Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hele hoge rekening vanwege internetgebruik door zoonlief. Wat nu?

  • 14 augustus 2017
  • 14 reacties
  • 214 Bekeken

Ben me helemaal kapot geschrokken zojuist. Kreeg de maandelijkse email van Simyo die op 1 factuur na altijd rond de 3 of 4 euro ligt. Dit keer was hij maar liefst 320 euro!!!! Ben de factuur maar gaan bekijken want ik dacht dat het een foutje was. Ik bel zelden en de telefoon wordt voornamelijk door mijn zoon gebruikt, op Wi-Fi dacht ik maar nu blijkt er veel data via internet te zijn binnengehaald..ook slechts terwijl ik zeker weet dat er dan niemand op de telefoon bezig is. Ik heb ook heen sms of maim gehad dat de kosten aan het oplopen waren.. heb altijd megaveel belminuten over. ik zit hier enorm te balen.. hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Asma 15 augustus 2017, 16:54

Hoi Roosje76,



Welkom op het Forum!



Ik vind het ontzettend vervelend dat er onduidelijkheid is over het internetverbruik van je zoon!



Volgens onze gegevens hebben wij op 14 juli een sms gestuurd waarin staat dat er internet wordt verbruik zonder internetbundel. Heb je deze sms ontvangen?



Ik snap heel goed dat jij je afvraagt hoe dit verbruik tot stand kon komen. PaulH heeft het al aangegeven. Het klopt dat internetverbruik op verschillende manieren kan plaatsvinden. Er vindt verbruik plaats op het moment dat je zelf ervoor kiest om verbinding te maken (Facebook openen/surfen op web). Het is ook mogelijk dat instellingen van je toestel ervoor zorgen dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met internet, zonder dat je dat door hebt. Vaak betekent het dat er automatisch wordt gezocht naar nieuwe e-mailberichten of WhatsApp-berichten. Het komt ook voor dat je telefoon zo is ingesteld dat het nieuwe updates voor je apps of het besturingssysteem (iOS, Android) downloadt. Je kunt hiervoor zelf de instellingen van je toestel nalopen.



Om na te gaan wat dit verbruik precies tot stand heeft gebracht, kun je het beste terecht op je telefoon. Het verschilt per besturingssysteem waar je dit kunt vinden. Om deze reden adviseer ik je dit artikel van onze blog te lezen. Friesian heeft het je al aangeraden, het is erg handig om DataEye of Onavo Count te downloaden. Met Onavo Count kun je een limiet instellen. Voor meer informatie hierover kun je hier op klikken.



Omdat ik het erg vervelend vind dat de kosten zo erg zijn opgelopen zonder dat jullie het doorhadden, zal ik de gemaakte kosten eenmalig verrekenen tegen een extra internetbundel. De incasso van juli staat al ingepland en kan niet geannuleerd worden. Ik adviseer je om de incasso te storneren, waarna wij de vergoeding verrekenen en je een herinneringsmail sturen met het aangepast bedrag.



Vind je dat een goed idee?



@ PaulH en Friesian, bedankt! :D



Groetjes,

Asma
Bekijk originele reactie

14 reacties

Slechts= 's nachts
Reputatie 5
Badge +6
Hey Roosje,

wat vervelend dat dit is gebeurd. Ik zou altijd aanraden een databeperking te stellen op je telefoon zodat je gewaarschuwd wordt bij een bepaald aantal MBs en Max zoveel mb's kan gebruiken.
Dit kan vaak via bijvoorbeeld Android zelf en anders kan je een app ervoor gebruiken.

Tweede tip is dat je (zoon) alleen data aanzet/laat als je het gebruikt. Ook 's nachts kun je namelijk data aan laten staan en worden er automatisch allerlei dingen op de achtergrond gedaan. Zoals updaten berichten binnenhalen e-mail updaten etc. Per geval verschillend.

Oh en je zou als het goed is 2 sms jes moeten hebben gehad. Een bij 80% verbruik en een voor 100% verbruik dat is live vanaf het netwerk.
Normaal als blijkt dat je die echt niet hebt gehad worden de kosten vergoed.
Nu weet ik ook niet of u Prepaid of Sim-only hebt indien u prepaid heeft weet ik niet of dezelfde regels gelden.

Groet Paul.
Hoi Paul,

Dank voor de info. Zal inderdaad eens kijken wat we aan de instellingen kunnen veranderen. Helaas heb ik geen sms gehad (heb sim only). Anders had ik natuurlijk al veel eerder eea aangepast. Zo zonde dit.. Ik hoop echt dat er iets aan de kosten kunnen worden gedaan.

Gr Rosalie
Hoi Roosje76.

Nog een kleine aanvulling. De gegevens over dataverbruik op een laat tijdstip hebben te maken met het feit dat Simyo de gegevens met vertraging ontvangt. Kan met 4 uur vertraging binnen komen, buitenland zelfs nog later. Welke soort telefoon het betreft weet ik niet maar laat hem wanneer mogelijk Opera Max of dataeye gebruiken i.c.m bijvoorbeeld 3G watchdog of my Datamanager, de externe apps waar PaulH op doelt.

Een moderator meldt zich vanzelf bij jouw topic en zal zich uitspreken over de kosten.

Nog een kleine tip, ik heb al vaker gezien dat mensen een update /upgrade binnenhalen via data van de provider.

Zet des nachts telefoon op vliegtuigstand daarna Wi-Fi aan.
Controleer dat Wi-Fi assistent of slimme netwerkwissel o.i.d. uit staat.

Groetjes
Friesian.
Dank je wel Frisian. Ga ik checken. Bedankt voor de tips
Is het normaal dat reactie van Simyo zelf zolang duurt?
Normaal gesproken reageert een moderator binnen 24 uur op werkdagen, door vakantie is het team dat paraat staat wat kleiner en duurt het dus wat langer voordat iemand van hen reageert.

Geduld, komt zeker en vast goed..
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Roosje76,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat er onduidelijkheid is over het internetverbruik van je zoon!

Volgens onze gegevens hebben wij op 14 juli een sms gestuurd waarin staat dat er internet wordt verbruik zonder internetbundel. Heb je deze sms ontvangen?

Ik snap heel goed dat jij je afvraagt hoe dit verbruik tot stand kon komen. PaulH heeft het al aangegeven. Het klopt dat internetverbruik op verschillende manieren kan plaatsvinden. Er vindt verbruik plaats op het moment dat je zelf ervoor kiest om verbinding te maken (Facebook openen/surfen op web). Het is ook mogelijk dat instellingen van je toestel ervoor zorgen dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met internet, zonder dat je dat door hebt. Vaak betekent het dat er automatisch wordt gezocht naar nieuwe e-mailberichten of WhatsApp-berichten. Het komt ook voor dat je telefoon zo is ingesteld dat het nieuwe updates voor je apps of het besturingssysteem (iOS, Android) downloadt. Je kunt hiervoor zelf de instellingen van je toestel nalopen.

Om na te gaan wat dit verbruik precies tot stand heeft gebracht, kun je het beste terecht op je telefoon. Het verschilt per besturingssysteem waar je dit kunt vinden. Om deze reden adviseer ik je dit artikel van onze blog te lezen. Friesian heeft het je al aangeraden, het is erg handig om DataEye of Onavo Count te downloaden. Met Onavo Count kun je een limiet instellen. Voor meer informatie hierover kun je hier op klikken.

Omdat ik het erg vervelend vind dat de kosten zo erg zijn opgelopen zonder dat jullie het doorhadden, zal ik de gemaakte kosten eenmalig verrekenen tegen een extra internetbundel. De incasso van juli staat al ingepland en kan niet geannuleerd worden. Ik adviseer je om de incasso te storneren, waarna wij de vergoeding verrekenen en je een herinneringsmail sturen met het aangepast bedrag.

Vind je dat een goed idee?

@ PaulH en Friesian, bedankt! :D

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Heel erg bedankt voor je reactie.
Ik heb het even nagekeken maar geen sms op 14 juli ontvangen.
Ik ben heel blij met de oplossing die je aanbiedt. Dank je wel. Kun je aangeven welk bedrag het dan uiteindelijk zal worden?
Gr Rosalie
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rosalie,

Heel graag gedaan!

Wat gek dat de verzonden sms niet is geleverd.

Ik heb het even voor je uitgerekend. Uiteindelijk zullen wij nog maar € 25,- in rekening brengen voor de gemaakte kosten. De overige kosten worden in mindering gebracht van je factuur.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt? :$

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Mag ik je hartelijk danken voor deze super service?! Ik zal dan de afschrijving storneren en daarna wachten op de herinnering met het aangepaste bedrag. Nogmaals dank.

Fijne dag.

Gr Rosalie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rosalie,

Namens Asma: heel graag gedaan 🙂 Ik ben blij dat alles lekker duidelijk is én dat jij blij bent. Zo lees ik dat graag :8

Trek je aan de bel als je nog een vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Ik heb de incasso gestorneerd en krijg een betalingsherinnering voor het oude bedrag. Kun je dat aanpassen naar het hierboven afgesproken bedrag?

Groet Rosalie
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Roosje76,

Dat komt goed! Je krijgt vanaf nu geen normale herinnering meer. Je kan nu wachten op de aangepaste betaal-link. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Caspar

Reageer