.

Beantwoord

Heb ik een te hoge factuur?

  • 11 February 2015
  • 10 reacties
  • 360 Bekeken

Vlgs de app heb ik in onder mijn bel/sms tegoed en onder mijn internet bundel gezeten in januari
Maar ik Zie dat ik toch meer moet gaan betalen ( boven mijn bundel bedrag)

Hoe kan dat ?
icon

Beste antwoord door Ruud 12 February 2015, 16:18

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Wanneer ben je bij Simyo gekomen?

Als je net bij Simyo bent gekomen en gebruik heb gemaakt van een tijdelijke simkaart, dus voor de ingangsdatum van je contract en een nummerportering, dan heb je buiten de bundel kosten.

Heeft dit voor opheldering gezorgd?
Als ik in mijn app kijk
Zie ik in tabblad historie : bellen/ sms bundel 200 , werkelijk verbruik 195 en internet bundel 500 , werkelijk verbruik 235
Maar toch moet ik meer betalen
En dit is mijn 3 e maand dat ik simyo heb
Nov was een hoog bedrag ( dat was het begin)
Dec was normaal
Jan is dus hoger dan normaal
Reputatie 7
Zoals jij het laat zien, likt dit wel apart. Wil je eens je Mijn Simyo checken om te zien of je daar het zelfde ziet?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Mars70,

Wat leuk dat jij je vraag hier stelt op ons forum!

Dat heeft te maken met de gefactureerde minuten en netto gesprekstijd. Tijdens de maand zie jij je verbruik van die maand zoals het ook op je factuur komt te staan. Wanneer de maand echter is afgelopen, wordt het verbruik weergegeven als netto gesprekstijd. Jouw netto gesprekstijd was dus 195 min/sms. Als jij in de laatste dagen van januari had gekeken, had je gezien dat je de 29ste nét over je minuten bent gegaan.:)

Simyo is hard bezig om het verbruik, ook nadat de maand is afgelopen, weer te geven zoals jij het op je factuur ziet staan. Dat scheelt verwarring;)

Is het je zo duidelijk?

@RicoK, dank voor het meedenken!
Nee niet echt duidelijk
Maar ik begrijp dat er aan gewerkt wordt om het duidelijker en inzichtelijker te maken
Want ja als er staat dat de bundels niet overschreden zijn
, maar toch meer betaald moet worden
Zou ik dat toch wel willen zien waar dat aan ligt
En je schrijft : als ik in declaarste dagen van januari had gekeken
Maar waar doe ik dat dan ?
Reputatie 3
Badge +9
Dat kan bij "mijn Simyo" dan "verbruik" en dan de maand kiezen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Mars70,

Jammer dat het nog niet duidelijk is. Ik ga het anders proberen ;)

Stel, het is 29 januari. Om het voorbeeld makkelijk te maken heb jij een belbundel van 10 min/sms. Gegeven: minuten worden afgerond op je factuur. Stel jij hebt in januari 2 keer 5 seconden gebeld, en 1 keer 8 minuten. Dan zie jij op 29 januari staan(overzicht) dat je bundel op is. Want 8 min. + 1(5 sec afgerond) + 1(5 sec afgerond) is 10 minuten.

Op 1 februari, als jij geen invloed meer hebt op je belgedrag in januari, wordt de netto gesprekstijd weer gegeven. In het tabblad history zul jij dan een gesprekstijd van 8 min en 10 seconden zien staan.;)

En je schrijft : als ik in declaarste dagen van januari had gekeken
Als jij op 30 januari op de simyo app of Mijn Simyo had gekeken, had je gezien dat je belbundel op was. Dat is nu niet meer terug te zien. Nu zie zijn het netto gesprekstijden.

Nogmaals, we werken er aan om dit aan te passen. Omdat dit bij veel mensen verwarring schept. Is het je zo duidelijk?
Yep
Bedankt voor de goede en duidelijke uitleg ?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Mars70,

Fijn dat je de uitleg zo duidelijk vind 😮 Graag gedaan.

Hopelijk zien we je terug op het forum.

Reageer