.

Beantwoord

Hoge data kosten zoon, wat nu?

  • 19 December 2022
  • 6 reacties
  • 81 Bekeken

Onze zoon heeft perongeluk zijn WIFI uitgezet en data aan. Aangezien hij geen data in zijn abonnement heeft zitten heeft hij in ongeveer 5 minuten 250 euro verstookt. Inmiddels hebben we in de instellingen van zijn abonnement zitten neuzen en hebben we zijn data in NL en Buitenland uitgezet in het abonnement. Kunnen jullie nog iets doen met de kosten? Een klein foutje is wel een heel duur foutje zo.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 19 December 2022, 17:04

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Meestal krijg je de eerste keer coulance. Dat is aan de moderators, die vast wel langskomen.

Hoe je het voor elkaar krijgt om per ongeluk Wifi uit te zetten en data aan is mij een raadsel, maar goed; dat zal je zoon vast wel kunnen uitleggen.

Meestal krijg je de eerste keer coulance. Dat is aan de moderators, die vast wel langskomen.

Hoe je het voor elkaar krijgt om per ongeluk Wifi uit te zetten en data aan is mij een raadsel, maar goed; dat zal je zoon vast wel kunnen uitleggen.

Hij zet wel vaker zijn WIFI uit. Dat is ook niet erg, maar het data knopje zit ernaast en hij heeft die perongeluk aangezet. Iedereen moet leren omgaan met een mobiel he, je wordt niet geboren met die kennis.

Om welke reden zet uw zoon de wifi uit als ik vragen mag. 

Omdat sommige mobiele spelletjes reclame serveren. Dit is te omzeilen, door wifi (en data) uit te schakelen.

Reputatie 7
Badge +7

En dan moet ik inmiddels mijn gedachten bijstellen van “raar verhaal” naar “ik snap het”.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @DarkAllMan,

Bedankt voor je bericht. Ojee, wat lastig dat je zoontje hoge kosten heeft gemaakt buiten de bundel! Ik kan me voorstellen dat jullie hiervan geschrokken zijn.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en bij 100% verbruik van de bundel. Deze sms’jes worden real time vanuit het netwerk verstuurd. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo om kosten buiten je bundel te voorkomen. 

Op onze website hebben wij een blog met databesparingstips, misschien is dit handig om door te nemen!

Uit je bericht begrijp ik dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Ik kan begrijpen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag met je meekijken wat er mogelijk is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting erbij en overleg ik meteen even met de financiële afdeling of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer