.

Vraag

Hoogverbruik, kosten €351. Hoe voorkom ik dit?

  • 19 February 2023
  • 9 reacties
  • 77 Bekeken

 

Hallo,

Gisteren kreeg ik 2 emails achter elkaar met daarin de berichtgeving dat mijn zoon in korte tijd hoge verbruikskosten had gemaakt, eerst zou er een bedrag van minimaal 100,- open staan, 14 minuten later een nieuwe mail gekregen dat de verbruikskosten minimaal 250,- bedroegen. Ik had deze mails op het moment dat ze binnen kwamen niet gezien, net pas. De kosten bedragen nu 351,33 en de simkaart is geblokkeerd, ik moet eerst 127,45 betalen om de simkaart te deblokkeren. Ik vertrouw dit helemaal niet, ik ben bang dat na het deblokkeren de kosten opnieuw de spuigaten uitlopen. Mijn zoon gaf aan dat hij op het moment dat ik de mails kreeg hij bij een vriend was en op hun wifi netwerk zat. Wat nu? Ik ben van mening dat Simyo een plafond had moeten instellen of dat ik dit zelf zou kunnen instellen. 

 

Is er een coulance mogelijk zodat ik het bedrag van 351,33 niet hoef te betalen? Op internet lees ik erg veel klachten hierover, als ik dit van tevoren wist had ik een andere provider gekozen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tommie


9 reacties

Reputatie 7

@Tommie1970 Dit is schering en inslag. Simyo biedt geen bescherming in welke vorm dan ook en legt alles bij de klant neer. Helaas, wij FE’s maken ons er al jarenlang hard voor, maar het bestuur in de ivoren toren komt niet in beweging.

Als ik jou was, zou ik Simyo de rug toe keren en op zoek gaan naar een alternatieve provider. Die zijn er genoeg.

@RicoK, Ik ben me rot geschrokken, hopelijk kan Simyo hier iets aan doen want binnen een paar uur 351,33 aan extra kosten is niet te betalen. Reageert Simyo ook via dit forum of moet ik hen persoonlijk bellen of mailen?

Reputatie 7

@Tommie1970 Simyo reageert ook op dit forum. @Amy of @Roeqajja zal hier reageren. 

Hallo,

Ik heb net contact gehad met de klantenservice en voor nu is het opgelost, fijn dat er is mee gedacht aan een oplossing.

Reputatie 7

@Tommie1970 En? Wat was de oplossing?

Dat ik de gemaakte kosten niet hoef te betalen, in plaats daarvan betaal ik 25,- voor extra data (5x5,- voor 500mb).

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Tommie1970,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten de bundel! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent…

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Om deze reden sturen wij altijd waarschuwingsberichten bij 80% en bij 100% verbruik van de bundel. Deze sms’jes worden real time vanuit het netwerk verstuurd. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo om kosten buiten je bundel te voorkomen. 

Op onze website hebben wij een blog met databesparingstips, misschien is dit handig om door te nemen.

Fijn om te lezen dat je inmiddels telefonisch bent geholpen door één van onze toppers van de klantenservice en dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen! 

Wij wensen je verder een prettige dag 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7

@Roeqajja volgens mij heeft @Tommie1970 al een oplossing gekregen…… 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @RicoK, ik zag dat inderdaad net toen ik mijn bericht had gepost. Ik heb daarna meteen snel mijn bericht aangepast haha. Thanks voor je oplettendheid! 👍🏼

Reageer