.

Beantwoord

Extreem hoge kosten door verbruik buiten data bundel, wat nu?

  • 18 January 2023
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Beste Simyo

Gisteren ging ik in de trein bezig met een verslag voor mijn opleiding. Omdat de wifi van de trein niet werkte sloot ik mijn laptop aan op mijn mobiele hotspot, voor alleen maar wat googlen en bezig zijn in een Word document kon dit wel vond ik.

Hierna ben ik vergeten mijn hotspot uit te zetten, thuis aangekomen ging ik bezig op mijn tablet die blijkbaar automatisch verbinding had gemaakt met mijn mobiele hotspot in plaats van de wifi.

Ik heb nu een rekening van ruim 250 euro die ik als student zijnde echt niet kan missen. 

Daarbij is mijn telefoonnummer ook geblokkeerd wat ik niet een veilig idee vind als jonge vrouw in een grote stad.

Graag zou ik dit oplossen, hoe kunnen jullie mij hierin tegemoetkomen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Solasta

icon

Beste antwoord door Roeqajja 19 January 2023, 14:37

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Solasta,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent.

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en bij 100% verbruik van de bundel. Deze sms’jes worden real time vanuit het netwerk verstuurd. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo om kosten buiten je bundel te voorkomen. 

Uit je bericht begrijp ik dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Ik kan me voorstellen dat het een keer mis kan gaan en wil graag met je meekijken of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen met de kosten. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even mee op je aansluiting 🙂.

Groetjes,
Roeqajja

Hallo 

Hier hetzelfde

In 2 uur tijd 150 euro buiten mijn bundel.

Mobiele gegevens staan uit !!

Thuis zit ik op wifi.

Heel vreemd

Heb nu een rekening die oploopt tot nu 172 euro. Dit kan ik niet betalen. Kom altijd uit met mijn abonnement van 9 euro

Hoe kan dit opgelost worden ?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @NatasjaStuiver,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de hoge kosten! Ik zie dat mijn collega in het bovenstaande bericht al uitleg heeft gegeven over hoe dit voorkomen kan worden door middel van de waarschuwing sms'jes. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag nog de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy

Reageer