.

Vraag

Iemand in de trein heeft op mijn hotspot gezeten...

  • 16 March 2023
  • 6 reacties
  • 58 Bekeken

Hi Simyo, 

 

Helaas is het iemand in de trein gelukt om op mijn hotspot in te loggen. Natuurlijk heb ik deze beveiligd met een wachtwoord, maarja, het kan dus wel. 

 

Nu ben ik meer dan 300 euro aan extra kosten kwijt en extreem verdrietig. Kan ik dit op de een of andere manier terughalen/ iets mee doen?


6 reacties

Hallo @Liesl werkte de wifi in de trein dan niet?

Waarom had je je mobiel als hotspot geactiveerd?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Liesl,

Bedankt voor je bericht. Ojee, wat vervelend dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel omdat iemand verbonden was met je hotspot! Ik kan me voorstellen dat je hier geschrokken van bent.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan weer deblokkeren.

Ik kan me goed voorstellen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag overleggen met de financiële afdeling of wij hier éénmalig iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +7

Als je een wachtwoord op je hotspot hebt staan kunnen anderen dat toch niet gebruiken?

Had je dat soms verteld aan een reisgenoot, en dacht er toen iemand: “Dat ga ik ook gebruiken”?

Reputatie 5
Badge +3

Als je een wachtwoord op je hotspot hebt staan kunnen anderen dat toch niet gebruiken?

Volgens mij moet er op je hotspot per definitie een wachtwoord staan. Dat is in elk geval op mijn mobiel zo.

Makkelijk wachtwoord? Over de Schouder gekeken met intikken?  Kortom kunnen meerdere redenen zijn. 

Reputatie 5
Badge +3

Makkelijk wachtwoord? Over de Schouder gekeken met intikken?  Kortom kunnen meerdere redenen zijn. 

Klopt. Maar bij mij is het zo, dat ik lang geleden op mijn hotspot een wachtwoord heb ingesteld. Dat heb ik daarna nooit meer opnieuw moeten doen. Ik hoef nu alleen nog maar die hotspot aan/uit te zetten.

De vraag aan @Liesl is dan ook: Heb je ter plekke in de trein een wachtwoord ingesteld? Of had je daarvóór al op je hotspot een wachtwoord ingesteld?

Reageer