accepteer ik niet.

Dit is een niet normaal hoge straf. Mijn verbruik was blijkbaar niet hoog genoeg om het te stoppen? Maar wel hoog genoeg om 423€ te worden? Dat kan toch niet.

Ik vraag u om wat medeleven, Ik ben bereid het dubbele of driedubbele van mijn bundel te betalen. Maar dit gaat echt veel te ver. Hierdoor kan ik Simyo niet meer aanraden.
Als een rekening boven de 100€ euro komt buiten de rekening dan zou je een klant telefonisch moeten bellen of internet direct uitschakelen. Maar onbeperkt de rekening laten oplopen is niet normaal.

Ik hoop op een spoedige reactie, zodat we dit kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,
M126
icon

Beste antwoord door Asma 22 September 2017, 10:35

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi M126,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je factuur zo hoog uit is gevallen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier erg van bent geschrokken.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je internetbundel op 9 september al opraakte. Om hoge kosten buiten je bundel te voorkomen, sturen wij je een waarschuwingssms wanneer je 80% en 100% van je bundel verbruikt. In deze waarschuwingssms adviseren wij je om extra MB's bij te kopen, omdat je anders 15 cent per MB betaalt buiten je bundel.

Wij blokkeren je internetconnectie niet wanneer je bundel opraakt. Wel kun jij je internetoptie zelf uitschakelen via Mijn Simyo zodat je geen kosten buiten je bundel zult opbouwen. Wanneer je meer dan € 100,- buiten je bundel verbruikt op één dag, dan blokkeren wij je wel wegens hoogverbruik. Dit is nu niet het geval geweest.

Bij Simyo zijn wij erg transparant in het verbruik en waarschuwen wij je op tijd om hoge kosten te voorkomen. Het is niet voor ons mogelijk om je nogmaals ter waarschuwing te bellen wanneer je internetkosten buiten je bundel maakt. Dit is een stukje eigen verantwoordelijkheid als je door blijft internetten na de waarschuwingssms te hebben ontvangen.

Volgens onze gegevens heb je inmiddels ook contact gehad met één van mijn collega's die je meer informatie heeft gegeven over het verbruik. Als jij je factuur niet in één keer kunt betalen, dan kun je ook een betalingsregeling met ons treffen. Als je dit graag wilt, dan maak ik dit graag voor jou in orde.

Laat je het weten als je hier informatie over wilt?

Groetjes,
Asma
Hi Asma,

Waarom is mijn internet niet geblokkeerd wegens hoogverbruik wanneer ik een rekening van 423,19€ heb opgebouwd? Wat is jullie definitie van hoogverbruik? Dit is toch overduidelijk een geval van hoogverbruik geweest lijkt mij? Ik verwacht wat coulance na al eerder zo'n hoog rekening te hebben betaald. Dit gaat echt veel te ver voor het overschrijden van je bundel. Ik heb overigens al eerder een rekening van 529€ betaald in Juli. Om weer nogmaals een vergelijkbaar hoog rekening te betalen gaat echt te ver. Graag uw reactie hierop. Dit accepteer ik echt niet.

Met vriendelijke groet,
M126
Reputatie 7
Beste M126,

Zoals je kunt lezen wordt internet geblokkeerd bij een buiten je bundel verbruik van EUR 100,00 op één dag.

Zodra je 80% van je bundel hebt verbruikt krijg je een waarschuwingssms en bij 100% een sms dat je bundel op is. Op dergelijke moment kun of dien (!) je actie te ondernemen in de vorm van of het bijkopen van een aanvullende bundel of door het uitzetten van internet op je mobiel via je Mijn Simyo om hoge kosten voor de eventuele rest van de maand te voorkomen.
Deze sms'jes heb je jammer genoeg bewust of onbewust in de wind geslagen.....

Je had al eens een erg hoge rekening gehad waarbij je zou kunnen of mogen aannemen dat iemand hier iets mee of aan doet (je was tenslotte een gewaarschuwd mens)...... Helaas is dit niet gebeurd.

Het verbruik heeft plaats gevonden en die kosten zullen moeten worden betaald.

Helaas.......
Beste M126,

Simyo zal blokkeren bij hoogverbruik van 100 euro per dag of 250 euro per week. Tussen registratie en daadwerkelijk blokkeren kan een verschil zitten omdat Simyo de gegevens dient te krijgen van KPN.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-simkaart-is-afgesloten-wegens-hoogverbru-285

Daarbij krijgen gebruikers de wettelijk verplichte 80 en 100% berichten welke rechtstreeks vanaf het netwerk komen en daarmee realtime zijn.

Klanten hebben beschikking tot de MijnSimyo pagina en / of app om zodoende hun verbruik in de gaten te houden.

Simyo heeft een blog geschreven waarin tips staan hoe men hoogverbruik kan voorkomen. https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

U bent als klant verantwoordelijk voor uw verbruik. Hiermee bent u akkoord gegaan op het moment u besloot klant te worden en is na te lezen in de algemene voorwaarden.
https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/voorwaarden/algemene_voorwaarden.pdf

Kortom, genoeg tools om het te voorkomen, maar u geeft liever iemand anders de schuld.
Hi Ray,

Bedankt voor je reactie en bijdrage als klant. Het is alleen vrij frappant dat een rekening van meer dan 400 euro niet gecategoriseerd wordt als hoogverbruik en geen blokkering als gevolg heeft. Blijkbaar waren de MB's zo verspreid dat het tot geen blokkering heeft geleid. Ik vind dit raar. Stel dan een blokkering in die wat meer realistisch.

Ik stel je bijdrage op prijs maar zou liever een interactie voeren met Simyo medewerkers.

Groet,
M126
Ik zal de wens respecteren, vergeet niet dat je op het forum reacties kan verwachten van mede klanten.

Wat ik nog steeds verbazend vind is het gebrek aan eigen verantwoordelijkheid. Je blijft maar hameren op een blokkade die had moeten komen maar rept geen enkele keer over de gemiste (bewust of niet) die je wel gehad hebt. Vind je jezelf niet verantwoordelijk dan?
Oh jawel zeker, alleen de hoogte van de straf gecombineerd met een bescherming (blokkering internet) wat eerder een schijnbescherming is vind ik niet bepaalt klantvriendelijk. Maar nogmaals. Ik bespreek dit liever met een Simyo medewerker. Dus respecteer de wens eens.

Wel goed waar jij je tijd aan besteed trouwens, je bemoeien met kwesties van andere klanten. Het is maar waar je validatie uithaalt. 6134 reacties. Lekker bezig 😉
Reputatie 7
Badge +9
Beste M126,

Ik ga niet inhoudelijk in op uw vraag, dat laat ik aan een moderator van Simyo over.

Wel vind ik uw reactie naar Ray, en daarmee naar alle Forum experts en behulpzame forumleden, beneden alle peil.

Voor zover mijn bijdrage aan dit topic.
Ach Frans, die opmerkingen doen mij niks.

Zegt meer over degene die ze maakt dan over de ander.
Reputatie 7
Badge +10
Hi M126,

Ik kan me voorstellen dat je dit allemaal erg jammer vindt. Zoals Asma zei, wordt een aansluiting geblokkeerd uit voorzorg wanneer er € 100,- wordt verbruikt of € 250,- in een week tijd. Jouw verbruik voldeed niet aan deze eisen. Je kreeg gewoon een sms zodra je internetbundel op was, en bovendien kun je altijd je verbruik bijhouden via Mijn Simyo. Het gaat hierbij wel gewoon om verbruik dat echt heeft plaatsgevonden. Weet je niet precies waaraan? Hier lees je hoe je daarbij komt. Ray heeft deze link ook met je gedeeld.

Verder wil ik hier nog even op reageren:

Wel goed waar jij je tijd aan besteed trouwens, je bemoeien met kwesties van andere klanten. Het is maar waar je validatie uithaalt. 6134 reacties. Lekker bezig ;)

Iedereen probeert elkaar te helpen op dit Forum. Zo ook de Forumexperts. Ik wil je met klem vragen om respectvol te reageren. Dat is geen hoge lat 😉 Moet lukken, toch?

@ Rico, Ray en Frans: dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane

Reageer