Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Geen mogelijkheid meer tot bellen, smsen en internette via simyo

  • 22 februari 2014
  • 14 reacties
  • 561 Bekeken

Hallo, 

Zojuist heb ik mijn simyo simkaart overgezet naar een nieuwe telefoon. Eerst had ik een Samsung Galaxy S2 waarna ik hem heb overgezet naar een iPhone 4S.

De simkaart van simyo was al een combinatie van een standaard simkaart en daarin een uitklikbare micro sim kaart. Deze heb ik er dus uit moeten klikken om hem in de iPhone te doen.

Sinds ik dit gedaan heb kan ik via zowel mijn iPhone als mijn Samsung niet meer SMSen, bellen en internetten. Je ziet wel dat je verbinding hebt met het mobiele netwerk maar er is geen internetverbinding(geen icoontje 3g of 2g etc).

Als ik naar een willekeurig iemand probeer te bellen krijg ik een automatisch bericht waarin gezegd wordt dat vanwege administratieve redenen mijn aansluiting buiten gebruik is gesteld.
icon

Beste antwoord door Scotsman 23 februari 2014, 11:42

De laatste iPhones (5, 5S, 5C) gebruiken een nano-simkaart maar de 4S een micro-simkaart. In de 4S zou een uitgedrukte microsim van Simyo gewoon moeten werken, wat er in Reeltje's geval mis is gegaan weet ik niet zeker behalve dat de aansluiting misschien buiten werking is omdat de iPhone in korte tijd heel veel data heeft gedownload waardoor het automatische mechanisme van afsluiting wegens hoogverbruik in werking is getreden. Als de iPhone iOS 7 draait dan kan je onder Instellingen > Mobiel netwerk zien hoeveel data en door welke apps recentelijk is gedownload via het mobiele netwerk.
Bekijk originele reactie

14 reacties

Hoi, ik heb hetzelfde probleem, zie dat mijn rekening van januari niet geïnd is, ondanks voldoende saldo op rekening! Kan sinds donderdag niet meer bellen of sms'en en niet op internet. Wel een misser, dat je van te voren niet wordt gewaarschuwd, dat je tijdelijk wordt afgesloten! Terwijl ik al jaren klant ben en mijn rekeningen altijd trouw voldoe. Lijkt wel een beetje eenrichtingsverkeer?
Oeps staat bij verkeerde onderwerp.
Hallo, 

Zojuist heb ik mijn simyo simkaart overgezet naar een nieuwe telefoon. Eerst had ik een Samsung Galaxy S2 waarna ik hem heb overgezet naar een iPhone 4S.

De simkaart van simyo was al een combinatie van een standaard simkaart en daarin een uitklikbare micro sim kaart. Deze heb ik er dus uit moeten klikken om hem in de iPhone te doen.

Sinds ik dit gedaan heb kan ik via zowel mijn iPhone als mijn Samsung niet meer SMSen, bellen en internetten. Je ziet wel dat je verbinding hebt met het mobiele netwerk maar er is geen internetverbinding(geen icoontje 3g of 2g etc).

Als ik naar een willekeurig iemand probeer te bellen krijg ik een automatisch bericht waarin gezegd wordt dat vanwege administratieve redenen mijn aansluiting buiten gebruik is gesteld.


Hallo Reeltje,

Ik weet natuurlijk niet wat er bij jou precies gebeurt.

Maar je hebt een denkfoutje gemaakt.
In een standaard simkaart zit inderdaad een micro-simkaart.

Een aantal bijvoorbeeld nieuwe Samsung telefoons daarin wordt de micro sim gebruikt.

Deze is niet bedoelt voor een Iphone.
De Iphone heeft een Nano simkaart, nog kleiner dus.

Misschien dat je daardoor nu problemen ondervind, dat de simkaart is beschadigd...

Groetjes,
Friesian
De laatste iPhones (5, 5S, 5C) gebruiken een nano-simkaart maar de 4S een micro-simkaart. In de 4S zou een uitgedrukte microsim van Simyo gewoon moeten werken, wat er in Reeltje's geval mis is gegaan weet ik niet zeker behalve dat de aansluiting misschien buiten werking is omdat de iPhone in korte tijd heel veel data heeft gedownload waardoor het automatische mechanisme van afsluiting wegens hoogverbruik in werking is getreden. Als de iPhone iOS 7 draait dan kan je onder Instellingen > Mobiel netwerk zien hoeveel data en door welke apps recentelijk is gedownload via het mobiele netwerk.
Badge
Ik zou de klantenservice bellen als deze geopend is. Want om administratieve redenen niet kunnen bellen etc. heeft met financiën te maken.
Bedankt voor de reacties. 

Met mijn iphone heb ik apps gedownload via wifi. Wellicht is dit al gebeurd met mijn samsung, waar het kaartje eerst in zat. Maar laatste keer dat ik daar op internet zat deed hij het gewoon, en daarna alleen maar via wifi tot het kaartje in de iPhone is beland. 

Jammer dat dit net in het weekend is en de klantenservice dicht is inderdaad. Heb al wel gisteren een berichtje op facebook gestuurd naar Simyo, en heb net al reactie gehad. Ze gaan voor mij de aansluiting checken, hopelijk weet ik dan meer! 🙂
Hallo Reeltje.

Je verhaal begrijp ik niet helemaal want apps worden toch bij Samsung op de Internal RAM gezet. (interne (werk)geheugen
Ik denk, weet het niet zeker maar verwacht dat het bij een Iphone hetzelfde werkt.
Dat zou dus niets te maken hebben met de sim..

Voor zover ik weet kan dat niet met de apps te maken hebben.
Wat ik wel weet is dat je eerst een SD kaartje moet formateren (leegmaken) via de telefoon...:D

Groetjes,
Friesian
Friesian,

Ik heb het misschien verkeerd begrepen wat Scotsman zei. Ik dacht dat hij bedoelde dat ik veel apps heb gedownload met mobiel internet. Vandaar dat ik zei dat ik het via wifi heb gedaan, en laatste keer dat ik op mobiel internet zat was op de samsung, waar die het nog gewoon deed.
Excuus, ik ben niet heel technisch aangelegd :')

Ik heb er geen SD-kaartje in zitten, die kan niet in een iPhone? 

groetjes. 
Krijg ik nog dat de betalingen mis lopen. Kan er niet gewoon geregeld worden dat er op de eerste van de maand afgeschreven wordt!!
Er zijn toch wel meer klanten die hier last van hebben.
Maar mijn telefoon is afgesloten omdat ik niet betaald heb waarschijnlijk.
Wat moet ik doen en hoe lang gaat dit duren? ester
Friesian,

Ik heb het misschien verkeerd begrepen wat Scotsman zei. Ik dacht dat hij bedoelde dat ik veel apps heb gedownload met mobiel internet. Vandaar dat ik zei dat ik het via wifi heb gedaan, en laatste keer dat ik op mobiel internet zat was op de samsung, waar die het nog gewoon deed.
Excuus, ik ben niet heel technisch aangelegd :')

Ik heb er geen SD-kaartje in zitten, die kan niet in een iPhone? 

groetjes. 


Waar ik op wilde wijzen was dat een iPhone om allerlei redenen het mobiele internet gebruikt om data te downloaden, dingen te synchroniseren etc. Daar staan ze om bekend. Ook als je denkt dat de iPhone goed WiFi bereik heeft kan hij onder bepaalde omstandigheden toch op het mobiele internet overschakelen. Het is dus denkbaar dat je na het in gebruik nemen van de iPhone veel meer mobiele data bent gaan downloaden dan je gewend was met je Samsung. Als je meer dan € 75 per dag (of meer dan € 250 per week) verbruikt dan wordt je aansluiting automatisch door Simyo afgesloten wegens hoogverbruik. Dat zou kunnen verklaren waarom je niet meer kan SMSen, bellen en internetten. Iemand van Simyo zal morgen kijken wat er precies aan de hand is.
Badge

Als ik naar een willekeurig iemand probeer te bellen krijg ik een automatisch bericht waarin gezegd wordt dat vanwege administratieve redenen mijn aansluiting buiten gebruik is gesteld.


Als je niet kan bellen en dit hoort heeft dat niks met apps te maken of het toestel zelf. Dit heeft te maken met je aansluitingen en waarschijnlijk een openstaand bedrag of hoog verbruik. Maar dat weet ik dus niet. 

Doordat we in europa (lang leve europa) over zijn gegaan op het Iban betaalsysteem zijn er vele incasso's niet geincasseerd, mogelijk is dat ook bij jou gebeurd. Zelf had ik er wel last van maar niet bij Simyo.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi, ik heb hetzelfde probleem, zie dat mijn rekening van januari niet geïnd is, ondanks voldoende saldo op rekening! Kan sinds donderdag niet meer bellen of sms'en en niet op internet. Wel een misser, dat je van te voren niet wordt gewaarschuwd, dat je tijdelijk wordt afgesloten! Terwijl ik al jaren klant ben en mijn rekeningen altijd trouw voldoe. Lijkt wel een beetje eenrichtingsverkeer?

Ik heb in dit topic al een reactie gegeven 😉
Reputatie 5
Badge +11
Hallo, 

Zojuist heb ik mijn simyo simkaart overgezet naar een nieuwe telefoon. Eerst had ik een Samsung Galaxy S2 waarna ik hem heb overgezet naar een iPhone 4S.

De simkaart van simyo was al een combinatie van een standaard simkaart en daarin een uitklikbare micro sim kaart. Deze heb ik er dus uit moeten klikken om hem in de iPhone te doen.

Sinds ik dit gedaan heb kan ik via zowel mijn iPhone als mijn Samsung niet meer SMSen, bellen en internetten. Je ziet wel dat je verbinding hebt met het mobiele netwerk maar er is geen internetverbinding(geen icoontje 3g of 2g etc).

Als ik naar een willekeurig iemand probeer te bellen krijg ik een automatisch bericht waarin gezegd wordt dat vanwege administratieve redenen mijn aansluiting buiten gebruik is gesteld.


Hoi Reeltje,

In je gegevens zie ik dat je deze vraag ook via Facebook hebt gesteld en dat het daar in behandeling is genomen.
Ik wil je vragen om een vraag in de toekomst slechts 1 keer te stellen. Dat scheelt een hoop werk en houdt het overzichtelijk voor ons 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Krijg ik nog dat de betalingen mis lopen. Kan er niet gewoon geregeld worden dat er op de eerste van de maand afgeschreven wordt!!
Er zijn toch wel meer klanten die hier last van hebben.
Maar mijn telefoon is afgesloten omdat ik niet betaald heb waarschijnlijk.
Wat moet ik doen en hoe lang gaat dit duren? ester


Hoi halleluya, en welkom op het forum.

In jouw gegevens zie ik dat je deze vraag ook via onze website hebt gesteld én dat het al behandeld is. Ook jouw ik vragen om een vraag maar 1 keer te stellen 🙂

Reageer