.

Beantwoord

Hoe komt het dat mijn telefoon is geblokkeerd door hoogverbruik?

  • 19 October 2018
  • 1 reactie
  • 262 Bekeken

Gisteren gaf mijn mobiel aan dat jullie hem geblokkeerd hadden ivm hoogverbruik. Ik lag vannacht lekker te slapen en niet bewust van enige actie op mijn telefoon. EErst alvast 100 euro betaald om de blokkade van de telefoon op te heffen en straks nog 80 euro extra op de factuur om te betalen door deze mysterieuze actie.
Telefoon geblokkeerd en geen MB's meer deze maand. Ik heb al een mobiele telefoon vanaf 1996 maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Was net in augustus jl overgestapt op Simyo, dus dit is een echte domper.

Mijn mobiele is thuis gekoppeld aan WIFI.
Is er iets aan te doen om mijn leed enigszins te verlichten?

Gr Japio
icon

Beste antwoord door Kevin 19 October 2018, 14:00

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Japio,

Welkom op het Simyo Forum!

Oef dat is even schrikken! Ik zie inderdaad dat er op 17 oktober ineens extreem veel internet is verbruikt. Wij kunnen helaas niet inzien waar dit verbruik precies aan opgegaan is. Deze gegevens mogen en kunnen wij helaas niet inzien wegens de privacyregels. Wel zie ik dat er veel bundels van 58.59 MB onder elkaar staan, dit is de hoeveelheid data die wij bundelen. Dit is dus één grote datasessie geweest. In veel gevallen komt dit door een software-update van je toestel of bijvoorbeeld het bijwerken van alle apps.

Op het moment van dit verbruik is er dus helaas geen wifi-verbinding geweest. Misschien is deze sessie begonnen op de wifi maar is deze weggevallen waardoord al het verbruik via ons verder is gegaan. Via deze link kun je zelf nagaan waar dit verbruik precies aan opgegaan is. Ook zou je deze pagina eens door kunnen nemen om te voorkomen dat dit nog eens voorkomt!

Ik kan me goed voorstellen dat dit een erg hoge rekening is en je hier een oplossing voor wilt. Ik ga het nog even goed voor je bekijken en ik stuur je hier even een privebericht over.

Hopelijk heb je in ieder geval al iets aan de uitleg zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen!

Groetjes,
Kevin

Reageer